An unexpected error occured. Please try again later.

An unexpected error occured. Please try again later.
51 51 21-70 020-4 Bdmnu - Wroc³awska Galeria Kolejowa
Wyszukiwanie zaawansowane
Menu użytkownika
Nazwa użytkownika:

Hasło:

Logować automatycznie podczas następnej wizyty?

» Zapomniałem(am) hasła
» Rejestracja
 
Losowe zdjęcie

ET22-1093
ET22-1093
Komentarze: 0
kilanziom


51 51 21-70 020-4 Bdmnu
51 51 21-70 020-4 Bdmnu

            

51 51 21-70 020-4 Bdmnu
Opis: 06.12.2014, Bydgoszcz
Wagon Goerlitz90 przechodz±cy modernizacjê w bydgoskiej Pesie oczekuje na piaskowanie na torach odstawczych.
St. mac: Warszawa Grochów
Słowa kluczowe: XB Görlitz90 Bdmnu dwójka modernizacja Pesa Bydgoszcz
Data: 10.12.2014 20:19
Obejrzeń: 3578
¦ci±gnięć: 0
Ocena: 0.00 (0 Głos(ów))
Rozmiar pliku: 502.9 KB
Nadesłane przez: fixall

EXIF Info
Make: NIKON CORPORATION
Model: NIKON D80
Exposure time: 1/80 sec(s)
Aperture value: F/4.5
ISO speed: 125
Date created: 06.12.2014 11:32:48
Focal length: 29mm


Autor: Komentarz:
fixall
Użytkownik

Data zarejestrowania: 31.03.2013
Komentarze: 701
170A

Ba³aganu ci±g dalszy. Wagony po modernizacji otrzyma³y typ 170A. Stawiam gar¶æ orzechów ¿e 136A te¿ stan± siê 170A. Jeszcze ciekawszy jest fakt ¿e stacja macierzysta zmodernizowanego G90 to Warszawa Grochów.
28.02.2015 11:16 Offline fixall
bogas
Użytkownik

Data zarejestrowania: 09.01.2011
Komentarze: 164
Typy wagonów

1. Czemu uwa¿asz, ¿e nadanie typu 170A jest elementem ba³aganu? Jesli tak to jak siê powinien on nazywaæ po modernizacji? Przedstaw obowi±zuj±c± wyk³adniê nadawania typów wagonów.

2. Wagony 136A nie otrzymaj± po NG typu 170A tylko 171A.
28.02.2015 21:48 Offline bogas
fixall
Użytkownik

Data zarejestrowania: 31.03.2013
Komentarze: 701
wyk³adnia

Hmmm. Wyk³adnia....
No moim zdaniem wagon Gorlitz90 po modernizacji powinien mieæ typ....Gorlitz 90...
Nie bardzo rozumiem dlaczego dodanie 6 grzybków na dachu spowodowa³o ¿e wagon nagle sta³ siê 170A?
Czym on siê rózni od dotychczas zmodernizowanych G90?
28.02.2015 22:11 Offline fixall
bogas
Użytkownik

Data zarejestrowania: 09.01.2011
Komentarze: 164
...

Nadal nie napisa³e¶ dlaczego wagon nie powinien dostaæ nowego typu (lu¼n± opiniê wyg³osi³e¶, uzasadnienia brak).

Jesli nadanie nowego typu wymaga spe³nienia jakich¶ kryteriów to podaj te kryteria i wyka¿, ¿e zmodernizowany przez Pesê wagon ich nie spe³nia. Wtedy wyka¿esz, ¿e oznaczenie 170A jest elementem ba³aganu.

Z Twojej wypowiedzi wynika, ¿e wagon zawdzêcza nowe oznaczenie typu zamontowaniu na dachu kilku anten (grzybki to s± w lesie) a ca³a reszta jest taka sama (sam pyta³e¶ o ró¿nice). Rozumiem, ¿e zapozna³es siê z dokumentacj± wagonów modernizowanych teraz jak i przed kilkoma laty bo chyba nie oceniasz, ¿e niczym siê nie rózni± na podstawie obserwacji z wiaduktu?
28.02.2015 23:10 Offline bogas
fixall
Użytkownik

Data zarejestrowania: 31.03.2013
Komentarze: 701
Bez odbioru

Pozwoli kolega, ¿e nie bêdê wdawa³ siê w nic nie wnosz±c± pyskówkê przesi±kniêt± z³o¶liwo¶ciami bo nie mam na to czasu. wolê go po¶wiêciæ na robienie zdjêæ z wiaduktu.
Bez odbioru.
01.03.2015 07:06 Offline fixall
bogas
Użytkownik

Data zarejestrowania: 09.01.2011
Komentarze: 164
...

Skoro kolega stawia tezy, których nie potrafi pó¼niej obroniæ to rzeczywi¶cie nie ma o czym rozmawiaæ.
01.03.2015 09:49 Offline bogas
fixall
Użytkownik

Data zarejestrowania: 31.03.2013
Komentarze: 701
...

To nie by³a ¿adna teza tylko MOJE PRYWATNE zdanie do którego mam prawo.
Dlaczego kolega uwa¿a ¿e nie mam prawa nazwaæ czego¶ ba³aganem i jakim prawem mi tego zabrania?
Czy czytanie moich komentarzy jest obligatoryjne?
01.03.2015 09:54 Offline fixall
bogas
Użytkownik

Data zarejestrowania: 09.01.2011
Komentarze: 164
na koniec

Ka¿da opinia jest tez±, któr± wypada³oby umieæ uzasadniæ chyba, ¿e kto¶ pisze dla samego pisania. Ja te¿ sobie mogê napisaæ ¿e wagon 154A ma d³ugo¶æ 23 metrów i ¿e jest to moje prywatne zdanie do którego mam prawo tylko po co?

Nigdzie nie napisa³em, ¿e nie masz prawa do tych czy innych pogl±dów. Nie przypisuj mi s³ów, których nie wypowiedzialem.

Podobno wy³±czy³e¶ siê z dyskusji, co przy okazji czyniê równie¿ ja...
01.03.2015 10:17 Offline bogas
fixall
Użytkownik

Data zarejestrowania: 31.03.2013
Komentarze: 701
...

OK. Ja postawi³em tezê której nie potrafiê uzasadniæ. Wiêc zadam pytanie:
Co takiego zmieni³o siê w tym wagonie ¿e wymaga³o to zmiany typu?
Czy otrzyma nowe wózki?
Czy zmieni³o siê przeznaczenie wagonu?
Czy zmieni³a siê konstrukcja wagonu (rama ostoja etc)?
Czy zmieni³a siê ilo¶æ przedzia³ów?
Rozumiem ze zmiana producenta i rodzaju foteli nie jest wystarczaj±cym powodem do zmiany typu. Bo je¶li jest to mamy "milion" typów wagonów 111A.
Chce po prostu wiedzieæ czemu wagon b³êdnie oznaczony przy wej¶ciu do eksploatacji jako XB zawdziêcza zmianê typu?

Proszê nie doszukiwaæ siê tu z³o¶liwo¶ci. Naprawdê interesuje mnie na jakich zasadach to dzia³a.
01.03.2015 10:57 Offline fixall
bogas
Użytkownik

Data zarejestrowania: 09.01.2011
Komentarze: 164
Na spokojnie

Pierwsza sprawa: na samym pocz±tku tej gor±cej pogadanki zapyta³em o kryteria, które decyduj± o nadaniu nowego typu wagonu. Bez dok³adnego wyja¶nienia tej kwestii raczej nie mamy szans na to, ¿eby bezb³êdnie oceniæ czy nowy typ powinno siê nadaæ czy te¿ nie.

Wagonów G90 po NG w Bydgoszczy nie widzia³em, ale na postawione przez Kolegê pytania mo¿na spróbowaæ odpowiedzieæ.
1. Wózki raczej te same (nigdzie w dokumentach przetargowych nie by³o informacji, ¿e ma byæ inaczej).
2. Przeznaczenie wagonu bez zmian.
3. Co do konstrukcji ramy: tego to nawet po rozpoczêciu jazd z pasa¿erami raczej nie okre¶limy nie maj±c dostêpu do dokumentacji.
4. Liczba przedzia³ów bez zmian.

Pytañ mo¿e byæ oczywi¶cie du¿o wiêcej i nie uwa¿am nic z³ego w tym, ¿eby je zadawaæ. Im wiêcej siê dowiemy o tych wagonach tym lepiej. Czy to nam da odpowied¼ na pytanie "Dlaczego nadano nowy typ?" to ju¿ inna sprawa.

Na koniec dodam, ¿e te¿ chcia³bym wiedzieæ "na jakich zasadach jest to wszystko oparte" dlatego staram siê byæ ostro¿ny i nie stawiam lekk± rêk± zarzutów typu: "to jest ¼le", "to jest niedobrze", "a tam jest ba³agan" je¶li nie wiem na jakich zasadach to dzia³a:)
01.03.2015 11:43 Offline bogas
fixall
Użytkownik

Data zarejestrowania: 31.03.2013
Komentarze: 701
Ba³agan

Zauwa¿ co zrobiono z nowymi wagonami z HCP. Ja ju¿ nie wiem jakie to s± typy. Przedzia³owe dwójki z przedzia³em dla niepe³nosprawnych s± oznaczone jako 156A. Tak samo oznaczone s± przedzia³owe jedynki.
Potem wszystko jeszcze bardziej pomieszano. Jak to mo¿na okre¶liæ? Naprawdê wierzysz ¿e nadawanie typów nowym wagonom z HCP odbywa³o siê na jakichkolwiek zasadach?

I jeszcze pytanie. Kto w przypadku wagonu 170A nada³ mu takie oznaczenie typu. Producent czy przewo¼nik?
01.03.2015 12:09 Offline fixall
bogas
Użytkownik

Data zarejestrowania: 09.01.2011
Komentarze: 164
...

Co do nowych wagonów HCP Wroc³aw-Gdynia: ja trzymam siê nazw, które im nadano. Wszystko w tym temacie.

Je¶li otrzymam "klucz" do tego kiedy i jak nadawaæ nowy typ, wtedy oceniê obecn± sytuacjê pod k±tem ba³aganu lub jego braku. Bez konkretów w tej sprawie ka¿da dyskusja wydaje siê bezprzedmiotowa. Nie stawiajmy zarzutów o ba³aganiarstwo tylko dlatego, ¿e to co siê teraz dzieje nie pasuje do naszych wyobra¿eñ i nie znamy dokladnych zasad mówi±cych jak powinno byæ.

Kto nada³ oznaczenie 170A? Tego nie wiem, ale przypuszczam, ¿e Pesa.
01.03.2015 12:43 Offline bogas
kilanziom
Admin

Data zarejestrowania: 07.12.2010
Komentarze: 1701
ba³agan

Akurat w Polsce ten tzw. 'ba³agan' jest prawdopodobnie ba³aganem wy³±cznie z perspektywy zewnêtrznego odbiorcy (np. hobbysty, czy pasa¿era), natomiast z perspektywy przewo¼nika mo¿e byæ 'szybsz± i sprawniejsz± drog±' lub 'unikniêciem zbêdnych k³opotów'.

Ocenê swoja opieram na fakcie, i¿ w ostatnich latach obserwujemy rosn±cy stopieñ skomplikowania uzyskania wszelkich niezbêdnych pozwoleñ do eksploatacji pojazdów trakcyjnych i znacz±ce wyd³u¿enie procedur urzêdowych (nie tylko na kolei, ale i np. w mojej bran¿y arch-bud. jest to samo przy odbiorach budynków, pozwoleniach dokumentacji itp.).

Celem skrócenia tych upierdliwo¶ci, czê¶æ firm posz³o na pozorne powtarzanie oznaczeñ typów dla w rzeczywisto¶ci ró¿ni±cych siê pojazdów (vide historia z wagonami 166A, 167A, 113Aa itp). Nie jest to wyj±tek. Analogiczne 'uproszczenia' stosuj± przewo¼nicy prywatni wpisuj±cy lokomotywy faktycznej serii 231 (lub 07 BD¯) na swój ilostan jako rzekome 232.

Jak jest w przypadku udzia³u producenta wagonów - nie wiem - ale domy¶laæ siê mo¿na, ¿e np. w przetargu zawarto zapis, ¿e producent sam bierze na siebie homologacjê taboru w urzêdach (tak jak w przypadku Linków w Niemczech, co jak dobrze wiemy nie zupe³nie siê Pesie uda³o). Tezê t± popieram faktem, ¿e np. przy przebudowie pilotowych 'bufetów' na bazie G90, ka¿da firma da³a swoje w³asne oznaczenie powsta³ego produktu (o czym nadmienia³ A. Etmanowicz w stosownym artykule i co sami widzieli¶my w peronach).

A tak ju¿ zupe³nie offtopowo - przyznam siê ch³opaki, ¿e ca³a ta bitwa o ba³agan wydaje mi siê trochê zabawna w obliczu tych kilku igreków, iksów i zetek, które obecnie tworz± 'komplet' floty osobowej. Kiedy na³o¿ê na to zró¿nicowanie typów, opisów, pochodzenia itp. floty osobowej (samego PKP) powiedzmy oko³o 1975-1976 r. to pojêcie 'ba³agan' nabra³o by nowego wymiaru :) Przyk³adowo dla samych 'zwê¿aków' wystêpowa³y 2 ró¿ne opisy typu - np. 1A = 23W/1, czy 2A = 23W/2. O wagonach pochodzenia niemieckiego np. ju¿ nie wspominam :) - typ C4i, typ Bauart42, typ eilzug, typ DRG... to wszystko stosowano wobec tego samego egzemplarza wagonu. A jak by³o z sypialnymi? Widzieli¶cie ile pomys³ów by³o na sypialne igreki? Typ Goerlitz, typ Goerlitz77, typ WL-G, typ WL-Gorl... przecie¿ to jeden i ten sam Goerlitz77. Z bohunami jest to samo - 'typ bdphumn', 'typ Gorlitz88', 'typ DBme' = to wszystko jeden i ten sam wagon, a przytoczone przeze mnie opisy wystêpuj± nie tylko na hobbystycznych galeriach, ale i w powa¿nych dokumentach, czy wrêcz dokumentacji rysunkowej.

Hehe, w wykazie taboru skasowanego zespo³y piêtrowe serii 'Bhp' wystêpuj± jako 'Typ PIÊTRO'.

Innymi s³owy polecam wiêcej dystansu i ¿artu w tej tematyce. Dobrze podyskutowaæ ¿eby czego¶ siê dowiedzieæ, ale mo¿e nie a¿ tak ostro. Przyjemno¶æ ca³± stracimy.
01.03.2015 23:47 Offline kilanziom kilan1 at op.pl



Poprzednie zdjęcie:
   51 51 21-70 016-2_Bdmnu  
 Następne zdjęcie:
51 51 21-70 023-8 Bdmnu   

 

RSS Feed: 51 51 21-70 020-4 Bdmnu (Komentarze)