An unexpected error occured. Please try again later.

An unexpected error occured. Please try again later.
EN57-1402 - Wroc³awska Galeria Kolejowa
Wyszukiwanie zaawansowane
Menu użytkownika
Nazwa użytkownika:

Hasło:

Logować automatycznie podczas następnej wizyty?

» Zapomniałem(am) hasła
» Rejestracja
 
Losowe zdjęcie

50 51 26-08 043-9 Bdhpumn
50 51 26-08 043-9 Bdhpumn
Komentarze: 2
kilanziom


EN57-1402
EN57-1402

            

EN57-1402
Opis: 25.05.2014 Warszawa Wschodnia
EN57-1402 jako poci±g IR Starosta do Poznania G³ównego.
Zapewne konstruktorom elektrycznych zespo³ów trakcyjnych do ruchu REGIONALNEGO nie ¶ni³o siê ¿e po tylu latach ich pojazd w tak du¿ej ilo¶ci bêdzie dalej s³u¿y³ pasa¿erom i to w ruchu miêdzymiastowym!!!!
Osobi¶cie uwa¿am, ¿e to naprawdê du¿e przegiêcie ¿e PR oferuje ludziom podró¿ miêdzy najwiêkszymi polskimi miastami kiblem EN57.
Słowa kluczowe: EN57 kibel IR_Starosta Warszawa_Wschodnia wiosna mazowieckie EN57-1402 PREG
Data: 26.05.2014 19:58
Obejrzeń: 3221
¦ci±gnięć: 0
Ocena: 0.00 (0 Głos(ów))
Rozmiar pliku: 590.4 KB
Nadesłane przez: fixall

EXIF Info
Make: NIKON CORPORATION
Model: NIKON D80
Exposure time: 1/250 sec(s)
Aperture value: F/8
ISO speed: 125
Date created: 25.05.2014 11:14:54
Focal length: 45mm


Autor: Komentarz:
kilanziom
Admin

Data zarejestrowania: 07.12.2010
Komentarze: 1701
...

Jednostki trakcyjne ju¿ nie raz je¼dzi³y 'd³ugodystansowo', choæ nie projektowano ich do tego (a nie jest to jedyny tego typu przypadek w historii PKP). Sporo tego rodzaju po³±czeñ by³o po 1990 r. - pamiêtam np. poc 'Torunianin' (Gdañsk-Toruñ via Bydgoszcz) na dwóch jednostkach - ~250km. ¦miga³y te¿ EN71+EN57 jako IR 'Rybak' (Gdynia-Olsztyn) - ~240km, by³ te¿ jaki¶ IR z Gdyni do Bia³ogardu na ED72 (206km).

Nie wiem czy jest to takie naganne. Komfort ¿aden, ale cena przystêpna, co nie jest bez znaczenia w spo³eczeñstwie, które przychody ma poni¿ej krytyki i wstydzi siê ju¿ w ogóle czegokolwiek oczekiwaæ. By³bym mniej krytyczny.
26.05.2014 20:11 Offline kilanziom kilan1 at op.pl
fixall
Użytkownik

Data zarejestrowania: 31.03.2013
Komentarze: 701
EN57

Co tam 250km. Na Torunianinie je¼dzi³y ED72 które by³y ju¿ projektowane do takich celów.
Ale hardcorem i totalnym przegiêciem by³o to:
http://www.endrju94.vot.pl/node/36

My¶lê ¿e trzeba tu byæ krytycznym i to bardzo. To nie jest tak ¿e tymi poci±gami siê je¼dzi za darmo. Bilet na IR Bolko kosztowa³ 67 z³ wiêc wcale nie tak tanio. A jako¶æ ¿adna.
Pamiêtny by³ te¿ nocny poci±g Dêblin - Gliwice na 3 kiblach w po³owie lat 80.
26.05.2014 20:27 Offline fixall
fixall
Użytkownik

Data zarejestrowania: 31.03.2013
Komentarze: 701
...

Pe³na zgoda. Tylko dlaczego PR w ogóle obs³uguje takie po³±czenia jak Warszawa - Poznañ czy wspomniane przeze mnie IR Bolko? Czy nie powinny siê zaj±æ przewozami REGIONALNYMI? Mi to wygl±da tak ¿e próbuj± z³apaæ 2 sroki za ogon.
Czy nie powinno zmierzaæ to w kierunku
26.05.2014 20:58 Offline fixall
kilanziom
Admin

Data zarejestrowania: 07.12.2010
Komentarze: 1701
EN57

No w³asnie ¿±dania mo¿e tak, ale nie dobry adres. PR jest biedn± firm±, któr± wypchniêto po za grupê PKP, 'obrabowano' z wszelkiego m³odszego taboru pozostawiaj±c jedynie taki, który w ci±gu 3-5 lat skazany by³ na ¶mieræ techniczn±. Pozostawiono te¿ gigantyczne d³ugi, których przesiêbiorstwo przewozów osobowych nie jest w stanie pokryæ (bo nie generuje dochodu)... w zasadzie powsta³ twór w trakcie narodzin skazany na ¶mieræ.

Ale dla zwyk³ego kowalskiego to nie jest dobre. Upadek PR oznaczaæ bêdzie bowiem ca³kowite odciêcie wielu ludzi od mo¿liwo¶ci podró¿owania kolej±, gdy¿ albo nie bêd± mieli poci±gów w zasiêgu, albo nie bêd± w zasiêgu finansowym, ¿eby sobie pojechaæ EIC z nowymi wagonami z FPS.

Rz±dania kierowa³bym raczej do tych, którzy PR pozostawili w tej sytuacji, bo to, ¿e na IR pojawia siê EN57 to nie jest objaw z³ej woli, tylko tragicznej sytuacji taborowej. Koñcz± siê sprawne wagony, brakuje taboru, nawet w chwili obecnej trzeba po¿yczaæ. Plus czê¶æ samorz±dów wybra³a 'w³asne' przedsiêbiorstwa wewn±trz-wojewódzkie, co odciê³o PR od czê¶ci ¶rodków finansowych i okaleczy³o kolejne pola dzia³alno¶ci tego przedsiêbiorstwa.

Obawiam siê, ¿e niebawem mo¿na bêdzie sobie co najwy¿ej pooczekiwaæ, bo jak PR zdechnie, to ju¿ nawet ten EN57 nie pojedzie za 67z³, zostanie EIC za 130z³ albo Polski Bus.

*Co do Torunianina, by³ taki okres ¿e rusza³ z Gdañska G³ównego - jako jedyny, bo wówczas raczej nic stamt±d nie zaczyna³o - i robi³y go dwa EN57 w do¶æ specyficznej malaturze, bêd±cej kombinacj± pomarañczy i wi¶ni z bia³ymi pasami.

**Heh, ju¿ my¶la³em, ¿e w internecie nie ma ani jednej klatki tej cholery. Odpowiednie pod³ubanie przynios³o jednak efekty:

http://rail.phototrans.eu/images/photos/big/31/33519.jpg
http://rail.phototrans.eu/images/photos/big/33/33521.jpg
http://rail.phototrans.eu/images/photos/big/14/26326.jpg
http://rail.phototrans.eu/images/photos/big/21/26287.jpg

EN57-1820, EN57-1821, EN57-1790, EN57-1048 i EN57-947

... i nie zast±piony Jarek Stawarz:

http://archeo.kolej.pl/jareks/pekape/pix04/pkpj0665.jpg
http://archeo.kolej.pl/jareks/pekape/pix13/pkpj2432.jpg
26.05.2014 21:13 Offline kilanziom kilan1 at op.pl
SU46-024
Admin

Data zarejestrowania: 07.12.2010
Komentarze: 470
...

Swego czasu do¶æ regularnie kursowa³em miêdzy Opolem / Kêdzierzynem, a Radomiem, w³a¶nie przywo³anym IR Bolko na EN57 i wcale nie narzeka³em, pasowa³ czasowo du¿o bardziej od jedynego alternatywnego TLK. ¦miem równie¿ twierdziæ, ¿e gdyby siê nie sprawdzi³ wtedy na EZT nie by³o by teraz Bolko na wagonach.
27.05.2014 19:13 Offline SU46-024



Poprzednie zdjęcie:
   EN57-1401  
 Następne zdjęcie:
EN57-1402   

 

RSS Feed: EN57-1402 (Komentarze)