An unexpected error occured. Please try again later.

An unexpected error occured. Please try again later.
50 51 20-08 751-3 B10ou - Wroc³awska Galeria Kolejowa
Wyszukiwanie zaawansowane
Menu użytkownika
Nazwa użytkownika:

Hasło:

Logować automatycznie podczas następnej wizyty?

» Zapomniałem(am) hasła
» Rejestracja
 
Losowe zdjęcie

242 555-1
242 555-1
Komentarze: 0
m0ke


50 51 20-08 751-3 B10ou
50 51 20-08 751-3 B10ou

            

50 51 20-08 751-3 B10ou
Opis: 30.10.2014, Bydgoszcz G³ówna
Wagon reprezentuj±cy nieliczn± ju¿ dzi¶ rodzinê Görlitz78 w sk³adzie poci±gu TLK Kopernik skoñczy³ bieg w Bydgoszcz.
Kadr nie powala ale tak rzadko spotykam siê z tymi wagonami ¿e nie mog³em sobie odmówiæ tej przyjemno¶ci. Co ciekawe wagon wnêtrze ma jak klasyczny wagon polskiej produkcji. Tak by³o do nowo¶ci czy otrzyma³ je podczas naprawy g³ównej
Słowa kluczowe: Görlitz78 igrek B10ou Bdu TLK_Kopernik Bydgoszcz_G³ówna jesieñ kujawsko_pomorskie
Data: 30.10.2014 18:58
Obejrzeń: 3679
¦ci±gnięć: 0
Ocena: 0.00 (0 Głos(ów))
Rozmiar pliku: 434.0 KB
Nadesłane przez: fixall

EXIF Info
Make: NIKON CORPORATION
Model: NIKON D80
Exposure time: 1/80 sec(s)
Aperture value: F/4.5
ISO speed: 200
Date created: 30.10.2014 11:07:35
Focal length: 17mm


Autor: Komentarz:
kilanziom
Admin

Data zarejestrowania: 07.12.2010
Komentarze: 1701
G78

W³a¶nie fajne zdjêcie, bo widaæ kilka elementów, które z miejsca pozwalaj± go rozpoznaæ:

-Brak wnêki pod porêcz±.
-Drzwi czo³owe.
-Garnitur wywiewek nad przedzia³ami.

Wagony budowy niemieckiej mia³y wnêtrza typowe dla produkcji NRD'owskiej tego okresu. Nie jestem pewien jak sprawa sie mia³a z obiciami foteli i ich uk³adem, a tak¿e z wózkami, ale obecne wnêtrze prawie na pewno jest dzie³em ZNTK Bydgoszcz (1999 r.).
30.10.2014 19:31 Offline kilanziom kilan1 at op.pl
kilanziom
Admin

Data zarejestrowania: 07.12.2010
Komentarze: 1701
G78

*Zapomnia³bym. Wagon na Twoim zdjêciu jest do¶æ szczgólny, gdy¿ jest to najstarszy istniej±cy obecnie na PKP egzemplarz (VEB Waggonbau Görlitz / 080701 / 1978 r.). W 1978 r. dostarczono go jako 51 51 20-80 701-8 'Bwxz' z ogrzewaniem nawiewnym, zdjêtym w 1999 r. podczas naprawy w ZNTK Bydgoszcz. By³ drugim dostarczonym wagonem tej rodziny (pierwszy nosi³ # boczny 700).

Takie to losy ciekawe...
30.10.2014 20:28 Offline kilanziom kilan1 at op.pl
fixall
Użytkownik

Data zarejestrowania: 31.03.2013
Komentarze: 701
Ogrzewanie

Ale czemu zdjêto te ogrzewanie nawiewne? Rozumiem ¿e kiedy¶ mieli problemy z takim ogrzewaniem. Ale w 1999r????
30.10.2014 20:46 Offline fixall
kilanziom
Admin

Data zarejestrowania: 07.12.2010
Komentarze: 1701
...

Trudno powiedzieæ, byæ mo¿e chodzi³o o bardzo niewielk± liczbê pozostaj±cych w ruchu wagonów tej rodziny, byæ mo¿e zak³ady ZNTK Bydgoszcz nie umia³y / nie chcia³y przeprowadziæ naprawy tego konkretnego typu urz±dzeñ ogrzewczych, byæ mo¿e z oryginalnymi urz±dzeniami by³y jakie¶ bli¿ej nie rozpoznane problemy, które zakwalifikowa³y je do likwidacji...

Trudno powiedzieæ, czy typ urz±dzeñ zastosowanych w wagonach typu Görlitz78 by³ taki sam jak w Bautzen84, ale je¿eli nie, stanowi³o by to kolejny powód dla takich dzia³añ w 1999 r.
30.10.2014 21:16 Offline kilanziom kilan1 at op.pl
fixall
Użytkownik

Data zarejestrowania: 31.03.2013
Komentarze: 701
Wózki 4Anc

Na jakich wózkach siedz± te wagony? Je¶li s± to 4ANc to czy z tymi wózkami wagony by³y dostarczone?
4Anc to polska konstrukcja?
09.11.2014 19:23 Offline fixall
TRS2006
Admin

Data zarejestrowania: 07.12.2010
Komentarze: 171
.

4ANc to jak najbardziej polski wózek.
09.11.2014 23:48 Offline TRS2006
kilanziom
Admin

Data zarejestrowania: 07.12.2010
Komentarze: 1701
wózki

W chwili obecnej wagony typu Görlitz78 i Bautzen84 pozostaj±ce w eksploatacji PKP IC posadowione s± na wózkach 4Anc.

Wydaje siê, ¿e zawsze tak by³o, na zdjêciach Andrzeja Etmanowicza z koñca lat 90-ych (1997) wagony Görlitz78 posadowione s± równie¿ na 4Anc. Z kolei tabliczki fabryczne na wózkach 4ANc pod wagonami Bautzen84 wskazuj±, ¿e by³y produkowane w tym samym czasie co same wagony. Trudno wyja¶niæ jak to by³o formalnie rozwi±zane, gdy¿ standardowym wózkiem dla igreka budowy wschodnio-niemieckiej by³ Görlitz V - i wszystkie znane mi wersje po za PKP s± posadowione w³a¶nie na tych wózkach, lub m³odszych i nowocze¶niejszych Görlitz VI. Byæ mo¿e chodzi³o o te 20km/h ró¿nicy prêdko¶ci, które strona Polska wymog³a. W tej sytuacji ZNTK Opole musia³o dostarczyæ rodzime wózki do producenta zawczasu, ale w skali globalnej produkcji zak³adów Görlitz czy Bautzen by³by to raczej unikatowy przypadek. Bardziej prawdopodobne, ¿e wagony odebrano z wózkami Görlitz V, po czym przestawiono je na 4Anc, ale pewno¶ci nie mam.
10.11.2014 11:01 Offline kilanziom kilan1 at op.pl
SU46-024
Admin

Data zarejestrowania: 07.12.2010
Komentarze: 470
...

Akurat która¶ odmiana wózków 4AN by³a opracowana w³a¶nie pod B84, niestety nie pamiêtam teraz która dok³adnie, a nie mam pod rêk± makulatury swojej.
10.11.2014 21:20 Offline SU46-024
kilanziom
Admin

Data zarejestrowania: 07.12.2010
Komentarze: 1701
...

Piotru¶, prawdopodobnie 4Anc/7, ten typ siedzi pod Bautzenami - czy ten sam pod G78? Nie wiem.
11.11.2014 01:55 Offline kilanziom kilan1 at op.pl



Poprzednie zdjęcie:
   50 51 20-08 680-4 B10ou  
 Następne zdjęcie:
50 51 20-08 751-3 B10ou   

 

RSS Feed: 50 51 20-08 751-3 B10ou (Komentarze)