4images logo
c_tl c_t c_tr
c_l
61 81 21-91 057-3 Bmz.235
61 81 21-91 057-3 Bmz.235

            
 
 

61 81 21-91 057-3 Bmz.235
Komentarz: Były austriacki wagon w służbie kolei czeskich włączony w skład pociągu EC "Praha" z Warszawy Wschodniej do Pragi.

Zastanawiający jest kod wagonu: A-CD mówiący o tym, że wagon jest zarejestrowany w Austrii a właścicielem są Ceske Drahy.

18.12.2014, Katowice.
Słowa kluczowe: Z2B, SGP, Katowice, Bmz.235
Data: 18.12.2014 17:20
Wyświetleń: 1366
Pobrań: 0
Ocena: 0.00 (0 głosów)
Wielkość pliku: 393.1 KB
Dodał: Łukasz Łacek
 

Foto mapa



Autor: Komentarz:
Łukasz Łacek
Użytkownik

Data: 26.02.2013
Komentarzy: 42
.

W Austrii wagon ten nosił numer: 61 81 21-91 657-0 Bmz.
18.12.2014 17:39 Offline Łukasz Łacek lukaszlacek at interia.pl
kilanziom
Administratror

Data: 07.12.2010
Komentarzy: 1677
Siemens

Wg. formalnych informacji wagony te jednak zakupiono (nie są wypożyczone), a pozostawienie austriackiej rejestracji być może wiążę się ze skomplikowaną procedurą przekształcania wagonów na czeskie.

Z ciekawostek: wagon na focie pochodzi z dostaw budowanych dla ÖBB w latach 1977-1978, a numerycznie zalicza się do partii wybudowanej konkretnie przez zakłady SGP Graz. Wagony budowały bowiem 3 fabryki - SGP Simmering (wagony # 000-047), SGP Graz (wagony # 048-064) i Fiat Torino (wagony # 065-074). Pierwotnie sklasyfikowane były jako wagony standardu Z2 na wózkach Y0270S budowy Fiat z v.max=160km/h. Z ogólnej partii 75 zbudowanych sztuk, w ČD znalazło się 25.

Teraz ciekawostka: wagony te krótko po przybyciu do Czech z miejsca przeznaczono do napraw i modernizacji, w ramach których wymieniono m.in. siedzenia, zmodyfikowano okładziny wnętrz i podniesiono v.max do 200km/h. (stąd zmiana kodu z 21-71 na 21-91). Docelowo rodzina ma być rozbita na 3 odmiany - 'Bmz' przedziałowy 2 kl, 'Bmpz' bezprzedziałowy 2 kl. i 'Bbdmpz' bezprzedziałowy 2 kl. z przedziałem do przewozu niepełosprawnych i rowerzystów - docelowo modernizację ma przejść 22 z 25 wagonów.
18.12.2014 18:51 Offline kilanziom kilan1 at op.pl
fixall
Użytkownik

Data: 31.03.2013
Komentarzy: 689
...

Chcesz mi powiedzieć że wagon ze zdjęcia ma prawie 40 lat??????
To my w tej naszej Polsce byliśmy aż tak zapóźnieni?
18.12.2014 19:45 Offline fixall
kilanziom
Administratror

Data: 07.12.2010
Komentarzy: 1677
...

No powyższy Z2B odpowiada wiekiem wycofywanym w Polsce z eksploatacji sypialnym Görlitz77.

Rzadko się w PL spotyka czynny tabor osobowy zbudowany przed 1980 r. Jeszcze 1-2 lata temu było tego sporo, ale obecnie praktycznie tylko 1980+ z nielicznymi wyjątkami.
18.12.2014 20:15 Offline kilanziom kilan1 at op.pl
fixall
Użytkownik

Data: 31.03.2013
Komentarzy: 689
110Ac/113A

Wyjątki stanowią niewątpliwie kuszetki i bary. Swoją droga ciekawe ile jeszcze się tego ostało?
19.12.2014 09:28 Offline fixall
Tomasz Zajkowski
Użytkownik

Data: 09.01.2011
Komentarzy: 298
..

No i niedobitki igreków G78. :)
19.12.2014 10:50 Offline Tomasz Zajkowski



Poprzednie zdjęcie:
61 81 21-91 046-6 Bmz.235  
 Następne zdjęcie:
61 81 21-91 058-1 Bmz.235

 

c_r
c_bl c_b c_br

RSS Feed: 61 81 21-91 057-3 Bmz.235 (Komentarzy)

Designed by  best gallery designs NTChosting