Opis: |
Wagonownia Gdynia - stacja Gdynia Postojowa; 25-04-2015 r.
Jeden z ostatnich, jeszcze istniej?cych wagonów typu Goerlitz78 odstawiony na torach macierzystej wagonówki.
Ostatni? napraw? okresow? przeszed? 30.10.2012 w Pesa Bydgoszcz. Na kolejn?, zaplanowan? na po?ow? 2014 roku nie zosta? ju? wys?any, zatem koniec tego wagonu jest bliski, mimo ?e prezentuje si? zupe?nie przyzwoicie.
Ca?a seria 50 wagonów tego typu fabrycznie wyposa?ona by?a w ogrzewanie nawiewne, którego bie??ce utrzymanie i naprawy okresowe przeros?y mo?liwo?ci i umiej?tno?ci polskich kolejarzy (ciekawe ?e dla ich kolegów z Czech, S?owacji, Bu?garii, Rumunii czy W?gier nie stanowi?o ono problemu). Zapewne dlatego w okresie do naprawy g?ównej, czyli do prze?omu wieków, mo?na by?o je spotkaæ g?ównie na lokalnych liniach Kaszub, Kociewia i Pomorza, gdzie ogrzewane by?y wy??cznie par? pochodz?c? z ci?gn?cych je wagonów motorowych SN61 oraz lokomotyw SP42 i SP45.
Ostatecznie system ogrzewania nawiewnego w wagonach typu Görlitz78 zlikwidowano podczas napraw g?ównych, przeprowadzonych w ZNTK Bydgoszcz w latach 1995-2000 i zast?piono przestarza?ym ogrzewaniem konwekcyjnym, dobrze znanym ze starszych odmian polskich wagonów z rodziny 111A.
Z tabliczki firmowej wynika, i? pierwotny numer tego wagonu to: 51 51 20-80 735-6. |