Nie sadzi³em, ¿e te wagony by³y w³±czane do Kiepury. Domy¶lam siê ¿e to jaka¶ wyj±tkowa sytuacja ale przecie¿ Kiepura je¼dzi z V max 200km/h. http://www.beneluxspoor.org/bnls/IMG_8138.jpg
03.12.2014 20:29
kilanziom
Admin
Data zarejestrowania: 07.12.2010 Komentarze: 1701
...
Tu na galerii jest zdjêcie jednej zwyk³ej 81-ki z ³amanymi drzwiami która 200 lecia³a na Kiepurze, sk³ad w Wawie by³ planowo, a konwojent opowiada³, ¿e ca³± podró¿ robi³ pod siebie ¿eby kardan na wózku sie nie urwa³ i nie zapieprzy³ w co¶ z ko³o torów lec±c 200:
To chyba skrajna nieodpowiedzialno¶æ. Kto by³by odpowiedzialny gdyby dosz³o do wykolejenia? Ne jestem specjalist± i nie wiem jak du¿e to ma znaczenie ale jak widaæ wagon dopuszczony do 160km/h mo¿e i jechaæ 200 km/h :-)
Ale jak to w ogóle mo¿liwe ¿e taki sk³ad opu¶ci³ Grochów i stacjê zwrotn± w Amsterdamie?
03.12.2014 21:42
kilanziom
Admin
Data zarejestrowania: 07.12.2010 Komentarze: 1701
...
Znaczy proponuje przenie¶æ dialog pod w³a¶ciwe zdjêcie, bo nie bardzo wiem jak tamto zdarzenie ma siê do tego G81 z foty powy¿ej, który 200 raczej nie jecha³.
Na prze³omie 2010 i 2011 r. by³ totalny chaos komunikacyjny z powodu bardzo ciê¿kiej zimy i wy³±czenia z eksploatacji ogromnej liczby wagonów. Sk³ady mia³y po 3-4 wagony, a w przypadku tych 'lepszych' wagonów, wszystko prawie sta³o i w³a¶nie wtedy (styczeñ 2011) IC robi³o co siê da, ¿eby w ogóle poci±gi uruchamiaæ. Na EC 'Sobieski' i BWE pojawia³y siê 112Am, 140A, 141A, a "Jan Kiepura" dosta³ awaryjnie Gorlitza bo po prostu nie by³o sprawnych 306Ad. Generalnie ten wagon nie powinien móc jechaæ 200km/h i to ¿e jecha³ by³o chyba jedyn± tego typu sytuacj± w ca³ej historii eksploatacji sypialnych Y na PKP. Nawet nie tyle chodzi o to, ¿e co¶ sie mog³o urwaæ, czy rozpa¶æ, co o fakt, ¿e wózki KWZ-CNII z klasycznym wa³em kardana przy tak wysokiej prêdko¶ci musia³y byæ g³o¶ne jak startuj±cy odrzutowiec.
Fakt, ¿e wagonu nie wypiêto ze sk³adu ¶wiadczy najpewniej o przeoczeniu po stronie niemieckiej - co te¿ zdarza siê raz na tysi±c razy.