An unexpected error occured. Please try again later.
Bad SQL Query: DELETE FROM 4images_sessions
            WHERE session_lastaction < 1600862326
Table 'wgk_galeria.4images_sessions' doesn't exist


An unexpected error occured. Please try again later.
Bad SQL Query: REPLACE INTO 4images_sessions
              (session_id, session_user_id, session_lastaction, session_location, session_ip)
              VALUES
              ('eau9jvv4gj7203mtpj1bepqob3', -1, 1600863226, 'details.php?image_id=15452', '54.237.183.249')
Table 'wgk_galeria.4images_sessions' doesn't exist

Wrocławska Galeria Kolejowa
4images logo
c_tl c_t c_tr
c_l
749 262-2
749 262-2

            
 
 

749 262-2
Komentarz: Lokomotywa spalinowa 749.262-2 (ex-752.066-1) odstawiona na stacji Chomutov.

Maszyna od kilku lat należy do firmy przewozowej Hanzalik z Kajova. Jednym z ciekawszych zleceń firmy Hanzalik jest transport wody mineralnej z ujęcia w miejscowości Kyselka do hurtowni koło Prostějova. Transport odbywa się koleją, przy czym na odcinku Kyselka-Chomutov i Prostějov-bocznica hurtowni wykorzystywana jest trakcja spalinowa, w tym dwie maszyny serii 749, odkupione w 2010 lub 2011 r. od ČD przez firmę Hanzalik.

16.04.2015, Chomutov.
Słowa kluczowe: Chomutov, Hanzalik, berta, BARČA, Zamračena, T478.2, cecula, baruna, 749, 749_262-2, 752, 752_066-9
Data: 20.04.2015 10:40
Wyświetleń: 778
Pobrań: 0
Ocena: 0.00 (0 głosów)
Wielkość pliku: 186.2 KB
Dodał: kilanziom

Foto mapa  

 


IPTC Info
Podpis:

EXIF Info
Marka: SONY
Model: DSC-HX400V
Czas naświetlania: 1/80
Wartość przysłony: F/3.5
Czułość ISO: 640
Data wykonania: 16.04.2015 18:00:39
Ogniskowa: 12.58mm


Autor: Komentarz:
fixall
Użytkownik

Data: 31.03.2013
Komentarzy: 699
...

Bardzo żałuję że podczas mojej wycieczki do Czech z bardotką spotkałem się tylko raz w postaci wraku odstawionego w szopie w Czeskiej Trzebowej :-(/
21.04.2015 18:37 Offline fixall
kilanziom
Administratror

Data: 07.12.2010
Komentarzy: 1694
baruny

No niestety, przełom 2014 i 2015 r. przyniósł totalną wycinkę ostatnich maszyn serii 749 i 751 w Czechach. Posypały się skreślenia i sprzedaże, choć przyznać należy, że sporo maszyn w ostatniej chwili znalazło kupców w postaci różnych spółek-spółeczek i klubów. Taki los spotkał m.in. praskie 007, 039 i 253. Sprawna pozostaje jeszcze 264, którą można spotkać w ruchu weekendowym na pośpiechach Praha-Tanvald, a w tygodniu na pośpiechach Praha-Czeskie Budziejowice przez Pisek (choć planowo powinna iść tam 754,

19.04.2015 r.:

http://www.k-report.net/discus/obrazky/22/89/1032289.jpg

Maszyna z foty powyżej (749.262-2) to również jedyna berta jaką spotkałem przez 4 dni. Czas wracać na Słowację, bo i tam staruszkom z wolna bije dzwon...

*W Czechach jest jeszcze 5 sprawnych maszyn pod flagą ĆD Cargo, wszystkie w lok. Czeskie Budziejowice. Kręcą się tam wokoło po liniach w okolicy Volar i Veseli nad Luznici.
21.04.2015 18:43 Offline kilanziom kilan1 at op.pl
fixall
Użytkownik

Data: 31.03.2013
Komentarzy: 699
...

Co spowodowało, że te lokomotywy zostały skreślone a seria 750 jest nadal w dość dużej ilości używana? Jakie kwestie zadecydowały?
21.04.2015 20:05 Offline fixall
kilanziom
Administratror

Data: 07.12.2010
Komentarzy: 1694
749 vs. 750

Około 1990 r. bardotki zdecydowanie wygrały ekonomiczny pojedynek z okularnikami, skutkiem czego maszyny serii 753 masowo skreślano, podczas gdy 751 modernizowano na kilka ciekawych sposobów (o czym pisałem w ŚK 6/7 / 2014). Sytuacja zmieniła się jednak znacząco przez te 25 lat i bardotki osiągnęły graniczny wiek eksploatacji. Dotarły do momentu, gdzie konieczne są poważne naprawy główne i modernizacje, a zapotrzebowanie na liniowe diesle spadło.

Zarówno ĆD jak i ĆDC wybrały maszyny serii 750/753 jako temat modernizacji z uwagi na ich większą liczebność, lepszy ogólny stan techniczny i mniejszy wiek. W tej sytuacji los bardotek wydawał się przesądzony, choć nawet od tego były odstępstwa, jak 749.018-8, poddana poważnej naprawie wiosną 2013 r. Teoria teorią a praktyka praktyką. Zmiany w zapotrzebowaniu przewozowym sprawiły, że ĆD Cargo, które lekką ręką wysyłało przez cały 2013 i 2014 rok w krzaki kolejne lokomotywy, ostatnio musiało wskrzeszać licznie stare i zapomniane maszyny serii 771 i 751.

Z serią 750 też nie jest tak różowo. Gdyby nie liczyć maszyn zmodernizowanych, ani jedna 750 nie jest już przez ĆD używana. ĆD Cargo wykorzystuje swoje 750 w ograniczonym zakresie w 3 rejonach. Dlaczego? Bo nie mają wyboru, nawet przy 30 zmodernizowanych maszynach 753.7 nie mają innych lokomotyw, żeby zastąpić stare 750ki. Nawiasem mówiąc opisałem tą kwestię w przygotowywanym właśnie artykule o T478.3, planowanym na czerwiec b.r.
21.04.2015 20:34 Offline kilanziom kilan1 at op.pl



Poprzednie zdjęcie:
749 261-4  
 Następne zdjęcie:
749 264-8

 

c_r
c_bl c_b c_br

RSS Feed: 749 262-2 (Komentarzy)

Designed by  best gallery designs NTChosting