4images logo
c_tl c_t c_tr
c_l
SA101-003 - wnętrze
SA101-003 - wnętrze

            
 
 

SA101-003 - wnętrze
Komentarz: 21.07.2009 | Wnętrze polskiego dwuczłonowego SZT SA101-003 (na zdjęciu właściwie wagon sterowniczy SA121). Ponoć postanowiono odstawić wszystkie pojazdy tej serii po wyjeżdżeniu kilometrów (wraz z dwoma trójczłonowymi SA102). Fotografia została wykonana w pociągu Kościerzyna - Wierzchucin podczas postoju na stacji początkowej.
Słowa kluczowe: SA101, SA121, SA101-003, SA121-003, Kościerzyna, D29-201, D29-211, karton, szynobus, SZT, wnętrze
Data: 26.04.2015 22:36
Wyświetleń: 2246
Pobrań: 0
Ocena: 0.00 (0 głosów)
Wielkość pliku: 504.3 KB
Dodał: Wujek 082

Foto mapa  

 


IPTC Info
Data wykonania: 21.07.2009

EXIF Info
Marka: Canon
Model: Canon PowerShot SX10 IS
Czas naświetlania: 1/60
Wartość przysłony: F/2.8
Czułość ISO: 80
Data wykonania: 21.07.2009 15:16:24
Ogniskowa: 5mm


Autor: Komentarz:
fixall
Użytkownik

Data: 31.03.2013
Komentarzy: 701
Co by było gdyby?

A ja się zastanawiam jak by się potoczyła historia wielu linii drugorzędnych gdyby wyprodukowano zapowiadane 220 sztuk takich pociągów?
Jak widać po 25 latach eksploatacji pociągi nie były najgorsze pod kątem technicznym.
Szkoda, bo może w wielu miejscach do dziś jeździły by pociągi...
27.04.2015 12:53 Offline fixall
Wujek 082
Użytkownik

Data: 19.04.2015
Komentarzy: 9
Re:

Słyszało się tu i ówdzie, że te pojazdy bywały kapryśne i awaryjne - np. występowały problemy z hamulcami. Jednak nie można przypuszczać, że w razie pociągnięcia produkcji nie wyeliminowano by wad konstrukcyjnych pierwszych egzemplarzy. A tak w sumie powstało parę sztuk tylko, zaplecze techniczne było marginalne (i dotyczyło prawie wyłącznie tylko jednostek posiadających te pojazdy na stanie). W przypadku większej ilości na pewno by tak nie było i wzorem Czech udało by się uratować linie przed ślepym odstrzałem.
27.04.2015 17:45 Offline Wujek 082
kilanziom
Administratror

Data: 07.12.2010
Komentarzy: 1700
SA101

Z tymi hamulcami, to coś było na rzeczy. W 2007 r. jadąc SA101 na odc. Chojnice-Kościerzyna zespół miał problemy z hamowaniem, w Brusach np. przeleciał kilkadziesiąt metrów za perony.

SA101 są bardzo zbliżoną koncepcją do M152.0 (810), ale opracowaną i wdrożoną 20 lat później, przy czym M152.0 były entą wariacją 2-osiowych wagonów motorowych, produkowanych dla ĆSD od lat 30-ych. Niestety prócz ilości SA101/SA102 i opóźnienia w ich opracowaniu, znaczącą rolę w upadku polskich lokalek miał też zwykły pech towarzyszący innym inwestycjom, jak np. SN61, które z uwagi na swoje liczne mankamenty techniczne, okazały się mniej długowieczne, niż ich czechosłowackie odpowiedniki (a szkoda, bo dla wielu linii lokalnych były bardzo dobrym rozwiązaniem).
27.04.2015 19:38 Offline kilanziom kilan1 at op.pl



Poprzednie zdjęcie:
Przedział rowerowy  
 Następne zdjęcie:
Wagon 140A

 

c_r
c_bl c_b c_br

RSS Feed: SA101-003 - wnętrze (Komentarzy)

Designed by  best gallery designs NTChosting