An unexpected error occured. Please try again later.
Bad SQL Query: REPLACE INTO 4images_sessions
           (session_id, session_user_id, session_lastaction, session_location, session_ip)
           VALUES
           ('25clk2umaftovmsfi3sh4c7g81', -1, 1638320661, 'details.php?image_id=14366', '54.227.97.219')
Table 'wgk_galeria.4images_sessions' doesn't exist


An unexpected error occured. Please try again later.
Bad SQL Query: DELETE FROM 4images_sessions
            WHERE session_lastaction < 1638319761
Table 'wgk_galeria.4images_sessions' doesn't exist

Wrocławska Galeria Kolejowa
4images logo
c_tl c_t c_tr
c_l
51 51 21-70 020-4 Bdmnu
51 51 21-70 020-4 Bdmnu

            
 
 

51 51 21-70 020-4 Bdmnu
Komentarz: 06.12.2014, Bydgoszcz
Wagon Goerlitz90 przechodzący modernizację w bydgoskiej Pesie oczekuje na piaskowanie na torach odstawczych.
St. mac: Warszawa Grochów
Słowa kluczowe: XB, Görlitz90, Bdmnu, dwójka, modernizacja, Pesa, Bydgoszcz
Data: 10.12.2014 19:19
Wyświetleń: 2744
Pobrań: 0
Ocena: 0.00 (0 głosów)
Wielkość pliku: 502.9 KB
Dodał: fixall

Foto mapa  

 


EXIF Info
Marka: NIKON CORPORATION
Model: NIKON D80
Czas naświetlania: 1/80
Wartość przysłony: F/4.5
Czułość ISO: 125
Data wykonania: 06.12.2014 11:32:48
Ogniskowa: 29mm


Autor: Komentarz:
fixall
Użytkownik

Data: 31.03.2013
Komentarzy: 701
170A

Bałaganu ciąg dalszy. Wagony po modernizacji otrzymały typ 170A. Stawiam garść orzechów że 136A też staną się 170A. Jeszcze ciekawszy jest fakt że stacja macierzysta zmodernizowanego G90 to Warszawa Grochów.
28.02.2015 10:16 Offline fixall
bogas
Użytkownik

Data: 09.01.2011
Komentarzy: 162
Typy wagonów

1. Czemu uważasz, że nadanie typu 170A jest elementem bałaganu? Jesli tak to jak się powinien on nazywać po modernizacji? Przedstaw obowiązującą wykładnię nadawania typów wagonów.

2. Wagony 136A nie otrzymają po NG typu 170A tylko 171A.
28.02.2015 20:48 Offline bogas
fixall
Użytkownik

Data: 31.03.2013
Komentarzy: 701
wykładnia

Hmmm. Wykładnia....
No moim zdaniem wagon Gorlitz90 po modernizacji powinien mieć typ....Gorlitz 90...
Nie bardzo rozumiem dlaczego dodanie 6 grzybków na dachu spowodowało że wagon nagle stał się 170A?
Czym on się rózni od dotychczas zmodernizowanych G90?
28.02.2015 21:11 Offline fixall
bogas
Użytkownik

Data: 09.01.2011
Komentarzy: 162
...

Nadal nie napisałeś dlaczego wagon nie powinien dostać nowego typu (luźną opinię wygłosiłeś, uzasadnienia brak).

Jesli nadanie nowego typu wymaga spełnienia jakichś kryteriów to podaj te kryteria i wykaż, że zmodernizowany przez Pesę wagon ich nie spełnia. Wtedy wykażesz, że oznaczenie 170A jest elementem bałaganu.

Z Twojej wypowiedzi wynika, że wagon zawdzęcza nowe oznaczenie typu zamontowaniu na dachu kilku anten (grzybki to są w lesie) a cała reszta jest taka sama (sam pytałeś o różnice). Rozumiem, że zapoznałes się z dokumentacją wagonów modernizowanych teraz jak i przed kilkoma laty bo chyba nie oceniasz, że niczym się nie róznią na podstawie obserwacji z wiaduktu?
28.02.2015 22:10 Offline bogas
fixall
Użytkownik

Data: 31.03.2013
Komentarzy: 701
Bez odbioru

Pozwoli kolega, że nie będę wdawał się w nic nie wnoszącą pyskówkę przesiąkniętą złośliwościami bo nie mam na to czasu. wolę go poświęcić na robienie zdjęć z wiaduktu.
Bez odbioru.
01.03.2015 06:06 Offline fixall
bogas
Użytkownik

Data: 09.01.2011
Komentarzy: 162
...

Skoro kolega stawia tezy, których nie potrafi później obronić to rzeczywiście nie ma o czym rozmawiać.
01.03.2015 08:49 Offline bogas
fixall
Użytkownik

Data: 31.03.2013
Komentarzy: 701
...

To nie była żadna teza tylko MOJE PRYWATNE zdanie do którego mam prawo.
Dlaczego kolega uważa że nie mam prawa nazwać czegoś bałaganem i jakim prawem mi tego zabrania?
Czy czytanie moich komentarzy jest obligatoryjne?
01.03.2015 08:54 Offline fixall
bogas
Użytkownik

Data: 09.01.2011
Komentarzy: 162
na koniec

Każda opinia jest tezą, którą wypadałoby umieć uzasadnić chyba, że ktoś pisze dla samego pisania. Ja też sobie mogę napisać że wagon 154A ma długość 23 metrów i że jest to moje prywatne zdanie do którego mam prawo tylko po co?

Nigdzie nie napisałem, że nie masz prawa do tych czy innych poglądów. Nie przypisuj mi słów, których nie wypowiedzialem.

Podobno wyłączyłeś się z dyskusji, co przy okazji czynię również ja...
01.03.2015 09:17 Offline bogas
fixall
Użytkownik

Data: 31.03.2013
Komentarzy: 701
...

OK. Ja postawiłem tezę której nie potrafię uzasadnić. Więc zadam pytanie:
Co takiego zmieniło się w tym wagonie że wymagało to zmiany typu?
Czy otrzyma nowe wózki?
Czy zmieniło się przeznaczenie wagonu?
Czy zmieniła się konstrukcja wagonu (rama ostoja etc)?
Czy zmieniła się ilość przedziałów?
Rozumiem ze zmiana producenta i rodzaju foteli nie jest wystarczającym powodem do zmiany typu. Bo jeśli jest to mamy "milion" typów wagonów 111A.
Chce po prostu wiedzieć czemu wagon błędnie oznaczony przy wejściu do eksploatacji jako XB zawdzięcza zmianę typu?

Proszę nie doszukiwać się tu złośliwości. Naprawdę interesuje mnie na jakich zasadach to działa.
01.03.2015 09:57 Offline fixall
bogas
Użytkownik

Data: 09.01.2011
Komentarzy: 162
Na spokojnie

Pierwsza sprawa: na samym początku tej gorącej pogadanki zapytałem o kryteria, które decydują o nadaniu nowego typu wagonu. Bez dokładnego wyjaśnienia tej kwestii raczej nie mamy szans na to, żeby bezbłędnie ocenić czy nowy typ powinno się nadać czy też nie.

Wagonów G90 po NG w Bydgoszczy nie widziałem, ale na postawione przez Kolegę pytania można spróbować odpowiedzieć.
1. Wózki raczej te same (nigdzie w dokumentach przetargowych nie było informacji, że ma być inaczej).
2. Przeznaczenie wagonu bez zmian.
3. Co do konstrukcji ramy: tego to nawet po rozpoczęciu jazd z pasażerami raczej nie określimy nie mając dostępu do dokumentacji.
4. Liczba przedziałów bez zmian.

Pytań może być oczywiście dużo więcej i nie uważam nic złego w tym, żeby je zadawać. Im więcej się dowiemy o tych wagonach tym lepiej. Czy to nam da odpowiedź na pytanie "Dlaczego nadano nowy typ?" to już inna sprawa.

Na koniec dodam, że też chciałbym wiedzieć "na jakich zasadach jest to wszystko oparte" dlatego staram się być ostrożny i nie stawiam lekką ręką zarzutów typu: "to jest źle", "to jest niedobrze", "a tam jest bałagan" jeśli nie wiem na jakich zasadach to działa:)
01.03.2015 10:43 Offline bogas
fixall
Użytkownik

Data: 31.03.2013
Komentarzy: 701
Bałagan

Zauważ co zrobiono z nowymi wagonami z HCP. Ja już nie wiem jakie to są typy. Przedziałowe dwójki z przedziałem dla niepełnosprawnych są oznaczone jako 156A. Tak samo oznaczone są przedziałowe jedynki.
Potem wszystko jeszcze bardziej pomieszano. Jak to można określić? Naprawdę wierzysz że nadawanie typów nowym wagonom z HCP odbywało się na jakichkolwiek zasadach?

I jeszcze pytanie. Kto w przypadku wagonu 170A nadał mu takie oznaczenie typu. Producent czy przewoźnik?
01.03.2015 11:09 Offline fixall
bogas
Użytkownik

Data: 09.01.2011
Komentarzy: 162
...

Co do nowych wagonów HCP Wrocław-Gdynia: ja trzymam się nazw, które im nadano. Wszystko w tym temacie.

Jeśli otrzymam "klucz" do tego kiedy i jak nadawać nowy typ, wtedy ocenię obecną sytuację pod kątem bałaganu lub jego braku. Bez konkretów w tej sprawie każda dyskusja wydaje się bezprzedmiotowa. Nie stawiajmy zarzutów o bałaganiarstwo tylko dlatego, że to co się teraz dzieje nie pasuje do naszych wyobrażeń i nie znamy dokladnych zasad mówiących jak powinno być.

Kto nadał oznaczenie 170A? Tego nie wiem, ale przypuszczam, że Pesa.
01.03.2015 11:43 Offline bogas
kilanziom
Administratror

Data: 07.12.2010
Komentarzy: 1697
bałagan

Akurat w Polsce ten tzw. 'bałagan' jest prawdopodobnie bałaganem wyłącznie z perspektywy zewnętrznego odbiorcy (np. hobbysty, czy pasażera), natomiast z perspektywy przewoźnika może być 'szybszą i sprawniejszą drogą' lub 'uniknięciem zbędnych kłopotów'.

Ocenę swoja opieram na fakcie, iż w ostatnich latach obserwujemy rosnący stopień skomplikowania uzyskania wszelkich niezbędnych pozwoleń do eksploatacji pojazdów trakcyjnych i znaczące wydłużenie procedur urzędowych (nie tylko na kolei, ale i np. w mojej branży arch-bud. jest to samo przy odbiorach budynków, pozwoleniach dokumentacji itp.).

Celem skrócenia tych upierdliwości, część firm poszło na pozorne powtarzanie oznaczeń typów dla w rzeczywistości różniących się pojazdów (vide historia z wagonami 166A, 167A, 113Aa itp). Nie jest to wyjątek. Analogiczne 'uproszczenia' stosują przewoźnicy prywatni wpisujący lokomotywy faktycznej serii 231 (lub 07 BDŻ) na swój ilostan jako rzekome 232.

Jak jest w przypadku udziału producenta wagonów - nie wiem - ale domyślać się można, że np. w przetargu zawarto zapis, że producent sam bierze na siebie homologację taboru w urzędach (tak jak w przypadku Linków w Niemczech, co jak dobrze wiemy nie zupełnie się Pesie udało). Tezę tą popieram faktem, że np. przy przebudowie pilotowych 'bufetów' na bazie G90, każda firma dała swoje własne oznaczenie powstałego produktu (o czym nadmieniał A. Etmanowicz w stosownym artykule i co sami widzieliśmy w peronach).

A tak już zupełnie offtopowo - przyznam się chłopaki, że cała ta bitwa o bałagan wydaje mi się trochę zabawna w obliczu tych kilku igreków, iksów i zetek, które obecnie tworzą 'komplet' floty osobowej. Kiedy nałożę na to zróżnicowanie typów, opisów, pochodzenia itp. floty osobowej (samego PKP) powiedzmy około 1975-1976 r. to pojęcie 'bałagan' nabrało by nowego wymiaru :) Przykładowo dla samych 'zwężaków' występowały 2 różne opisy typu - np. 1A = 23W/1, czy 2A = 23W/2. O wagonach pochodzenia niemieckiego np. już nie wspominam :) - typ C4i, typ Bauart42, typ eilzug, typ DRG... to wszystko stosowano wobec tego samego egzemplarza wagonu. A jak było z sypialnymi? Widzieliście ile pomysłów było na sypialne igreki? Typ Goerlitz, typ Goerlitz77, typ WL-G, typ WL-Gorl... przecież to jeden i ten sam Goerlitz77. Z bohunami jest to samo - 'typ bdphumn', 'typ Gorlitz88', 'typ DBme' = to wszystko jeden i ten sam wagon, a przytoczone przeze mnie opisy występują nie tylko na hobbystycznych galeriach, ale i w poważnych dokumentach, czy wręcz dokumentacji rysunkowej.

Hehe, w wykazie taboru skasowanego zespoły piętrowe serii 'Bhp' występują jako 'Typ PIĘTRO'.

Innymi słowy polecam więcej dystansu i żartu w tej tematyce. Dobrze podyskutować żeby czegoś się dowiedzieć, ale może nie aż tak ostro. Przyjemność całą stracimy.
01.03.2015 22:47 Offline kilanziom kilan1 at op.pl



   

 

c_r
c_bl c_b c_br

RSS Feed: 51 51 21-70 020-4 Bdmnu (Komentarzy)

Designed by  best gallery designs NTChosting