An unexpected error occured. Please try again later.
Bad SQL Query: DELETE FROM 4images_sessions
            WHERE session_lastaction < 1594006674
Table 'wgk_galeria.4images_sessions' doesn't exist


An unexpected error occured. Please try again later.
Bad SQL Query: REPLACE INTO 4images_sessions
              (session_id, session_user_id, session_lastaction, session_location, session_ip)
              VALUES
              ('0lvu9lqpk5cdd624n3jdgea4e3', -1, 1594007574, 'details.php?image_id=13046', '18.206.238.176')
Table 'wgk_galeria.4images_sessions' doesn't exist

Wrocławska Galeria Kolejowa
4images logo
c_tl c_t c_tr
c_l
51 51 88-70 170-7 WRouz
51 51 88-70 170-7 WRouz

            
 
 

51 51 88-70 170-7 WRouz
Komentarz: 16.06.2014, Warszawa Grochów
Wagon 113Am wjeżdża do hali całopociągowej wagonowni Warszawa Grochów.
St. mac: Warszawa Grochów
Słowa kluczowe: 113Am, WRouz, barowy, knajpa, Warszawa_Grochów, wiosna, mazowieckie
Data: 17.06.2014 20:43
Wyświetleń: 1888
Pobrań: 0
Ocena: 0.00 (0 głosów)
Wielkość pliku: 550.7 KB
Dodał: fixall

Foto mapa  

 


EXIF Info
Marka: NIKON CORPORATION
Model: NIKON D80
Czas naświetlania: 1/400
Wartość przysłony: F/10
Czułość ISO: 125
Data wykonania: 16.06.2014 13:12:39
Ogniskowa: 26mm


Autor: Komentarz:
fixall
Użytkownik

Data: 31.03.2013
Komentarzy: 699
Wózek 25AN

Wagony te zasadniczo "siedzą" na wózkach 25AN. Ale wczoraj widziałem taki wagon na zupełnie innym wózku. Charakterystyczne miał to że posiadał tłumik drgań połaczony z pudłem wagonu.
Rama natomiast była bardziej "kwadratowa".
Co to takiego mogło być?

P.S. Może jutro uda mi się go złapać to podrzucę zdjęcie.
17.06.2014 20:47 Offline fixall
kilanziom
Administratror

Data: 07.12.2010
Komentarzy: 1693
bar

Są 2 wagony zmodernizowane w ten sposób, z czego oba różnią się jeszcze od siebie wzajemnie sposobem zabudowy wózków. W obu przypadkach wstawiono wózki rodziny 25AN, natomiast jeden posiada tłumiki wężykowania, a drugi nie. Pisałem o tym swego czasu przy jakimś foto.

Wagony 113A to w ogóle jest ciekawy temat, zwłaszcza, że w oryginale były to wagony 2 klasy z przedziałem barowym. Ilość i fantazja, jakie związane były z modernizacjami, przebudowami itp. poszczególnych egzemplarzy jest trudna do policzenia. Specjalizował się w tej materii zwłaszcza gdyński oddział WARSu. Mieli różne pomysły, wstawiali m.in. przedziały 'Video', wypruwali wnętrza zastępując wyposażenie innym, pozyskanym ze skasowanym wagonów budowy Gosa itp.
17.06.2014 21:03 Offline kilanziom kilan1 at op.pl
Tomasz B.
Użytkownik

Data: 16.12.2012
Komentarzy: 400
Oznaczenie typu

Wagon oznaczony był jako "113Am"? Czego to nie wymyślą! To jest jeden z czterech "luxów" czyli wagonów barowych zmodernizowanych kiedyś w Nowym Sączu. Niedawno posiadały oznaczenie oznaczenie 113A lux, później uproszczone do 113A. Istnieją też pojedyncze egzemplarze po modernizacji (nie będące "luxami") i to najprawdopodobniej taki wagon widziałeś.
17.06.2014 21:08 Offline Tomasz B.
fixall
Użytkownik

Data: 31.03.2013
Komentarzy: 699
113Am

Ja pamiętam że wagony szczecińskie to były zawsze fajnie odszykowane w środku.
Kwiatki, obrusiki, lampeczki i inne takie. Jeden to miał nawet mapę Polski z jakimiś światełkami w rożnych miejscach. Co te lampki oznaczały tego nie wiem.
Ale te wagony Video to na stanie miała tylko Gdynia? bo z tego co kojarzę kursowały takie też min w pociągu Ex Panorama do Wrocławia. (rozkład 98/99).

Co do wagonu ze zdjęcia to widzę że zmieniły swoje różowe barwy na odcienie pomarańczu.
Oj z ta różową landrynką to mam same miłe wspomnienia. Kiedyś z kolegą tak pogościliśmy się podczas jednej z podróży że stacji Warszawa Centralna nie pamiętam.

Hitem też był oryginalny brązowy czajnik ze starym logo Wars który jest dalej używany w jednym z gdyńskich wagonów (też nie ma jednych drzwi na końcu jak 113Am). Proponowałem za niego każdą cenę ale facet był nieugięty :-)
17.06.2014 21:27 Offline fixall
kilanziom
Administratror

Data: 07.12.2010
Komentarzy: 1693
113A

Z tym układem drzwi w 113A to też jest pewien 'świadek' produkcji. Mam dziurawą pamięć, ale jeśli dobrze zaległo mi to, o czym wspominał Andrzej, to najpierw produkowano je z parą drzwi tylko na jednym końcu, a potem z dwoma parami (albo odwrotnie, tego niestety nie pamiętam).

Te wszystkie cud-pomysły na 'update' 113A to dzieło oddziału gdyńskiego i to ichnie wagony były tak 'ulepszane'. Wspominał o tym Krzysiu Koj przy okazji rozmowy z Jackiem w tym wątku:

http://www.koleje.webd.pl/forum/printview.php?t=1167&start=0&sid=051106baba4d93c6197861a976b3f7bc

...i pod tym foto trochę o tym gadaliśmy,

http://www.wgk.cal.pl/details.php?image_id=8870
17.06.2014 21:32 Offline kilanziom kilan1 at op.pl
fixall
Użytkownik

Data: 31.03.2013
Komentarzy: 699
113Am

Co do oznaczenia to mój błąd. Kierowałem się artykułem z ŚK ale tam był wagon bez drzwi ale na zwykłych wózkach.

Jak to w końcu z tymi drzwiami. Ich brak nie jest związany z modernizacja?
17.06.2014 22:09 Offline fixall
kilanziom
Administratror

Data: 07.12.2010
Komentarzy: 1693
...

Nie, nie jest. Tak jak napisałem, te wagony produkowano najpierw w jednym wariancie, a od pewnego numeru w drugim. Numerami obecnymi też nie należy się sugerować. W oryginale było ich 231 i miały zarówno inny zakres jak i numery. Zmieniało się to po drodze. Tu w opisie jest przykład oryginalnego zakresu:

http://www.wgk.cal.pl/details.php?image_id=12150
17.06.2014 22:32 Offline kilanziom kilan1 at op.pl
SU46-024
Administratror

Data: 07.12.2010
Komentarzy: 469
...

Ja bym się jednak skłaniał do stwierdzenia, że pierwotnie te wagony miały drzwi wejściowe na obu końcach, jednak musiałbym dokładnie przeanalizować temat, na co niezbyt mam obecnie czas.
17.06.2014 23:14 Offline SU46-024
fixall
Użytkownik

Data: 31.03.2013
Komentarzy: 699
Bar Video

Mi też się wydaje że drzwi traciły podczas modernizacji.
Co do wagonów Bar Video to grochów na pewno posiadał taki wagon. Miał numer: 51 51 88-70 107-9.
18.06.2014 09:07 Offline fixall
fixall
Użytkownik

Data: 31.03.2013
Komentarzy: 699
Knajpa

Dziś na Pesie dostrzegłem knajpę o numerze 505188 78 004-1. Do tej pory nie spotkałem knajp z numerem "78". Były wcześniej? Co ciekawe wagon ten posiada odmienny układ okien tzn zazwyczaj są 2 okna ewakuacyjne nieotwierane a w tym było na odwrót. Wszystkie oprócz 2 były nieotwierane. Stacja macierzysta wagonu to Gdynia więc to pewnie ich sprawa....
29.10.2014 19:57 Offline fixall
Bohdan Jędrzejewski
Użytkownik

Data: 16.04.2015
Komentarzy: 365
...

Ja też uważam, że wszystkie wagony 113A oryginalnie miały 4 komplety drzwi wejściowych.

Zauważmy, że wszystkie one kiedyś były wagonami klasy 2 z przedziałem barowym, a brakujące (zlikwidowane) drzwi wejściowe znajdują się po stronie dawnych przedziałów 2 klasy, a nie od strony kuchni.
Poważnym absurdem byłby brak drzwi wejściowych do części siedzącej wagonu.
Dlatego obstaję przy stwierdzeniu, że wagony 113A - a raczej ich część, zostały przebudowane na dwudrzwiowe podczas napraw głównych przeprowadzanych w połowie lat 90 XX wieku. Najpierw powstała partia wagonów na starych wózkach, a później (w drugiej połowie lat 90) wersja 113ALux z nowym designem wnętrza i na nowych wózkach typu 25AN.
01.09.2015 09:40 Offline Bohdan Jędrzejewski bjedrzejewski at poczta.onet.pl
FilipBB
Użytkownik

Data: 02.06.2012
Komentarzy: 65
.

Czyli porządkując. Jest 6 wagonów z jedną parą drzwi, z czego 4 to Luxy (wózki 25An)?
01.09.2015 15:49 Offline FilipBB
Bohdan Jędrzejewski
Użytkownik

Data: 16.04.2015
Komentarzy: 365
...

Nie. Z całą pewnością wagonów z jedną parą drzwi było więcej - myślę, że około 15 z czego kilka Luxów. Nie mam pojęcia ile ich zostało do dziś.
Pierwsza 10 tych wagonów została po NG i przebudowie na klasycznych wózkach 4ANc.
01.09.2015 21:41 Offline Bohdan Jędrzejewski bjedrzejewski at poczta.onet.pl
fixall
Użytkownik

Data: 31.03.2013
Komentarzy: 699
113AM

Wg mnie luxy mają numery:
51 51 88-70 168-1
51 51 88-70 169-9
51 51 88-70 170-7
51 51 88-70 171-5

Ten ostatni ma trochę odmienne podwozie bo ma tłumiki wężykowania (tak to się chyba nazywa).
Dla przypomnienia różowa landrynka wyglądała tak:
http://antygaleria.pl/details.php?image_id=9865&sessionid=da326942d07a4f85b7cd32070d6f4c5f

Natomiast wg mnie wagony bez drzwi na jednym końcu ale na normalnych wózkach to 113AM. Odróżniały się odmiennym wnętrzem które wyglądało tak:
http://s15.postimg.org/w6yqflpfv/113_A_wne_classic_02.jpg
Ile ich było? Nie wiadomo. Na pewno coś takiego jeździło kiedyś w Bystrzycy. Na pewno też było to na stanie wagonowni Szczecin i Gdynia zresztą jeszcze niedawno można było taki wagon spotkać w Pojezierzu.
Wg mnie obecnie wszystkie takie wagony już są odstawione.

EDIT
Znalazłem u siebie na dysku taki oto artykuł. Myślę że sporo wyjaśnia choć nie wszystko...
https://www.dropbox.com/s/serhdp4zmlxps9n/artykul407.pdf?dl=0

P.S. Czemu nie gadamy o tym na forum???
01.09.2015 23:30 Offline fixall
Pako
Użytkownik

Data: 22.04.2013
Komentarzy: 85
113Am

Mam w swoich zapiskach wagon 505188-70157-5
w oryginalnym wykonaniu 113A a już 515188-70158-2
jako 113Am i tak kilka innych jeszcze, co daje 8 numerów aż do 515188-70168-1, który to już należy do modernizowanych Lux-ów.
02.09.2015 11:37 Offline Pako
Bohdan Jędrzejewski
Użytkownik

Data: 16.04.2015
Komentarzy: 365
...

113AM, czyli te ze zmienionym wnętrzem, ale na starych wózkach miały co najmniej dwie wersje wnętrza.
Jeden ze szczecińskich wagonów tego typu w części od strony zlikwidowanych drzwi wejściowych miał inny układ okien niż pozostałe wagony 113AM, a jego wnętrze było bardzie "wytworne" (pluszowe kanapy, itp.) niż pozostałych wagonów.
Z tego co pamiętam wagony takie miał też Kraków. Natomiast nie jestem pewien czy nie było ich również we Wrocławiu i Warszawie.

Świetny artykuł - pozwoliłem sobie go ściągnąć.

Hm, trudno dyskutować na forum, które nie istnieje: "General Error SQL ERROR [ mysqli ]
Table 'wgk_forum.phpbb_config' doesn't exist [1146]
An sql error occurred while fetching this page. Please contact an administrator if this problem persists."

@Pako: Jakby nie liczyć od numeru 158 włącznie do 167 to jest 10 wagonów. No chyba że była jakaś przerwa w tej numeracji.
03.09.2015 09:43 Offline Bohdan Jędrzejewski bjedrzejewski at poczta.onet.pl
Pako
Użytkownik

Data: 22.04.2013
Komentarzy: 85
...

Racja.... to dlatego że liczyłem palcem po exelu....
03.09.2015 11:38 Offline Pako



Poprzednie zdjęcie:
51 51 88-70 170-7 WRouz  
 Następne zdjęcie:
51 51 88-70 170-7 WRouz

 

c_r
c_bl c_b c_br

RSS Feed: 51 51 88-70 170-7 WRouz (Komentarzy)

Designed by  best gallery designs NTChosting