An unexpected error occured. Please try again later.
Bad SQL Query: DELETE FROM 4images_sessions
            WHERE session_lastaction < 1585861059
Table 'wgk_galeria.4images_sessions' doesn't exist


An unexpected error occured. Please try again later.
Bad SQL Query: REPLACE INTO 4images_sessions
              (session_id, session_user_id, session_lastaction, session_location, session_ip)
              VALUES
              ('p3iuclusiibusbicsvfi9g1mg5', -1, 1585861959, 'details.php?image_id=15724', '3.235.30.155')
Table 'wgk_galeria.4images_sessions' doesn't exist

Wrocławska Galeria Kolejowa
4images logo
c_tl c_t c_tr
c_l
51 51 20-70 759-8 B10o
51 51 20-70 759-8 B10o

            
 
 

51 51 20-70 759-8 B10o
Komentarz: Wagonownia Gdynia - stacja Gdynia Postojowa; 25-04-2015 r.

Jeden z ostatnich, jeszcze istniejących wagonów typu Goerlitz78 odstawiony na torach macierzystej wagonówki.
Ostatnią naprawę okresową przeszedł 30.10.2012 w Pesa Bydgoszcz. Na kolejną, zaplanowaną na połowę 2014 roku nie został już wysłany, zatem koniec tego wagonu jest bliski, mimo że prezentuje się zupełnie przyzwoicie.

Cała seria 50 wagonów tego typu fabrycznie wyposażona była w ogrzewanie nawiewne, którego bieżące utrzymanie i naprawy okresowe przerosły możliwości i umiejętności polskich kolejarzy (ciekawe że dla ich kolegów z Czech, Słowacji, Bułgarii, Rumunii czy Węgier nie stanowiło ono problemu). Zapewne dlatego w okresie do naprawy głównej, czyli do przełomu wieków, można było je spotkać głównie na lokalnych liniach Kaszub, Kociewia i Pomorza, gdzie ogrzewane były wyłącznie parą pochodzącą z ciągnących je wagonów motorowych SN61 oraz lokomotyw SP42 i SP45.
Ostatecznie system ogrzewania nawiewnego w wagonach typu Görlitz78 zlikwidowano podczas napraw głównych, przeprowadzonych w ZNTK Bydgoszcz w latach 1995-2000 i zastąpiono przestarzałym ogrzewaniem konwekcyjnym, dobrze znanym ze starszych odmian polskich wagonów z rodziny 111A.

Z tabliczki firmowej wynika, iż pierwotny numer tego wagonu to: 51 51 20-80 735-6.
Słowa kluczowe: igrek, Görlitz, YB, Görlitz78, G78, dwójka, PKP, PKP-IC, 51_51_20-70_759-8, 51_51_20-80_735-6, Gdynia, Gdynia_Postojowa, B10o, Bdu, Bwxz, pomorskie
Data: 04.05.2015 23:24
Wyświetleń: 1618
Pobrań: 0
Ocena: 0.00 (0 głosów)
Wielkość pliku: 283.0 KB
Dodał: Bohdan Jędrzejewski

Foto mapa  

 


EXIF Info
Marka: Canon
Model: Canon EOS 60D
Czas naświetlania: 1/320
Wartość przysłony: F/9
Czułość ISO: 100
Data wykonania: 25.04.2015 13:42:58
Ogniskowa: 48mm


Autor: Komentarz:
kilanziom
Administratror

Data: 07.12.2010
Komentarzy: 1693
G78

Ich jeszcze kilka chodzi, widziałem ostatnio (na pocz. kwietnia 2015 r.) 2 szt. na którymś obiegu Przemyśl/Lublin-Bydgoszcz - wagony warszawskie. W ciągu ostatniego pół roku kilka innych udało się też 'trafić' w obiektywie:

http://wgk.cal.pl/details.php?image_id=14793
http://wgk.cal.pl/details.php?image_id=13811
http://wgk.cal.pl/details.php?image_id=13857
04.05.2015 23:27 Offline kilanziom kilan1 at op.pl
Bohdan Jędrzejewski
Użytkownik

Data: 16.04.2015
Komentarzy: 364
G78

No proszę, nie podejrzewałem, że jakieś wagony tego typu jeszcze można spotkać w eksploatacji. Jednak jakby na to nie spojrzeć, są to już ostatki Goerlitzów.
05.05.2015 07:51 Offline Bohdan Jędrzejewski bjedrzejewski at poczta.onet.pl
kilanziom
Administratror

Data: 07.12.2010
Komentarzy: 1693
G78

Wbrew pozorom sporo tych wagonów zachowało się do dziś. Śledzę je od około 2007 r. i do 2012/2013 r. w ruchu spotkać można było około 10 wagonów pod flagą PKP-IC, kilka dalszych przebudowanych na socjalne/salonowe i kilka lub nawet kilkanaście techniczno-gospodarczych. Część z nich wisi tu na WGK.

Spotkane na chodzie w IC około 2012-2014 roku:

50 51 20-00 065-6 B10ou / d. 51 51 20-80 729-0 Bwxz
50 51 20-08 680-4 B10ou / d. 51 51 20-80 713-3 Bwxz.
50 51 20-08 751-3 B10ou / d. 51 51 20-80 701-8 Bwxz.
51 51 20-70 727-5 B10ou / d. xx xx xx-xx xxx-x Bwxz.
51 51 20-70 737-4 B10ou / d. xx xx xx-xx xxx-x Bwxz.
51 51 20-70 759-8 B10o / d. 51 51 20-80 735-6 Bwxz.
51 51 20-70 785-3 B10ou / d. xx xx xx-xx xxx-x Bwxz.
51 51 20-70 786-1 B10ou / d. xx xx xx-xx xxx-x Bwxz.

Socjalne/Salonowe (około 2010 r.):

63 51 89-80 024-9 As / d. 51 51 20-80 744-8 Bwxz.
63 51 89-80 025-6 As / d. 51 51 20-80 709-1 Bwxz (skasowany 2010).
63 51 99-40 049-3 Sk / d. 51 51 20-80 719-0 Bwxz.
63 51 99-80 042-9 Sk / d. 51 51 20-80 706-7 Bwxz.
63 51 99-80 050-2 Sk / d. 51 51 20-80 722-4 Bwxz (skasowany 2013).
63 51 99-80 075-9 SK / d. 51 51 20-80 728-1 Bwxz.
63 51 99-80 082-5 Sk / d. xx xx xx-xx xxx-x Bwxz.
63 51 99-80 094-0 Sk / d. 51 51 20-80 725-7 Bwxz.

Techniczno-gospodarcze, ratunkowe, sieciowe itp (2013/2014 r.)

-505986 X0a PPMT / d. 51 51 20-80 739-8 Bwxz.
-XXXXXX XXX PPMT / d. xx xx xx-xx xxx-x Bwxz.

-3 wagony PKP-Energetyka / baza w Ostrowie Wlkp.
-3 wagony poc-rat w Tczewie.

...było tego więcej, ale nie pamiętam już dokładnie co i kiedy. Jakiś socjalny z Lublina (pocięty), jakiś sieciowy ze Stargardu... itp itd.
05.05.2015 18:00 Offline kilanziom kilan1 at op.pl
Bohdan Jędrzejewski
Użytkownik

Data: 16.04.2015
Komentarzy: 364
G78

Faktycznie sporo tego udało Ci się spisać. Jeszcze kilka lat temu często można je było spotkać w poc. TLK - szczególnie w uruchamianych przez gdyński oddział IC, który chyba miał ich najwięcej. Ja nie śledziłem jakoś szczególnie tych wagonów, ale że nie mam problemu z ich rozpoznaniem, to często je zauważałem w pociągach.
W Gdyni na Grabówku ostatnio też namierzyłem jednego odstawionego Görlitza przebudowanego na socjalny, który nota bene już jest na tej galerii. Zrobiłem mu kilka fotek, ale jego wygląd jest na tyle kontrowersyjny, że nie wiem czy je tu wrzucić (wagon jest całkowicie zasprejowany). Wagon ten stoi razem z równie zasprejowaną, dawną jedynką typu 112Ak, przebudowaną na socjalny i częściowo spaloną wewnątrz.
06.05.2015 07:30 Offline Bohdan Jędrzejewski bjedrzejewski at poczta.onet.pl
Bohdan Jędrzejewski
Użytkownik

Data: 16.04.2015
Komentarzy: 364
Złom

I przyszła kryska na Matyska - wagonik doczekał się sprzedaży na złom w przetargu z 22-01-2016.
27.01.2016 08:58 Offline Bohdan Jędrzejewski bjedrzejewski at poczta.onet.pl



Poprzednie zdjęcie:
51 51 20-70 737-4 B10ou  
 Następne zdjęcie:
51 51 20-70 759-8 B10ou

 

c_r
c_bl c_b c_br

RSS Feed: 51 51 20-70 759-8 B10o (Komentarzy)

Designed by  best gallery designs NTChosting