An unexpected error occured. Please try again later.

An unexpected error occured. Please try again later.
50 54 20-19 321-9 Bdt.262 - Wroc³awska Galeria Kolejowa
Wyszukiwanie zaawansowane
Menu użytkownika
Nazwa użytkownika:

Hasło:

Logować automatycznie podczas następnej wizyty?

» Zapomniałem(am) hasła
» Rejestracja
 
Losowe zdjęcie

51 51 20-71 125-1 B10nouz
51 51 20-71 125-1 B10nouz
Komentarze: 2
kilanziom


50 54 20-19 321-9 Bdt.262
50 54 20-19 321-9 Bdt.262

            

50 54 20-19 321-9 Bdt.262
Opis: Bezprzedzia³owa dwójka produkcji zak³adów Studenka z 1974 roku w sk³adzie s³u¿bowego poci±gu bo Bohumina.
Widoczny na zdjêciu egzemplarz zosta³ poddany modernizacji w zak³adach ®OS Èeské Velenice tworz±c odmianê 'Bdt.262'.

29.12.2014, Prerov.
Słowa kluczowe: igrek Bdt Bdt.262 Studenka74
Data: 31.12.2014 22:12
Obejrzeń: 1501
¦ci±gnięć: 0
Ocena: 0.00 (0 Głos(ów))
Rozmiar pliku: 466.5 KB
Nadesłane przez: £ukasz £acek


Autor: Komentarz:
fixall
Użytkownik

Data zarejestrowania: 31.03.2013
Komentarze: 701
Por¶ba

Wybieram siê na 3-4 dniow± wycieczkê do Czech i proszê o radê jakie ciekawe linie mo¿na "zaliczyæ".
Za³o¿enia mamy takie ze chcemy poruszaæ siê najchêtniej po liniach niezelektryfikowanych i drugorzêdnych i najchêtniej motorakami.. Poza tym nie mamy ¿adnych ograniczeñ.
Czy jest co¶ szczególnie wartego zobaczenia typu s³owacka pêtla telgardzka?
Bêdê wdziêczny za propozycje.
01.01.2015 19:57 Offline fixall
£ukasz £acek
Użytkownik

Data zarejestrowania: 26.02.2013
Komentarze: 44
Czechy

No to zale¿y od tego który region w Czechach by¶ chcia³ obje¼dziæ, ja mieszkam niedaleko Ostravy i te rejony znam dobrze, tyle, ¿e tu raczej ciê¿ko o drugorzêdne linie diselowe, jest niby kilka, ale zazwyczaj taborem jest niestety RegioNova.

Ja osobi¶cie poleca³ bym okolice Brna, do¶æ sporo lokalnych i bardziej znacz±cych niezelektryfikowanych linii np Brno-Jihlava, Breclav-Znojmo i jeszcze klika innych w tamtych okolicach. Tam je¼dzi sporo ró¿nego taboru, od motoraków, przez wagony serii 842, 854 po lokomotywy 714, 750 i 754 z ró¿nymi wagonami. Poza tym nie by³bym sob± gdybym nie wspomnia³ o elektrycznej czê¶ci okolic Brna z Plechaczami 242 i laminatkami.

Ale to tylko moje skromne zdanie, pewnie inni zaproponuj± inne pozycje.
01.01.2015 20:09 Offline £ukasz £acek lukaszlacek at interia.pl
fixall
Użytkownik

Data zarejestrowania: 31.03.2013
Komentarze: 701
..

Dziêki. Tak jak wspomnia³em nic mnie nie ogranicza wiêc mo¿e to byæ ka¿dy rejon Czech.
01.01.2015 20:25 Offline fixall
kilanziom
Admin

Data zarejestrowania: 07.12.2010
Komentarze: 1701
...

@Fixall, jak wybierasz siê do Czech, to pêtla w Telgarcie raczej nie wchodzi w rachubê. Nie ten kraj ;]

A tak serio... musisz okre¶liæ precyzyjnie punkt wjazdu i wyjazdu bo to determinuje ca³y sens wycieczki i trasê jak± obierzesz. Najsprawniej oczywi¶cie EC do Bohumina/Ostravy. Nie gorszym i na pewno tañszym wyborem jest PR z Wroc³awia do Tyniste nad Orlici (dawniej do Pardubic). Mo¿esz np. nocnym waln±æ do Jeleniej Góry i spróbowaæ przedostaæ siê do Tanvaldu przez Harrachov, to od razu (o ile pojedziesz w weekend) bêdziesz mia³ na wstêpie po¶piech Tanvald-Praha, prowadzony na ca³ej trasie prask± 754.

Pytanie co te¿ Cie interesuje... takie 'kompendium' to masz w okolicy Trutnova. Wagony motorowe serii 810 ¶migaj± na Trutnov-Teplice-Mezimesti, Trutnov-Svoboda, Trutnov-Vrchlabi... ka¿da linia to urokliwe cacuszko. Jednocze¶nie masz ciê¿kie wagony motorowe 854 robi±ce Mezimesti-Tyniste, Trutnov-Jaromierz, Trutnov-Stara Paka - Kolin, a tak¿e ciê¿sze maszyny 750.7 i 754 ze sk³adami wagonowymi na Trutnov-Hradec Kralove. Tu nie ma ¿e 'mo¿e / mo¿e nie' - ca³y zestaw opisany wy¿ej bankowo bêdzie. Przy okazji pewnie trafi± siê maszyny 750 ÆD Cargo na towarach i kocury na zdawkach. Zawsze 4-5 siê krêci pod Trutnovem.

Trutnov ³atwo po³±czyæ z Usti nad Orlici (dojazd z Wroc³awia) i Tanvaldem (dojazd via Korenov z JG). Skomunikowania s±, obs³ugê na odc. Liberec-Hradec Kralove stanowi± motorowe 843, 813 i 810. Warto jechaæ, rejon ¯eleznego Brodu urywa d*pê razem z nogami, o ka¿dej porze roku.

Nie g³upim pomys³em jest te¿ wariant po¶piechem Tanvald-Praha, tu przeskok np. na dworcu Masarykovo na posp. do Rakovnika (obs³uga 750.7 w trybie push-pull) i dalej jaka¶ nawrotka przez Pilzo (przyk³adowo) albo Karlovy Vary. Odcinki K.V. - Praha i Pilzno - Praha to magistrale, zelektryfikowane, obs³uga g³ównie 362 i 162.

Gdyby Cie zanios³o na zachód od Trutnova i ¯eleznego Brodu, np. Liberec, to zrób trasê Liberec-Deæin, piêkny szlak, obs³uga to g³ównie 854, rzadziej jako za-motorowy objawia siê te¿ 754 ze sk³adem + 2 stoj± w szopie Decin jako rezerwa - id¼ i sfoæ, póki jest co.

Alternatywnie ciekaw± przygod± by³o by np. pojechaæ z Trutnova do Kolina (masz bezpo¶redni pospiech na 854+doczepa), tu przeskoczyæ na osobowy (363+bohun+pó³baga¿) do Havliczkowego Brodu, sk±d 'czym¶ tam' poturlaæ siê dalej do Jihlavy. W Jihlavie bêdziesz mia³ okazje dorwaæ jakie¶ ciekawe 754, 750.7 i 854, którymi mo¿esz poturlaæ siê do Brna. Odcinek ten jest ¶liczny, zw³aszcza w kawa³ku Jihlava-Trebiæ, walory widokowe urywaj± d*pê.

Spalinówki w ruchu osobowym spotkasz równie¿ na Zabreh na Morave - Jesenik, tu da sie zrobiæ zreszt± kó³eczko typu Ostrava-Opava-G³ucho³azy-Jesenik-Zabreh albo w drug± mañkê na starcie lub na koñcu takiego 4-dniowego wypadu.

Spalinówki dorwiesz te¿ na ocinku Ostrava-Frydlant, jak ju¿ wspomina³ £ukasz. Ale tu to za wiele siê nie dzieje. Potem mo¿esz bujn±æ siê 843 albo 813 do Valasskeho Mezirici i jakim¶ po¶piechem pod±¿aæ na zachód (leci np. 8 par EC ¯lina-Praha jak co¶).

Dla twardzieli jest te¿ opcja 'waliæ ile wlezie na dó³' czyli do Czeskich Budziejowic, gdzie masz spalinówki robi±ce z wagonami bezprzedzia³owymi i piêtrowymi ¶liczne górskie szlaki do Volar i Noveho Udoli. Pracuje tam m.in. dawna brneñska per³a 754.074-3. Mo¿na zrobiæ kó³ko przez Strakonice i np. dalej do Pilzna.

Ewentualnie zrób jak ja w maju 2013 r. i kup sobie bilet promocyjny na Pilzno-Regensburg, to okazja podró¿owaæ ALEX'em na ER20 z ca³ym dobrem inwentarza po drodze. Dieslem 140/150 na godzine, tego w PL jeszcze szybko nie bêdzie...

Ale jak najbardziej Ci zale¿y na 810, to najwiêcej ich je¼dzi ko³o polskiej granicy. Przejed¼ siê np. na odcinek Letohrad-Tyniste nad Orlici, tu od razu przeskok na Mezimesti/Teplice, dalej na Trutnov, dalej na Star± Pakê, Liberec itp... tu zawsze bêdzie kilka 810. Drugim du¿ym wysypiskiem kurdupli jest szopa Veseli nad Moravou. Krêc± siê wszêdzie wko³o, do Brna, do Uherskiego Hradiszcze, do s³owackiej Skalicy...

Usi±d¼ przy http://jizdnirady.idnes.cz/ i projektuj.
01.01.2015 20:32 Offline kilanziom kilan1 at op.pl
fixall
Użytkownik

Data zarejestrowania: 31.03.2013
Komentarze: 701
Dziêki

Piotrze, dziêkuje bardzo za bardzo przydatne informacje. My¶lê ¿e to zupe³nie zmienia nasze podej¶cie do tego wyjazdu. Pierwotnie nie wiadomo czemu chcieli¶my na z³amanie karku jechaæ do Karlovych Var, Pilzna i Brna. A widzê ¿e trzeba plany zmieniæ.
02.01.2015 20:10 Offline fixall
kilanziom
Admin

Data zarejestrowania: 07.12.2010
Komentarze: 1701
CZ

Nie ma za co.

Pilzno jako wêze³ spalinowozów liniowych skoñczy³o siê w zesz³ym roku. Prawie wszystkie 754 (mo¿e 2-3 zosta³y) przeniesiono do Brna i Czeskich Budziejowic, lub wypo¿yczono na S³owacjê. Obecnie jest to raj 844 z Pesy i ER20 na pewno trafisz, bo ex. do Monachium je¿d¿± bardzo czêsto. Karlovy Vary to ju¿ historia, obecnie g³ównie 242, 362 i 363 mo¿na tam spotkaæ + 810 i 814 na lokalkach. Brno nadal pozostaje silnym wêz³em diesli i to wszystkich odmian, tak¿e tam warto 'jako¶' zajechaæ.

Warto uzbroiæ siê w pomoc naukow± - uk³adaj±c drogê na http://jizdnirady.idnes.cz/ odpal sobie http://www.zelpage.cz/razeni/ i od razu ogl±daj czym jedziesz - s± wykazane dok³adne sk³ady i zestawienia poci±gów osobowych + mo¿esz oceniæ np. z czym bêdziesz sie mija³ / krzy¿owa³ / komunikowa³, co daje 'cynk' np. kiedy wisieæ z aparatem w oknie.
02.01.2015 21:35 Offline kilanziom kilan1 at op.pl
fixall
Użytkownik

Data zarejestrowania: 31.03.2013
Komentarze: 701
...

Piotrze a¿ takim cajmerem nie jestem i wszystkie te strony mam obcykane :-)
Tym niemniej dziêkuje.
Przydatna tez jest ktualna mapa z ceg³y któr± znalaz³em tu: http://www.vlaky.net/zeleznice/spravy/5522-Ceske-drahy-predstavily-jizdni-rad-na-obdobi-2014-2015/

Po Twoim wpisie odby³a siê szybka telekonferencja i zapad³y konkretne decyzjê ¿e koncentrujemy siê stronie pó³nocno wschodniej ograniczonej stacjami: Decin, Mlada boleslav, Hradec Kralove, O³omuniec.
02.01.2015 21:45 Offline fixall
fixall
Użytkownik

Data zarejestrowania: 31.03.2013
Komentarze: 701
Plan

3 noce siedzenia i plan gotowy:
1 dzieñ:
Warszawa Centralna - Wroc³aw - Letohard
Letohard - Tyniste n. Orlici
Tyniste n. Orlici - Vaclavice
Vaclavice - Mezimesti
Mezimesti - Teplice
Teplice - Trutnov
Trutnov - Svoboda n. Upou
Svoboda n. Upou - Trutnov
Trutnov - Hradec Kralove
2 dzieñ
Hradec - Kralove - Stara Paka p. Jaromer
Stara Paka - Martinice
Martinice - Rokytnice
Rokytnice - Martinice
Martinice - Stara Paka
Stara Paka - Turnov
Turnov - Praha hln
Praha Hln - Zabreh n Mor.
Zabreh n. Mor. - Sumperek
3 dzieñ
Sumperek - Lipova Lazne
Lipova - Lazne - Javornik ve Slezsku
Javornik ve Slezsku - Lipova - Lazne
Lipova - Lazne - Jesenik
Jesenik - Krnov
Krnov - Milotice
Milotice - Vrbno
Vrbno - Milotice
Milotice - Opava Vychod p. Krnov
Opava Vychod - Ostrava Hln
Ostava Hln - Warszawa Centralna

Wycieczkê ograniczyli¶my niestety do 3 dni z powodów obiektywnych :-)
Przez te 3 dni w sumie 10h jazdy motorakami nie licz±c Regio Novy.
Nastawili¶my siê na maksymalne je¿d¿enie choæ i bêdzie trochê czasu na zdjêcie a nawet na klobase na Placu Wac³awa.
Ale jestem pod ogromnym wra¿eniem organizacji ich kolei, ilo¶ci po³±czeñ i skomunikowañ.
04.01.2015 22:04 Offline fixall
kilanziom
Admin

Data zarejestrowania: 07.12.2010
Komentarze: 1701
...

No i fajnie, czyli w rejonie Trutnova i Jesenika na pewno wpadn± cie¿sze maszyny liniowe. Powodzenia.
04.01.2015 23:01 Offline kilanziom kilan1 at op.pl



Poprzednie zdjęcie:
   50 54 20-19 319-3 Bdt.280  
 Następne zdjęcie:
50 54 20-19 350-8 Bdtee.286   

 

RSS Feed: 50 54 20-19 321-9 Bdt.262 (Komentarze)