An unexpected error occured. Please try again later.

An unexpected error occured. Please try again later.
ET22-1085 - Wroc³awska Galeria Kolejowa
Wyszukiwanie zaawansowane
Menu użytkownika
Nazwa użytkownika:

Hasło:

Logować automatycznie podczas następnej wizyty?

» Zapomniałem(am) hasła
» Rejestracja
 
Losowe zdjęcie

EP07-351
EP07-351
Komentarze: 0
kilanziom


ET22-1085
ET22-1085

            

ET22-1085
Opis: 02.12.2006, Lublin
Lokomotywa ET22-1085 w³a¶nie zameldowa³a siê w macierzystej lokomotywowni po przyprowadzeniu poci±gu pospiesznego z Wroc³awia.
Za chwilê do byka podepnie siê SM30-176 i wtoczy lokomotywê do hali.
Aktualnie lokomotywa stacjonuje w Warszawie w mazowieckim zak³adzie spó³ki.
Słowa kluczowe: ET22 ET22-1085 byk helmut Lublin
Data: 02.01.2015 21:32
Obejrzeń: 1925
¦ci±gnięć: 0
Ocena: 0.00 (0 Głos(ów))
Rozmiar pliku: 765.1 KB
Nadesłane przez: fixall

IPTC Info
Data stworzenia: 02.12.2006

EXIF Info
Make: Panasonic
Model: DMC-FZ5
Exposure time: 1/400 sec(s)
Aperture value: F/4
ISO speed: 80
Date created: 02.12.2006 11:33:00
Focal length: 7.8mm


Autor: Komentarz:
Tomasz Zajkowski
Użytkownik

Data zarejestrowania: 09.01.2011
Komentarze: 298
..

Byæ mo¿e nikt nie zwraca uwagi na takie pierdo³y, ale obecnie byki z zabudowanymi buforami s± ogromn± rzadko¶ci±. Zosta³o kilka czynnych niedobitków w CTL.
02.01.2015 21:34 Offline Tomasz Zajkowski
fixall
Użytkownik

Data zarejestrowania: 31.03.2013
Komentarze: 701
...

Szczerze ci powiem ¿e nigdy na to wraca³em na to uwagi :-)
02.01.2015 21:36 Offline fixall
kilanziom
Admin

Data zarejestrowania: 07.12.2010
Komentarze: 1701
...

Ja zwracam i faktycznie ten jak¿e charakterystyczny detal zanika. Za chwile w Cargo tylko odstawczaki go zachowaj±,

http://wgk.cal.pl/details.php?image_id=14441
02.01.2015 21:39 Offline kilanziom kilan1 at op.pl
Tomasz Zajkowski
Użytkownik

Data zarejestrowania: 09.01.2011
Komentarze: 298
..

W Cargo niestety nie ma ju¿ ani jednego czynnego byka z tym detalem - wszystkie odstawione.
02.01.2015 21:42 Offline Tomasz Zajkowski
fixall
Użytkownik

Data zarejestrowania: 31.03.2013
Komentarze: 701
...

A jaki by³ powód ¿e ten detal usuwano? Nie chcia³o siê go montowaæ zapewne po wymianie buforów?
02.01.2015 21:47 Offline fixall
Tomasz Zajkowski
Użytkownik

Data zarejestrowania: 09.01.2011
Komentarze: 298
..

Zapewne tak, lub te¿ inny kszta³t/budowa nowych buforów uniemo¿liwi³ montowanie os³on.
02.01.2015 21:50 Offline Tomasz Zajkowski
kilanziom
Admin

Data zarejestrowania: 07.12.2010
Komentarze: 1701
...

Wydaje mi siê, ¿e jest to element stricte estetyczny, a estetyka w przewozach towarowych nie ma podstaw istnieæ.

Nie mówiê tylko o obudowach, ogólny stan lokomotyw w Cargo, niezale¿nie od ¶wie¿o¶ci malatury jest przygnêbiaj±cy. Brud, zacieki, odpryski, rdza, wycieki smarów i ropy. Ogl±da³ kto¶ z Was w jakim stanie sa SU46 z Wêgliñca? Porównywa³ byæ mo¿e z tym jak wygl±da³y przed 2008 kiedy przekazano je tylko do przewozów towarowych? To powszechne. O tabor towarowy siê nie dba. Byæ mo¿e ma to nawet jakie¶ usprawiedliwienie, bo szybko sie brudzi, z drugiej strony... niektóre lokomotywy s± tak bardzo zaniedbane, ¿e p³on±...
02.01.2015 22:04 Offline kilanziom kilan1 at op.pl
Tomasz Zajkowski
Użytkownik

Data zarejestrowania: 09.01.2011
Komentarze: 298
...

W sumie, to podobna sytuacja do masowego usuwania listew z lokomotyw EU07 typu 4E po roku 2000. Równie¿ element estetyki z którym bezlito¶nie siê rozprawiono, a szkoda - bo dodawa³ tym lokomotywom mnóstwo uroku.
02.01.2015 22:09 Offline Tomasz Zajkowski
fixall
Użytkownik

Data zarejestrowania: 31.03.2013
Komentarze: 701
To se ne wrati

Bynajmniej nie napiszê ¿e czasy minione by³y lepsze ale faktem jest ¿e kiedy¶ ludzie do wszystkiego wk³adali wiêcej serca.
Przypomnijcie sobie planow± obs³ugê lokomotyw. Do dzi¶ pamiêtam jak jecha³em Ex Bystrzyca z Che³ma do Warszawy i mechanik na torach odstawczych stacji Che³m bia³± farb± malowa³ obwódkê na buforach na lokomotywie EU07-333 (tego numeru nigdy nie zapomnê). A ca³a lokomotywa l¶ni³a.
Mój wuj by³ ogrodnikiem kolejowym i zajmowa³ siê utrzymaniem klombów na stacjach województwa che³mskiego. Na mojej rodzinnej stacji Uhrusk ros³y piêkne bratki, pamiêtam to jak dzi¶.
A dzi¶ nic siê nie op³aca, licz± siê tylko tabelki w Excelu.
02.01.2015 22:16 Offline fixall
kilanziom
Admin

Data zarejestrowania: 07.12.2010
Komentarze: 1701
...

To skomplikowane zjawisko spo³eczno-kulturowe. Ludzie maj± tendencje do dzielenia ¶wiata na lepszy/gorszy system w jakim ¿yli/¿yj±, wybierania z tego systemu tego co im odpowiada i mówienia 'o by³o/jest lepiej' udaj±c, ¿e reszta nie istnieje albo 'jako¶ bêdzie'.

Zanik detalizacji, sentymentów i osobistego podej¶cia kolejarzy do kolei jest niczym innym jak objawem wolnego rynku, który ma sens tylko wtedy kiedy mo¿na zrobiæ biznes. Listwy na 4E, bia³e obwódki na EU07-333, obudowy tulei na ET22, ¿ó³te czo³a, kwietniki w oponach po traktorach, zadbane perony, poczekalnie itp... to nie jest biznes. A jak siê ¿yje w uk³adzie, w którym jedyn± warto¶ci± jest biznes, to musimy siê liczyæ z tym, ¿e niebawem nie tylko obudowy buforów na ET22 znikn±.

Szczê¶liwie typowe dla polskiej kultury niechlujno¶æ i burdelarstwo powoduj±, ¿e wiele lokomotyw je¼dzi zaniedbane i jakie¶ tam elementy i detale trzymaj± siê bo nikomu sie nie chcia³o zerwaæ podczas przegl±du. To powszechne, zobaczcie choæby listwy dekoracyjne w skodach 181, 182 i 183, albo kolory uszczelek w niektórych spalinówkach. Polski bajzel d¼wigni± zabytkowych detali ;]
02.01.2015 22:29 Offline kilanziom kilan1 at op.pl
Pako
Użytkownik

Data zarejestrowania: 22.04.2013
Komentarze: 86
listwy na 4E

O ile dobrze pamiêtam usuwanie listew na niskich numerach mia³o podstawê czysto techniczn±. W miejscach mocowania listew pud³o mia³o tendencjê do korozji. Ale listew szkoda... swoj± drog± lokomotywy a w ogóle tabor z lat sze¶ædziesi±tych mia³ przez to swój klimat.
03.01.2015 09:47 Offline Pako



Poprzednie zdjęcie:
   ET22-1085  
 Następne zdjęcie:
ET22-1086   

 

RSS Feed: ET22-1085 (Komentarze)