An unexpected error occured. Please try again later.
Bad SQL Query: REPLACE INTO 4images_sessions
           (session_id, session_user_id, session_lastaction, session_location, session_ip)
           VALUES
           ('97p1s5bg2k5o0tr0lm3gpq9qc0', -1, 1638637795, 'details.php?image_id=15315', '18.212.120.195')
Table 'wgk_galeria.4images_sessions' doesn't exist


An unexpected error occured. Please try again later.
Bad SQL Query: DELETE FROM 4images_sessions
            WHERE session_lastaction < 1638636895
Table 'wgk_galeria.4images_sessions' doesn't exist

Wrocławska Galeria Kolejowa
4images logo
c_tl c_t c_tr
c_l
Produkcja Gamy
Produkcja Gamy

            
 
 

Produkcja Gamy
Komentarz: 04.04.2015, Bydgoszcz
Szkielet jednej z 10 lokomotyw spalinowych Gama które dla PKP IC produkuje bydgoska Pesa. Cieszy mnie że pojawiają się nowe liniowe lokomotywy spalinowe jednak nie da się ukryć że to wyrzucenie pieniędzy w błoto. Co najciekawsze, lokomotyw tych nie zobaczymy tam gdzie nadawałby się idealnie czyli na linii do Helu.
Słowa kluczowe: Gama, Pesa, Bydgoszcz
Data: 05.04.2015 18:40
Wyświetleń: 4033
Pobrań: 0
Ocena: 1.00 (1 głosów)
Wielkość pliku: 693.3 KB
Dodał: fixall

Foto mapa  

 


IPTC Info
Data wykonania: 04.04.2015

EXIF Info
Marka: NIKON CORPORATION
Model: NIKON D7100
Czas naświetlania: 1/1250
Wartość przysłony: F/9
Czułość ISO: 250
Data wykonania: 04.04.2015 10:21:34
Ogniskowa: 90mm


Autor: Komentarz:
Tomasz Zajkowski
Użytkownik

Data: 09.01.2011
Komentarzy: 298
...

Wyrzucenie pieniędzy w błoto? No pewnie, lepiej wypożyczać lokomotywy od Cargo, albo ściągać nurki z Czech. Ciąganie ciężkich pociągów lokomotywami SM42 też jest "świetnym" pomysłem.
05.04.2015 18:47 Offline Tomasz Zajkowski
fixall
Użytkownik

Data: 31.03.2013
Komentarzy: 701
...

A jakie ciężkie pociągi będą ciągane tymi lokomotywami i jakie będą miały przebiegi dobowe?
Te ciężkie pociągi będą jeździły do Kudowy czy Suwałk?
Do takich pociągów wystarczyła by modernizacja SM42 do standardu SU42-1xxx
Swoją drogą to paradoks że tam gdzie pociągi będą naprawdę ciężkie + klimatyzacja pojedzie SU42 a tam gdzie pociąg będzie miał 2 lub góra 3 wagony pojedzie Gama.
05.04.2015 18:51 Offline fixall
Tomasz Zajkowski
Użytkownik

Data: 09.01.2011
Komentarzy: 298
...

Przecież te lokomotywy będą jeździć i na Hel. Poza tym, zakup tych pojazdów daje perspektywy na uruchomienie większej ilości połączeń na niezelektryfikowanych liniach. Bardzo śmiałe i błędne stwierdzenie, że to wyrzucanie pieniędzy w błoto.
05.04.2015 18:56 Offline Tomasz Zajkowski
fixall
Użytkownik

Data: 31.03.2013
Komentarzy: 701
Hel?

Z tego co wiem na Hel własnie mają nie jeździć. Tam mają jeździć SU42.
I jak inaczej nazwać kupowanie lokomotyw o takiej mocy do ciągania pociągów max 3 wagonowych ze śmiesznymi przebiegami w sytuacji permanentnego wygaszania popytu na liniach niezelektryfikowanych?
Już otworzyli połączenie do Zagórza na około z godzinnym postojem w Krakowie. Pociąg ten 7h jedzie z Gdyni do Krakowa i następne 7h z Krakowa do Zagórza. Dla kogo jest ten pociąg? Zresztą jego frekwencja na odcinku Kraków - Zagórz potwierdza że dla nikogo. Połączeń można na otwierać tylko kto będzie tym jeździł? I potem co? Lokomotywy w krzaki?
05.04.2015 19:07 Offline fixall
Tomasz Zajkowski
Użytkownik

Data: 09.01.2011
Komentarzy: 298
..

Widzę, że dalsza rozmowa nie ma sensu, ponieważ straszne głupoty piszesz. Sam fakt, że IC wynajmuje ciężkie liniowe lokomotywy od Cargo a także ściąga je zza granicy daje jasno do zrozumienia, że zapotrzebowanie na tego typu lokomotywy jest. Bardzo łatwo jest siedzieć przed monitorem i sypać wyssanymi z palca stwierdzeniami udając jednocześnie specjalistę. Rzeczywistość jest niestety inna.
05.04.2015 19:10 Offline Tomasz Zajkowski
kilanziom
Administratror

Data: 07.12.2010
Komentarzy: 1697
...

Ja bym poczekał co będzie. Teoria teorią, a póki co rzadko który z 'planów' (nawet tych współfinansowanych przez UE) jest co do joty realizowany. Przykładowo wagony 166A, 167A itp. miały chodzić w zwartych składach, wyłącznie na połączeniu Trójmiasta z Wrocławiem. Zwartość tych składów obecnie rozpraszają już zmodernizowane bary, przypadkowe Henschele i inne Z1, rowerowe igreki, a i same wagony widziałem raz czy dwa wpięte w Gdynia-Katowice. Nie wiem czy za to są kary, ale praktyka praktyką, a teoria teorią.

*Ile ona ma ważyć? To maszyna 4-osiowa, jeżeli jej masa nie jest większa niż 754, to w zasadzie nie ma przeciwwskazań, żeby nie mogła kursować na Hel. Tak czy siak, jest to sezonowa praca i bardziej się sprawdzą właśnie na północno-wschodnim kwadracie, czyli Ełk-Korsze i Białystok-Suwałki.
05.04.2015 19:11 Offline kilanziom kilan1 at op.pl
Pako
Użytkownik

Data: 22.04.2013
Komentarzy: 86
..

Jeśli dobrze pamiętam Gamy mają być rozpisane na: Ełk- Korsze, Krzyż - Gorzów, Lublin - Rzeszów i chyba Zagórz. pozostałe "bezdrucia" SU42
05.04.2015 19:14 Offline Pako
Tomasz Zajkowski
Użytkownik

Data: 09.01.2011
Komentarzy: 298
..

To jest niemalże pewne, że przynajmniej jedna Gama będzie w sezonie jeździć na Hel.
05.04.2015 19:16 Offline Tomasz Zajkowski
fixall
Użytkownik

Data: 31.03.2013
Komentarzy: 701
Poziom dyskusji?

Mimo wszystko uważam że fakt nie zgadzania się z moją opinią nie upoważnia że Cie do tego żeby mnie obrażać ale cóż świadczy to tylko o Tobie i braku kultury.

Polecam też czytanie ze rozumieniem. Wyraźnie napisałem że o wiele lepszym rozwiązaniem było by moim zdaniem zmodernizowanie chociażby posiadanych SU45 czy nawet SU42 niż kupowanie takich lokomotyw.

EDIT.
A gdzie ta Gama z Helu będzie jeździć po sezonie który trwa z tego co pamiętam jakieś 60 dni?
05.04.2015 19:21 Offline fixall
Tomasz Zajkowski
Użytkownik

Data: 09.01.2011
Komentarzy: 298
...

Nazywam rzeczy po imieniu. Bardzo dobrze, że zakupiono nowe lokomotywy. W końcu coś się ruszyło w temacie zakupu NOWYCH liniowych spalinowych lokomotyw, a nie półśrodków w postaci modernizacji wszelkich pochodnych SM42.
05.04.2015 19:25 Offline Tomasz Zajkowski
Tomasz Zajkowski
Użytkownik

Data: 09.01.2011
Komentarzy: 298
...

Gama po sezonie będzie jeździć tam, gdzie obecnie jeżdżą lokomotywy wypożyczone przez IC z PKP Cargo i Kolei Czeskich. Naprawdę, nie powinieneś narzekać, że kupowane są nowe lokomotywy. Skoro są kupowane, to - jak napisałem wyżej - jest na nie zapotrzebowanie. No ale cóż, taka polska mentalność. Nie kupuje się - źle, kupuje się - również źle. Nie dogodzisz.
05.04.2015 19:28 Offline Tomasz Zajkowski
Pako
Użytkownik

Data: 22.04.2013
Komentarzy: 86
..

Modernizacja SM42 jest jak najbardziej celowa, jeśli jest zapotrzebowanie sezonowe na lokomotywy do pracy z lekkimi składami pasażerskimi, a po sezonie powrót do pracy manewrowej.
05.04.2015 19:29 Offline Pako
fixall
Użytkownik

Data: 31.03.2013
Komentarzy: 701
...

Oczywiście twoja prawda musi być bardziej twojsza niż mojsza. To Ty masz rację bo tak.

Ja nie twierdzę że mam rację tylko to jest moja opinia jako podatnika bo też z moich pieniędzy zastały te lokomotywy zakupione. I nie patrzę na to przez pryzmat jakiegoś mikola tylko kogoś kto jeździ pociągami.
Co więcej w tym momencie Ty masz rację tak samo jak ja.
Nie musimy się zgadzać ale rozmawiajmy na jakimś choć minimalnym poziomie.
05.04.2015 19:34 Offline fixall
Tomasz Zajkowski
Użytkownik

Data: 09.01.2011
Komentarzy: 298
...

No cóż, obecnie żadna z lokomotyw SU42 nie jeździ z pociągami pasażerskimi, całość tego typu składów obsługiwana jest wynajętymi lokomotywami. Już mi się nie chce powatarzać, że zakup Gam pozwoli uniknąć sytuacji, w którym tabor będzie trzeba wynajmować (chyba, że Gamy będą awaryjne). SU42 dla IC jest z tego co słyszałem już z kilku źródeł dość kiepską modernizacją, co zdaje się potwierdzać fakt, że w zeszłym sezonie praktycznie w ogóle nie znalazła zatrudnienia przy pociągach pasażerskich - jeździła max 3 dni..
05.04.2015 19:35 Offline Tomasz Zajkowski
kilanziom
Administratror

Data: 07.12.2010
Komentarzy: 1697
...

@Tomasz, ja bym jednak unikał walenia do kogoś że pisze głupoty. Jak nie będziemy na takie niuanse zwracać uwagi, to zrobi się nam tu chamówa jak w komentach na twb, a tego bym nie chciał.

@Adam, niestety modernizacja SU45 nie wchodzi w rachubę. Lokomotywy tej serii, które po 2008 r. trafiły do IC uległy całkowitemu wyeksploatowaniu, zdechły, rozsypały się i poszły w krzaki. Koszt ich wskrzeszenia był stosunkowo wysoki względem kupna nowych maszyn, wymagało to NG+modernizacji. Pomijam fakt, że zanim temat się pojawił, większość SU45 z IC skasowano. Obecnie zostało chyba tylko te kilka sztuk z Grochowa. Problemem jest także fakt, że PESA wg mnie nie opracowała koncepcji 'osobowej' modernizacji fiata - czy to z powodu braku zainteresowania ze strony IC, czy braku minimalnych choćby funduszy ze strony inwestora... także sprawa złożona. Niestety jestem głęboko przekonany, że seria SU45 nie bardzo miała szansę na drugie życie w IC...
05.04.2015 19:38 Offline kilanziom kilan1 at op.pl
Tomasz Zajkowski
Użytkownik

Data: 09.01.2011
Komentarzy: 298
...

Masz rację, poniosło mnie trochę - przepraszam. Prosiłbym jednak żeby kilka razy się zastanowić zanim puści się w eter stwierdzenie podobne do tego z opisu fotografii.
05.04.2015 19:43 Offline Tomasz Zajkowski
fixall
Użytkownik

Data: 31.03.2013
Komentarzy: 701
...

Chce być dobrze zrozumiany. Nie twierdzę że w IC nie są potrzebne nowe liniowe lokomotywy spalinowe. Twierdzę tylko że cały ten przetarg wg mnie był nie do końca przemyślany zarówno pod względem ilości tych lokomotyw jak i ich mocy.
Bo z jednej strony mamy pociągi z Rzeszowa do Lublina a z drugiej jakieś sezonowe ogryzki do Kudowy czy Zagórza. Chodzi mi o to że jeśli się kupuje takie lokomotywy w takiej ilości to należy im zapewnić pracę. Oczywiście może po ich dostarczeniu IC uruchomi drugie połączenie do Zagórza i wtedy Gama będzie wykorzystana należycie.
Moje wątpliwości budzi też fakt nieprzewidzenia kursowania tych lokomotyw na Hel gdzie były by idealne. My się tutaj zastanawiamy że może będzie jeździła może nie. Tego typu lokomotyw powinna tam jeździć w pierwszej kolejności o ile oczywiście pozwalają na to warunki eksploatacyjne linii.

EDIT. Stwierdzenie z fotografii jest prywatną opinią fotografującego do której ten ma prawo a czytający ma prawo się z tym nie zgodzić. Fotografujący chętnie o tym podyskutuje i jest otarty na wszelkie argumenty.
05.04.2015 19:51 Offline fixall
Lutek
Użytkownik

Data: 06.12.2010
Komentarzy: 63
...

Widzę, że dyskusja o Gamie, której nie ma trwa w najlepsze. Ja tylko przypomnę, że mamy kwiecień, a Gamy w IC jak nie było tak nie ma. Termin dostarczenia 10 sztuk to październik 2015. Opóźnienie goni kolejne...
05.04.2015 20:52 Offline Lutek olek-forum at o2.pl http://www.bazawagonow.pl
Leszek Matula
Goœć
...

Ale papiery na Game w dieslu chyba maja juz gotowe w przeciwieństwie do Darta i pietrusow dla KM.
05.04.2015 20:56  
fixall
Użytkownik

Data: 31.03.2013
Komentarzy: 701
Gama

W okolicy Pesy bywam co 2 tygodnie i to był pierwszy raz gdy pojawiła się Gama w jakiejkolwiek formie.
Modernizacja 150 wagonów chyba też ma spore opóźnienie,

Wracając do dyskusji to klasycznym wyrzuceniem pieniędzy w błoto była wg mnie modernizacja lokomotyw EM10.
05.04.2015 21:10 Offline fixall
Lutek
Użytkownik

Data: 06.12.2010
Komentarzy: 63
...

Gama w całości, w sensie pierwsza spalinowa sztuka stała razem z 111Ed przy peronach 3 kwietnia.

Opóźnienia Pesa ma i to spore. Darty, Gama, wagony. Do tego dochodzą problemy z DB i Linkami oraz piętrusami dla KM. Podobno pojawił się problem z tramwajami dla Moskwy.
05.04.2015 21:23 Offline Lutek olek-forum at o2.pl http://www.bazawagonow.pl
fixall
Użytkownik

Data: 31.03.2013
Komentarzy: 701
Foxtroty

Potwierdzam że Gamy stały 3.04. Prawdą też jest że mają problemy z Foxtrotami. Rosjanie zapłacili tylko za 60 sztuk. Obecnie gotowych jest z 10 sztuk które są porozstawiane to tu to tam nawet na parkingu dla pracowników.
https://lh3.googleusercontent.com/-qKYxmIxbLxI/VSGcRgs2l_I/AAAAAAAAJRI/q3zXz8upB8k/w1259-h839-no/DSC_3518.JPG
05.04.2015 21:34 Offline fixall
kilanziom
Administratror

Data: 07.12.2010
Komentarzy: 1697
...

No, to pięknie nam wychodzą efekty włączania się w gry polityczne...
05.04.2015 22:03 Offline kilanziom kilan1 at op.pl
fixall
Użytkownik

Data: 31.03.2013
Komentarzy: 701
...

Powoli wyjaśnia się wg mnie gdzie pojadą Gamy":
Rzeszów - Zamość
ICN Antares Wrocław - Zamość p. Horyniec, Bełżec
IC Henryk Siemiradzki Poznań - Kraków - Zamość

Ełk – Korsze
TLK Rybak Białystok - Szczecin
TLK Mamry - Białystok - Zielona Góra
TLK Biebrza Białystok - Gdynia
ICN Polaris Białystok - Szczecin

Piła - Krzyż
TLK Stanisław Moniuszko Warszawa - Szczecin
TLK Piotr Czajkowski Warszawa - Szczecin

Krzyż - Gorzów Wlkp.
TLK Stefan Jaracz Poznań (Warszawa) - Gorzów
IC Juliusz Osterwa Kraków (Warszawa) - Gorzów Wlkp.

Białystok - Suwałki
ICN Kraków/Katowice - Suwałki
TLK Hańcza Warszawa - Mockava

Rzeszów - Sanok
ICN Antares Warszawa (Gdynia,Wrocław) - Sanok
TLK Bieszczady Krakó - Stróże - Sanok

To dane z oficjalnego dokumentu PKP IC. Póki co to ramowy plan. Czy będzie to jeździć w tej postaci? Zobaczymy.
14.05.2015 14:01 Offline fixall
Bohdan Jędrzejewski
Użytkownik

Data: 16.04.2015
Komentarzy: 378
Wałcz

Słyszałem że poza wymienionymi trasami nowe lokomotywy w sezonie letnim 2016 miałyby obsługiwać także odcinek Piła - Wałcz - Szczecin z jedną parą pociągów relacji Rzeszów - Szczecin - Rzeszów przez Warszawę.
14.05.2015 16:48 Offline Bohdan Jędrzejewski bjedrzejewski at poczta.onet.pl
fixall
Użytkownik

Data: 31.03.2013
Komentarzy: 701
....

Tak. Dopisalem to w komentarzu o SU42.
14.05.2015 17:10 Offline fixall



Poprzednie zdjęcie:
Pesa Dart  
 Następne zdjęcie:
Produkcja Linka

 

c_r
c_bl c_b c_br

RSS Feed: Produkcja Gamy (Komentarzy)

Designed by  best gallery designs NTChosting