4images logo
c_tl c_t c_tr
c_l
51 80 31-43 835-2 ABom707
51 80 31-43 835-2 ABom707

            
 
 

51 80 31-43 835-2 ABom707
Komentarz: Przedziałowy wagon osobowy 1 i 2 klasy budowy zakładów Halberstadt odstawiony na tyłach lokomotywowni OSEF w Löbau.

Wagon ten został zbudowany w 1985 r. jako wagon 2 klasy' z pierwotnym oznaczeniem 51 50 21-53 182-4 'Bm'. W okresie 1988-1990 wagon został przebudowany z wprowadzeniem 3 przedziałów 1 klasy. Jest to reprezentant rodziny 'wczesnych' wagonów osobowych standardu Z, budowanych dla kolei DR od 1983 r. Od nazwy producenta, przylgnęło do nich określenie "Lange Halberstädter", w polsce znane jako "halbersztaty".

16.04.2015, Löbau.
Słowa kluczowe: Löbau, Bme, ABom, ABom707, ABom_707, Halberstadt, Z2B, OSEF, moderna
Data: 23.04.2015 17:35
Wyświetleń: 844
Pobrań: 0
Ocena: 0.00 (0 głosów)
Wielkość pliku: 140.5 KB
Dodał: kilanziom

Foto mapa  

 


IPTC Info
Podpis:

EXIF Info
Marka: SONY
Model: DSC-HX400V
Czas naświetlania: 1/320
Wartość przysłony: F/3.5
Czułość ISO: 80
Data wykonania: 16.04.2015 08:51:44
Ogniskowa: 12.96mm


Autor: Komentarz:
Bohdan Jędrzejewski
Użytkownik

Data: 16.04.2015
Komentarzy: 354
numer

Z pierwotnego numeru wagonu wynikałoby, że fabrycznie był to jednak wagon 2 klasy (cyfra 21). Świadczyć mogłaby o tym także ogólna ilość przedziałów (11). Zazwyczaj wagony mixy miały ilość przedziałów odpowiadającą wagonom klasy 1. Poza tym zwykle przedziałów 1 klasy w takich wagonach było niemal tyle samo co przedziałów 2 klasy, a tu przy tak długim wagonie mamy jedynie 3 przedziały 1 klasy? Może mix powstał w wyniku jakiejś przebudowy, u nas zwanej "sposobem gospodarczym"?
Oczywiście to tylko moje domysły, bo nie znam historii tych wagonów.
24.04.2015 07:57 Offline Bohdan Jędrzejewski bjedrzejewski at poczta.onet.pl
kilanziom
Administratror

Data: 07.12.2010
Komentarzy: 1686
#

Masz rację, a ja w pośpiechu nie zwróciłem uwagi. Istotnie, jest to wagon zbudowany jako 'Bme' drugiej klasy w 1985 r., przebudowany około 1988-1990 z wprowadzeniem 3 przedziałów klasy pierwszej.

Jest to dość dziwaczne rozwiązanie. Koleje DR i DB w tym okresie podnosiły standard wagonów, ale żeby w 11-przedziałówce dopychać przedziały 1 klasy, to coś nietypowego.
24.04.2015 10:54 Offline kilanziom kilan1 at op.pl



Poprzednie zdjęcie:
51 80 22-95 732-9 Bimz259.0  
 Następne zdjęcie:
51 80 82-80 053-4 BDomsb 274.1

 

c_r
c_bl c_b c_br

RSS Feed: 51 80 31-43 835-2 ABom707 (Komentarzy)

Designed by  best gallery designs NTChosting