4images logo
c_tl c_t c_tr
c_l
50 54 20-19 321-9 Bdt.262
50 54 20-19 321-9 Bdt.262

            
 
 

50 54 20-19 321-9 Bdt.262
Komentarz: Bezprzedziałowa dwójka produkcji zakładów Studenka z 1974 roku w składzie służbowego pociągu bo Bohumina.
Widoczny na zdjęciu egzemplarz został poddany modernizacji w zakładach ŽOS České Velenice tworząc odmianę 'Bdt.262'.

29.12.2014, Prerov.
Słowa kluczowe: igrek, Bdt, Bdt.262, Studenka74
Data: 31.12.2014 21:12
Wyświetleń: 540
Pobrań: 0
Ocena: 0.00 (0 głosów)
Wielkość pliku: 466.5 KB
Dodał: Łukasz Łacek
 

Foto mapa



Autor: Komentarz:
fixall
Użytkownik

Data: 31.03.2013
Komentarzy: 685
Porśba

Wybieram się na 3-4 dniową wycieczkę do Czech i proszę o radę jakie ciekawe linie można "zaliczyć".
Założenia mamy takie ze chcemy poruszać się najchętniej po liniach niezelektryfikowanych i drugorzędnych i najchętniej motorakami.. Poza tym nie mamy żadnych ograniczeń.
Czy jest coś szczególnie wartego zobaczenia typu słowacka pętla telgardzka?
Będę wdzięczny za propozycje.
01.01.2015 18:57 Offline fixall
Łukasz Łacek
Użytkownik

Data: 26.02.2013
Komentarzy: 42
Czechy

No to zależy od tego który region w Czechach byś chciał objeździć, ja mieszkam niedaleko Ostravy i te rejony znam dobrze, tyle, że tu raczej ciężko o drugorzędne linie diselowe, jest niby kilka, ale zazwyczaj taborem jest niestety RegioNova.

Ja osobiście polecał bym okolice Brna, dość sporo lokalnych i bardziej znaczących niezelektryfikowanych linii np Brno-Jihlava, Breclav-Znojmo i jeszcze klika innych w tamtych okolicach. Tam jeździ sporo różnego taboru, od motoraków, przez wagony serii 842, 854 po lokomotywy 714, 750 i 754 z różnymi wagonami. Poza tym nie byłbym sobą gdybym nie wspomniał o elektrycznej części okolic Brna z Plechaczami 242 i laminatkami.

Ale to tylko moje skromne zdanie, pewnie inni zaproponują inne pozycje.
01.01.2015 19:09 Offline Łukasz Łacek lukaszlacek at interia.pl
fixall
Użytkownik

Data: 31.03.2013
Komentarzy: 685
..

Dzięki. Tak jak wspomniałem nic mnie nie ogranicza więc może to być każdy rejon Czech.
01.01.2015 19:25 Offline fixall
kilanziom
Administratror

Data: 07.12.2010
Komentarzy: 1665
...

@Fixall, jak wybierasz się do Czech, to pętla w Telgarcie raczej nie wchodzi w rachubę. Nie ten kraj ;]

A tak serio... musisz określić precyzyjnie punkt wjazdu i wyjazdu bo to determinuje cały sens wycieczki i trasę jaką obierzesz. Najsprawniej oczywiście EC do Bohumina/Ostravy. Nie gorszym i na pewno tańszym wyborem jest PR z Wrocławia do Tyniste nad Orlici (dawniej do Pardubic). Możesz np. nocnym walnąć do Jeleniej Góry i spróbować przedostać się do Tanvaldu przez Harrachov, to od razu (o ile pojedziesz w weekend) będziesz miał na wstępie pośpiech Tanvald-Praha, prowadzony na całej trasie praską 754.

Pytanie co też Cie interesuje... takie 'kompendium' to masz w okolicy Trutnova. Wagony motorowe serii 810 śmigają na Trutnov-Teplice-Mezimesti, Trutnov-Svoboda, Trutnov-Vrchlabi... każda linia to urokliwe cacuszko. Jednocześnie masz ciężkie wagony motorowe 854 robiące Mezimesti-Tyniste, Trutnov-Jaromierz, Trutnov-Stara Paka - Kolin, a także cięższe maszyny 750.7 i 754 ze składami wagonowymi na Trutnov-Hradec Kralove. Tu nie ma że 'może / może nie' - cały zestaw opisany wyżej bankowo będzie. Przy okazji pewnie trafią się maszyny 750 ĆD Cargo na towarach i kocury na zdawkach. Zawsze 4-5 się kręci pod Trutnovem.

Trutnov łatwo połączyć z Usti nad Orlici (dojazd z Wrocławia) i Tanvaldem (dojazd via Korenov z JG). Skomunikowania są, obsługę na odc. Liberec-Hradec Kralove stanowią motorowe 843, 813 i 810. Warto jechać, rejon Żeleznego Brodu urywa d*pę razem z nogami, o każdej porze roku.

Nie głupim pomysłem jest też wariant pośpiechem Tanvald-Praha, tu przeskok np. na dworcu Masarykovo na posp. do Rakovnika (obsługa 750.7 w trybie push-pull) i dalej jakaś nawrotka przez Pilzo (przykładowo) albo Karlovy Vary. Odcinki K.V. - Praha i Pilzno - Praha to magistrale, zelektryfikowane, obsługa głównie 362 i 162.

Gdyby Cie zaniosło na zachód od Trutnova i Żeleznego Brodu, np. Liberec, to zrób trasę Liberec-Dećin, piękny szlak, obsługa to głównie 854, rzadziej jako za-motorowy objawia się też 754 ze składem + 2 stoją w szopie Decin jako rezerwa - idź i sfoć, póki jest co.

Alternatywnie ciekawą przygodą było by np. pojechać z Trutnova do Kolina (masz bezpośredni pospiech na 854+doczepa), tu przeskoczyć na osobowy (363+bohun+półbagaż) do Havliczkowego Brodu, skąd 'czymś tam' poturlać się dalej do Jihlavy. W Jihlavie będziesz miał okazje dorwać jakieś ciekawe 754, 750.7 i 854, którymi możesz poturlać się do Brna. Odcinek ten jest śliczny, zwłaszcza w kawałku Jihlava-Trebić, walory widokowe urywają d*pę.

Spalinówki w ruchu osobowym spotkasz również na Zabreh na Morave - Jesenik, tu da sie zrobić zresztą kółeczko typu Ostrava-Opava-Głuchołazy-Jesenik-Zabreh albo w drugą mańkę na starcie lub na końcu takiego 4-dniowego wypadu.

Spalinówki dorwiesz też na ocinku Ostrava-Frydlant, jak już wspominał Łukasz. Ale tu to za wiele się nie dzieje. Potem możesz bujnąć się 843 albo 813 do Valasskeho Mezirici i jakimś pośpiechem podążać na zachód (leci np. 8 par EC Żlina-Praha jak coś).

Dla twardzieli jest też opcja 'walić ile wlezie na dół' czyli do Czeskich Budziejowic, gdzie masz spalinówki robiące z wagonami bezprzedziałowymi i piętrowymi śliczne górskie szlaki do Volar i Noveho Udoli. Pracuje tam m.in. dawna brneńska perła 754.074-3. Można zrobić kółko przez Strakonice i np. dalej do Pilzna.

Ewentualnie zrób jak ja w maju 2013 r. i kup sobie bilet promocyjny na Pilzno-Regensburg, to okazja podróżować ALEX'em na ER20 z całym dobrem inwentarza po drodze. Dieslem 140/150 na godzine, tego w PL jeszcze szybko nie będzie...

Ale jak najbardziej Ci zależy na 810, to najwięcej ich jeździ koło polskiej granicy. Przejedź się np. na odcinek Letohrad-Tyniste nad Orlici, tu od razu przeskok na Mezimesti/Teplice, dalej na Trutnov, dalej na Starą Pakę, Liberec itp... tu zawsze będzie kilka 810. Drugim dużym wysypiskiem kurdupli jest szopa Veseli nad Moravou. Kręcą się wszędzie wkoło, do Brna, do Uherskiego Hradiszcze, do słowackiej Skalicy...

Usiądź przy http://jizdnirady.idnes.cz/ i projektuj.
01.01.2015 19:32 Offline kilanziom kilan1 at op.pl
fixall
Użytkownik

Data: 31.03.2013
Komentarzy: 685
Dzięki

Piotrze, dziękuje bardzo za bardzo przydatne informacje. Myślę że to zupełnie zmienia nasze podejście do tego wyjazdu. Pierwotnie nie wiadomo czemu chcieliśmy na złamanie karku jechać do Karlovych Var, Pilzna i Brna. A widzę że trzeba plany zmienić.
02.01.2015 19:10 Offline fixall
kilanziom
Administratror

Data: 07.12.2010
Komentarzy: 1665
CZ

Nie ma za co.

Pilzno jako węzeł spalinowozów liniowych skończyło się w zeszłym roku. Prawie wszystkie 754 (może 2-3 zostały) przeniesiono do Brna i Czeskich Budziejowic, lub wypożyczono na Słowację. Obecnie jest to raj 844 z Pesy i ER20 na pewno trafisz, bo ex. do Monachium jeżdżą bardzo często. Karlovy Vary to już historia, obecnie głównie 242, 362 i 363 można tam spotkać + 810 i 814 na lokalkach. Brno nadal pozostaje silnym węzłem diesli i to wszystkich odmian, także tam warto 'jakoś' zajechać.

Warto uzbroić się w pomoc naukową - układając drogę na http://jizdnirady.idnes.cz/ odpal sobie http://www.zelpage.cz/razeni/ i od razu oglądaj czym jedziesz - są wykazane dokładne składy i zestawienia pociągów osobowych + możesz ocenić np. z czym będziesz sie mijał / krzyżował / komunikował, co daje 'cynk' np. kiedy wisieć z aparatem w oknie.
02.01.2015 20:35 Offline kilanziom kilan1 at op.pl
fixall
Użytkownik

Data: 31.03.2013
Komentarzy: 685
...

Piotrze aż takim cajmerem nie jestem i wszystkie te strony mam obcykane :-)
Tym niemniej dziękuje.
Przydatna tez jest ktualna mapa z cegły którą znalazłem tu: http://www.vlaky.net/zeleznice/spravy/5522-Ceske-drahy-predstavily-jizdni-rad-na-obdobi-2014-2015/

Po Twoim wpisie odbyła się szybka telekonferencja i zapadły konkretne decyzję że koncentrujemy się stronie północno wschodniej ograniczonej stacjami: Decin, Mlada boleslav, Hradec Kralove, Ołomuniec.
02.01.2015 20:45 Offline fixall
fixall
Użytkownik

Data: 31.03.2013
Komentarzy: 685
Plan

3 noce siedzenia i plan gotowy:
1 dzień:
Warszawa Centralna - Wrocław - Letohard
Letohard - Tyniste n. Orlici
Tyniste n. Orlici - Vaclavice
Vaclavice - Mezimesti
Mezimesti - Teplice
Teplice - Trutnov
Trutnov - Svoboda n. Upou
Svoboda n. Upou - Trutnov
Trutnov - Hradec Kralove
2 dzień
Hradec - Kralove - Stara Paka p. Jaromer
Stara Paka - Martinice
Martinice - Rokytnice
Rokytnice - Martinice
Martinice - Stara Paka
Stara Paka - Turnov
Turnov - Praha hln
Praha Hln - Zabreh n Mor.
Zabreh n. Mor. - Sumperek
3 dzień
Sumperek - Lipova Lazne
Lipova - Lazne - Javornik ve Slezsku
Javornik ve Slezsku - Lipova - Lazne
Lipova - Lazne - Jesenik
Jesenik - Krnov
Krnov - Milotice
Milotice - Vrbno
Vrbno - Milotice
Milotice - Opava Vychod p. Krnov
Opava Vychod - Ostrava Hln
Ostava Hln - Warszawa Centralna

Wycieczkę ograniczyliśmy niestety do 3 dni z powodów obiektywnych :-)
Przez te 3 dni w sumie 10h jazdy motorakami nie licząc Regio Novy.
Nastawiliśmy się na maksymalne jeżdżenie choć i będzie trochę czasu na zdjęcie a nawet na klobase na Placu Wacława.
Ale jestem pod ogromnym wrażeniem organizacji ich kolei, ilości połączeń i skomunikowań.
04.01.2015 21:04 Offline fixall
kilanziom
Administratror

Data: 07.12.2010
Komentarzy: 1665
...

No i fajnie, czyli w rejonie Trutnova i Jesenika na pewno wpadną cieższe maszyny liniowe. Powodzenia.
04.01.2015 22:01 Offline kilanziom kilan1 at op.pl



Poprzednie zdjęcie:
50 54 20-19 319-3 Bdt.280  
 Następne zdjęcie:
50 54 20-22 210-0 Bai

 

c_r
c_bl c_b c_br

RSS Feed: 50 54 20-19 321-9 Bdt.262 (Komentarzy)

Designed by  best gallery designs NTChosting