An unexpected error occured. Please try again later.
Bad SQL Query: DELETE FROM 4images_sessions
            WHERE session_lastaction < 1593887149
Table 'wgk_galeria.4images_sessions' doesn't exist


An unexpected error occured. Please try again later.
Bad SQL Query: REPLACE INTO 4images_sessions
              (session_id, session_user_id, session_lastaction, session_location, session_ip)
              VALUES
              ('cc28hpjr373enaulta2v95a7r6', -1, 1593888049, 'details.php?image_id=13857', '3.236.97.49')
Table 'wgk_galeria.4images_sessions' doesn't exist

Wrocławska Galeria Kolejowa
4images logo
c_tl c_t c_tr
c_l
50 51 20-08 751-3 B10ou
50 51 20-08 751-3 B10ou

            
 
 

50 51 20-08 751-3 B10ou
Komentarz: 30.10.2014, Bydgoszcz Główna
Wagon reprezentujący nieliczną już dziś rodzinę Görlitz78 w składzie pociągu TLK Kopernik skończył bieg w Bydgoszcz.
Kadr nie powala ale tak rzadko spotykam się z tymi wagonami że nie mogłem sobie odmówić tej przyjemności. Co ciekawe wagon wnętrze ma jak klasyczny wagon polskiej produkcji. Tak było do nowości czy otrzymał je podczas naprawy głównej
Słowa kluczowe: Görlitz78, igrek, B10ou, Bdu, TLK_Kopernik, Bydgoszcz_Główna, jesień, kujawsko_pomorskie
Data: 30.10.2014 17:58
Wyświetleń: 1720
Pobrań: 0
Ocena: 0.00 (0 głosów)
Wielkość pliku: 434.0 KB
Dodał: fixall

Foto mapa  

 


EXIF Info
Marka: NIKON CORPORATION
Model: NIKON D80
Czas naświetlania: 1/80
Wartość przysłony: F/4.5
Czułość ISO: 200
Data wykonania: 30.10.2014 11:07:35
Ogniskowa: 17mm


Autor: Komentarz:
kilanziom
Administratror

Data: 07.12.2010
Komentarzy: 1693
G78

Właśnie fajne zdjęcie, bo widać kilka elementów, które z miejsca pozwalają go rozpoznać:

-Brak wnęki pod poręczą.
-Drzwi czołowe.
-Garnitur wywiewek nad przedziałami.

Wagony budowy niemieckiej miały wnętrza typowe dla produkcji NRD'owskiej tego okresu. Nie jestem pewien jak sprawa sie miała z obiciami foteli i ich układem, a także z wózkami, ale obecne wnętrze prawie na pewno jest dziełem ZNTK Bydgoszcz (1999 r.).
30.10.2014 18:31 Offline kilanziom kilan1 at op.pl
kilanziom
Administratror

Data: 07.12.2010
Komentarzy: 1693
G78

*Zapomniałbym. Wagon na Twoim zdjęciu jest dość szczgólny, gdyż jest to najstarszy istniejący obecnie na PKP egzemplarz (VEB Waggonbau Görlitz / 080701 / 1978 r.). W 1978 r. dostarczono go jako 51 51 20-80 701-8 'Bwxz' z ogrzewaniem nawiewnym, zdjętym w 1999 r. podczas naprawy w ZNTK Bydgoszcz. Był drugim dostarczonym wagonem tej rodziny (pierwszy nosił # boczny 700).

Takie to losy ciekawe...
30.10.2014 19:28 Offline kilanziom kilan1 at op.pl
fixall
Użytkownik

Data: 31.03.2013
Komentarzy: 699
Ogrzewanie

Ale czemu zdjęto te ogrzewanie nawiewne? Rozumiem że kiedyś mieli problemy z takim ogrzewaniem. Ale w 1999r????
30.10.2014 19:46 Offline fixall
kilanziom
Administratror

Data: 07.12.2010
Komentarzy: 1693
...

Trudno powiedzieć, być może chodziło o bardzo niewielką liczbę pozostających w ruchu wagonów tej rodziny, być może zakłady ZNTK Bydgoszcz nie umiały / nie chciały przeprowadzić naprawy tego konkretnego typu urządzeń ogrzewczych, być może z oryginalnymi urządzeniami były jakieś bliżej nie rozpoznane problemy, które zakwalifikowały je do likwidacji...

Trudno powiedzieć, czy typ urządzeń zastosowanych w wagonach typu Görlitz78 był taki sam jak w Bautzen84, ale jeżeli nie, stanowiło by to kolejny powód dla takich działań w 1999 r.
30.10.2014 20:16 Offline kilanziom kilan1 at op.pl
fixall
Użytkownik

Data: 31.03.2013
Komentarzy: 699
Wózki 4Anc

Na jakich wózkach siedzą te wagony? Jeśli są to 4ANc to czy z tymi wózkami wagony były dostarczone?
4Anc to polska konstrukcja?
09.11.2014 18:23 Offline fixall
TRS2006
Administratror

Data: 07.12.2010
Komentarzy: 169
.

4ANc to jak najbardziej polski wózek.
09.11.2014 22:48 Offline TRS2006
kilanziom
Administratror

Data: 07.12.2010
Komentarzy: 1693
wózki

W chwili obecnej wagony typu Görlitz78 i Bautzen84 pozostające w eksploatacji PKP IC posadowione są na wózkach 4Anc.

Wydaje się, że zawsze tak było, na zdjęciach Andrzeja Etmanowicza z końca lat 90-ych (1997) wagony Görlitz78 posadowione są również na 4Anc. Z kolei tabliczki fabryczne na wózkach 4ANc pod wagonami Bautzen84 wskazują, że były produkowane w tym samym czasie co same wagony. Trudno wyjaśnić jak to było formalnie rozwiązane, gdyż standardowym wózkiem dla igreka budowy wschodnio-niemieckiej był Görlitz V - i wszystkie znane mi wersje po za PKP są posadowione właśnie na tych wózkach, lub młodszych i nowocześniejszych Görlitz VI. Być może chodziło o te 20km/h różnicy prędkości, które strona Polska wymogła. W tej sytuacji ZNTK Opole musiało dostarczyć rodzime wózki do producenta zawczasu, ale w skali globalnej produkcji zakładów Görlitz czy Bautzen byłby to raczej unikatowy przypadek. Bardziej prawdopodobne, że wagony odebrano z wózkami Görlitz V, po czym przestawiono je na 4Anc, ale pewności nie mam.
10.11.2014 10:01 Offline kilanziom kilan1 at op.pl
SU46-024
Administratror

Data: 07.12.2010
Komentarzy: 469
...

Akurat któraś odmiana wózków 4AN była opracowana właśnie pod B84, niestety nie pamiętam teraz która dokładnie, a nie mam pod ręką makulatury swojej.
10.11.2014 20:20 Offline SU46-024
kilanziom
Administratror

Data: 07.12.2010
Komentarzy: 1693
...

Piotruś, prawdopodobnie 4Anc/7, ten typ siedzi pod Bautzenami - czy ten sam pod G78? Nie wiem.
11.11.2014 00:55 Offline kilanziom kilan1 at op.pl



Poprzednie zdjęcie:
50 51 20-08 680-4 B10ou  
 Następne zdjęcie:
50 51 20-08 751-3 B10ou

 

c_r
c_bl c_b c_br

RSS Feed: 50 51 20-08 751-3 B10ou (Komentarzy)

Designed by  best gallery designs NTChosting