An unexpected error occured. Please try again later.

An unexpected error occured. Please try again later.
SA101-003 - wnêtrze - Wroc³awska Galeria Kolejowa
Wyszukiwanie zaawansowane
Menu użytkownika
Nazwa użytkownika:

Hasło:

Logować automatycznie podczas następnej wizyty?

» Zapomniałem(am) hasła
» Rejestracja
 
Losowe zdjęcie

630 156
630 156
Komentarze: 0
Kud³aty


SA101-003 - wnêtrze
SA101-003 - wnêtrze

            

SA101-003 - wnêtrze
Opis: 21.07.2009 | Wnêtrze polskiego dwucz³onowego SZT SA101-003 (na zdjêciu w³a¶ciwie wagon sterowniczy SA121). Ponoæ postanowiono odstawiæ wszystkie pojazdy tej serii po wyje¿d¿eniu kilometrów (wraz z dwoma trójcz³onowymi SA102). Fotografia zosta³a wykonana w poci±gu Ko¶cierzyna - Wierzchucin podczas postoju na stacji pocz±tkowej.
Słowa kluczowe: SA101 SA121 SA101-003 SA121-003 Ko¶cierzyna D29-201 D29-211 karton szynobus SZT wnêtrze
Data: 26.04.2015 23:36
Obejrzeń: 2452
¦ci±gnięć: 0
Ocena: 0.00 (0 Głos(ów))
Rozmiar pliku: 504.3 KB
Nadesłane przez: Wujek 082

IPTC Info
Data stworzenia: 21.07.2009

EXIF Info
Make: Canon
Model: Canon PowerShot SX10 IS
Exposure time: 1/60 sec(s)
Aperture value: F/2.8
ISO speed: 80
Date created: 21.07.2009 15:16:24
Focal length: 5mm


Autor: Komentarz:
fixall
Użytkownik

Data zarejestrowania: 31.03.2013
Komentarze: 701
Co by by³o gdyby?

A ja siê zastanawiam jak by siê potoczy³a historia wielu linii drugorzêdnych gdyby wyprodukowano zapowiadane 220 sztuk takich poci±gów?
Jak widaæ po 25 latach eksploatacji poci±gi nie by³y najgorsze pod k±tem technicznym.
Szkoda, bo mo¿e w wielu miejscach do dzi¶ je¼dzi³y by poci±gi...
27.04.2015 13:53 Offline fixall
Wujek 082
Użytkownik

Data zarejestrowania: 19.04.2015
Komentarze: 9
Re:

S³ysza³o siê tu i ówdzie, ¿e te pojazdy bywa³y kapry¶ne i awaryjne - np. wystêpowa³y problemy z hamulcami. Jednak nie mo¿na przypuszczaæ, ¿e w razie poci±gniêcia produkcji nie wyeliminowano by wad konstrukcyjnych pierwszych egzemplarzy. A tak w sumie powsta³o parê sztuk tylko, zaplecze techniczne by³o marginalne (i dotyczy³o prawie wy³±cznie tylko jednostek posiadaj±cych te pojazdy na stanie). W przypadku wiêkszej ilo¶ci na pewno by tak nie by³o i wzorem Czech uda³o by siê uratowaæ linie przed ¶lepym odstrza³em.
27.04.2015 18:45 Offline Wujek 082
kilanziom
Admin

Data zarejestrowania: 07.12.2010
Komentarze: 1701
SA101

Z tymi hamulcami, to co¶ by³o na rzeczy. W 2007 r. jad±c SA101 na odc. Chojnice-Ko¶cierzyna zespó³ mia³ problemy z hamowaniem, w Brusach np. przelecia³ kilkadziesi±t metrów za perony.

SA101 s± bardzo zbli¿on± koncepcj± do M152.0 (810), ale opracowan± i wdro¿on± 20 lat pó¼niej, przy czym M152.0 by³y ent± wariacj± 2-osiowych wagonów motorowych, produkowanych dla ÆSD od lat 30-ych. Niestety prócz ilo¶ci SA101/SA102 i opó¼nienia w ich opracowaniu, znacz±c± rolê w upadku polskich lokalek mia³ te¿ zwyk³y pech towarzysz±cy innym inwestycjom, jak np. SN61, które z uwagi na swoje liczne mankamenty techniczne, okaza³y siê mniej d³ugowieczne, ni¿ ich czechos³owackie odpowiedniki (a szkoda, bo dla wielu linii lokalnych by³y bardzo dobrym rozwi±zaniem).
27.04.2015 20:38 Offline kilanziom kilan1 at op.pl



Poprzednie zdjęcie:
   Przedzia³ rowerowy  
 Następne zdjęcie:
Wagon 140A   

 

RSS Feed: SA101-003 - wnêtrze (Komentarze)