An unexpected error occured. Please try again later.
Bad SQL Query: DELETE FROM 4images_sessions
            WHERE session_lastaction < 1607070227
Table 'wgk_galeria.4images_sessions' doesn't exist


An unexpected error occured. Please try again later.
Bad SQL Query: REPLACE INTO 4images_sessions
              (session_id, session_user_id, session_lastaction, session_location, session_ip)
              VALUES
              ('sa46vvvv0c7rt73ruuenp08fe0', -1, 1607071127, 'details.php?image_id=14327', '18.234.255.5')
Table 'wgk_galeria.4images_sessions' doesn't exist

Wrocławska Galeria Kolejowa
4images logo
c_tl c_t c_tr
c_l
50 51 84-78 050-8 B7nopuvz
50 51 84-78 050-8 B7nopuvz

            
 
 

50 51 84-78 050-8 B7nopuvz
Komentarz: 06.12.2014, Bydgoszcz Główna
Zmodernizowany wagon do przewozu rowerów czeka na wysłanie do macierzystej wagonowni na torach odstawczych bydgoskiej stacji.
Wraz z tym wagonem oczekiwał jeszcze jeden taki sam wagon, 140A oraz bar. Co ciekawe wagon nie posiada żadnego piktogramu mówiącego o tym że tym wagonem można przewieźć rower ale posiada natomiast piktogram mówiący o tym że wagonem może podróżować inwalida na wózki inwalidzkim.
St. mac: Szczecin
Słowa kluczowe: 111Arow, B7nopuvz, rowerowy, bezprzedziałowy, dwójka, igrek, modernizacja, Bydgoszcz_Główna
Data: 07.12.2014 20:50
Wyświetleń: 2640
Pobrań: 0
Ocena: 0.00 (0 głosów)
Wielkość pliku: 353.6 KB
Dodał: fixall

Foto mapa  

 


EXIF Info
Marka: NIKON CORPORATION
Model: NIKON D80
Czas naświetlania: 1/100
Wartość przysłony: F/5
Czułość ISO: 125
Data wykonania: 06.12.2014 12:20:28
Ogniskowa: 32mm


Autor: Komentarz:
Lutek
Użytkownik

Data: 06.12.2010
Komentarzy: 63
...

Według mnie to jest inwalida, tylko nie wiem skąd biorą się oznaczenia 111Arow. Spis, który prowadzę również podpowiada mi, że ten numer to inwalida. Taka sama tyuacja jest ze zdjęciem wagonu:

http://www.wgk.cal.pl/details.php?image_id=14070
18.01.2015 13:50 Offline Lutek olek-forum at o2.pl http://www.bazawagonow.pl
fixall
Użytkownik

Data: 31.03.2013
Komentarzy: 699
...

No tak, tyko wagon z linku który podałeś to B7bnopuz a ten to B7nopuvz. Więc jeśli jest jak piszesz to Pesa skopała wszystkie możliwe opisy.
18.01.2015 15:04 Offline fixall
bogas
Użytkownik

Data: 09.01.2011
Komentarzy: 159
...

Jak pod koniec ubiegłego roku widziałem ten wagon w Krakowie to miał serię B7bnopuz czyli prawidłową.
18.01.2015 16:34 Offline bogas
Lutek
Użytkownik

Data: 06.12.2010
Komentarzy: 63
...

Czyli ten z linku (50 51 84-78 039-1) to jest rowerówka, a nie inwalida? Ale burdel.
18.01.2015 17:08 Offline Lutek olek-forum at o2.pl http://www.bazawagonow.pl
bogas
Użytkownik

Data: 09.01.2011
Komentarzy: 159
...

Zarówno 039 jak i 050 to "inwalidy" z serią B7bnopuz.
18.01.2015 17:49 Offline bogas
Lutek
Użytkownik

Data: 06.12.2010
Komentarzy: 63
...

To dlaczego na fotce jest opis B7nopuvz?
18.01.2015 17:54 Offline Lutek olek-forum at o2.pl http://www.bazawagonow.pl
bogas
Użytkownik

Data: 09.01.2011
Komentarzy: 159
...

Bo fotka jest źle opisana, chyba wagon w momencie robienia zdjęcia faktycznie miał błędną serię B7nopuvz, poprawioną później na B7bnopuz. To może rozstrzygnąć jedynie autor zdjęcia, który zapewne dysponuje nim w większej rozdzielczości.

Ja podtrzymuję to co pisałem: zarówno 039 jak i 050 to "inwalidy" z serią B7bnopuz. Oba wagony sprawdzone w Krakowie pod koniec ubiegłego roku.
18.01.2015 18:40 Offline bogas
fixall
Użytkownik

Data: 31.03.2013
Komentarzy: 699
...

Wagon w momencie robienia zdjęcia miał oznaczenie B7nopuvz i na czole 111Arow i tak pozostanie.
Jeśli będzie 100% pewność że to inwalida to dodam opis do kluczowych.
18.01.2015 19:37 Offline fixall
Tomasz B.
Użytkownik

Data: 16.12.2012
Komentarzy: 400
...

Wagon 50 51 84-78 025-0 to wagon kończący drugą serię Arow-ów kursujących po polskich torach (wagony zmodernizowane przez Pesę w 2005r.) Od numeru 026 do 060 mamy wagony zmodernizowane także przez Pesę w ramach przebudowy 150 wagonów na trasę Szczecin-Przemyśl. W tym zakresie mamy 18 wagonów rowerowych (seria B7nopuvz) oraz 17 wagonów przystosowanych dla niepełnosprawnych (seria B7bnopuz). Cyfry "84" w numerze oznaczają bezprzedziałowe wagony dowolnej klasy ze specjalnie urządzonym wnętrzem (pasuje więc zarówno do przestrzeni rowerowej jak i strefy dla osób niepełnosprawnych). Oznaczenie typu 111Arow prawidłowe jest dla rowerówki, ale dla inwalidy lepszym byłoby już choćby 111Ainw. W Polskich warunkach wypuszczono najpierw rowerówkę, a inwalidę podciągnięto pod te same papiery wystawione wcześniej. Być może z czasem, dojdzie do uporządkowania typów wagonów.
18.01.2015 21:24 Offline Tomasz B.
kilanziom
Administratror

Data: 07.12.2010
Komentarzy: 1694
typy

Hehe, "lepsze by było". To jak nazwać wsadzenie zmodernizowanych 112Am czy tam 112Ar w nowy podtyp 113Aa, który z faktycznym 113A nie ma nic wspólnego? Albo zrobienie 2 różnych konstrukcji dla IC i PR, a następnie opisanie obu jako 113Aa? A zmodernizowane G90, opisywane przez każdego producenta inaczej (G90, XB-BAR i coś tam jeszcze)?

To jest temat na następną barwną dyskusję.
18.01.2015 21:45 Offline kilanziom kilan1 at op.pl
Tomasz B.
Użytkownik

Data: 16.12.2012
Komentarzy: 400
typy

To wyobrażasz sobie opisanie baru, który powstał na bazie wagonu 112Am jako właśnie112Am? Mamy wtedy 112Am - wagon 1 klasy, 112Am - wagon połówkowy, 112Am - wagon barowy. To jest dopiero burdel. Pytanie czy "typ" ma odnosić się do konstrukcji (bebechów), wyposażenia wnętrza (układ wnętrza, przeznaczenie) czy całości. W tych barowych ewidentnie poszło w stronę przeznaczenie. Skoro w PL mamy barowe 113A to kolejny z tej rodziny (nawet powstały z 112A coś tam) dostał 113Aa. Jeśli ten PR-owski tak bardzo się różni to może trzeba było nie iść na łatwiznę tylko dać mu 113Ab i byłoby po sprawie.
18.01.2015 22:18 Offline Tomasz B.
Lutek
Użytkownik

Data: 06.12.2010
Komentarzy: 63
...

Czyli oznaczenie i rowerówki i inwalidy jako 111Arow to nic innego na pójście na łatwiznę i ominięcie procedur związanych z uzyskaniem świadectwa typu. Pesa modernizuje wagony i bazuje na tej samej dokumentacji. Piękny bałagan.
19.01.2015 08:44 Offline Lutek olek-forum at o2.pl http://www.bazawagonow.pl
kilanziom
Administratror

Data: 07.12.2010
Komentarzy: 1694
Typy

@Tomasz, jak dla mnie to sprawa jest jasna i nie wiem nad czym się w ogóle zastanawiasz.

Typ 113Aa sugeruje, że wagon należy do rodziny 113A - a nie należy. Idąc Twoim tokiem myślenia wagony G90 przebudowane na bufetowe też powinny być 113Aa, bo są 'kolejne barowe'. A wagony 112Am nie są (jak sugerujesz) "z tej samej rodziny" (113A), tylko z rodziny 112A.

To można było zrobić na 500 sposobów, np. 112AWR, albo 112Am-Bar, albo 112Am-WR... no błagam. Przyjęte rozwiązanie jest wybitnie nieudolne i jedyny 'powód' jego wdrożenia to ułatwienie sobie procedur. Z tych samych przyczyn wagony typu 166A udają, że są 158A itp itd. To zdradza tragizm sposobu w jaki funkcjonuje to z administracyjno-urzędowej strony, a raczej jak nie funkcjonuje.
19.01.2015 09:04 Offline kilanziom kilan1 at op.pl
fixall
Użytkownik

Data: 31.03.2013
Komentarzy: 699
...

To że w oznaczeniach wagonów jest pewien bałagan to wiadomo od dawna.
Ale warto zadac sobie pytanie po co IC tworzy nowe typy wagonów po modernizacji? Przecież nie robi tego po to aby pasjonaci kolejnictwa byli usatysfakcjonowani. Robi to w celach nazwijmy to inwentarzowych i jak słusznie Piotr zauważył w celach ułatwienia sobie roboty. Zresztą ja bym zrobił podobnie.
Zupełnie innym pytaniem jest po cholerę IC informacja o tym czym dany wagon po modernizacji był w starym "życiu". Jest to dla nich informacja całkowicie zbędna.
Nie bardzo rozumiem dlaczego wagon 113Aa nie należy do rodziny 113A? 113Aa to zupełnie nowy typ wagonów i dlatego dostał zupełnie nową nazwę typu. A dlaczego nazwano go 113 a nie 115 cy 178? Ano dlatego aby nie tworzyć bałaganu w papierach. Bary to wagony 113A + indeksy a a może kiedyś b lub c. Dlatego uważam, że nowe kuszetki będą oznaczone jako 110A coś tam pomimo tego że powstaną z wagonów 112A coś tam.
Popatrzcie na wagony 111Arow. Robiono je np.: z kuszetek i bagażówek 609A. Jak miano oznaczyć te wagony po modernizacji? No tak jak oznaczono czyli 111Arow. Bo niby jak miano je oznaczyć?

Co do argumentu Piotra o tym że wagon G90 po modernizacji miałby być oznaczony jako 113A. Własnie nie bo to zupełnie inna konstrukcja!!!! A niezależnie od tego czy wagon barowy zostanie zrobiony z kuszetki, bagażówki, dwójki jedynki, baru to będzie miał taką samą długość, konstrukcje pudła a i pewnie zbliżony ciężar.
Bo jesli już trzymamy się pierwotnych oznaczeń to wagony 306A powinny być oznaczone powiedzmy jako 136A-WL???? (sic)
Myślę że problemem jest to że nie dociera do nas że np.: bar 113Aa to zupełnie inna konstrukcja niż 113A a ze starym "warsem" ma tylko tyle wspólnego że i w jednym i w drugim możemy zjesć śniadanie polskie i biała z chrzanem.
19.01.2015 19:18 Offline fixall
SU46-024
Administratror

Data: 07.12.2010
Komentarzy: 469
...

Oznaczenia typów to obecnie mocno poplątany temat, z według mnie trzech zasadniczych powodów:
- zmian organizacyjnych na kolei (kiedyś wszystko było "jednym ciałem" więc zasadniczo obowiązywały zasady wdrożone w "przedsiębiorstwie" PKP i powiązanych)
- zmian w prawodawstwie z naciskiem na zmiany wynikające z członkostwa w UE
- braku jednolitych wytycznych regulujących tematykę w związku z powyższymi zmianami.

Napisałbym znacznie więcej, ale żeby to miało merytoryczny sens, a nie było tylko "miłośniczym gdybaniem" trzeba poświęć sporo czasu na przeanalizowanie "historycznych" i obecnych regulacji, które zresztą jak były, tak są nadal mocno niejasne.
19.01.2015 23:41 Offline SU46-024



Poprzednie zdjęcie:
50 51 84-78 044-1 B7nopuvz  
 Następne zdjęcie:
50 51 84-78 057-3 B7bnopuz

 

c_r
c_bl c_b c_br

RSS Feed: 50 51 84-78 050-8 B7nopuvz (Komentarzy)

Designed by  best gallery designs NTChosting