4images logo
c_tl c_t c_tr
c_l
EN57-1402
EN57-1402

            
 
 

EN57-1402
Komentarz: 25.05.2014 Warszawa Wschodnia
EN57-1402 jako pociąg IR Starosta do Poznania Głównego.
Zapewne konstruktorom elektrycznych zespołów trakcyjnych do ruchu REGIONALNEGO nie śniło się że po tylu latach ich pojazd w tak dużej ilości będzie dalej służył pasażerom i to w ruchu międzymiastowym!!!!
Osobiście uważam, że to naprawdę duże przegięcie że PR oferuje ludziom podróż między największymi polskimi miastami kiblem EN57.
Słowa kluczowe: EN57, kibel, IR_Starosta, Warszawa_Wschodnia, wiosna, mazowieckie, EN57-1402, PREG
Data: 26.05.2014 18:58
Wyświetleń: 2142
Pobrań: 0
Ocena: 0.00 (0 głosów)
Wielkość pliku: 590.4 KB
Dodał: fixall

Foto mapa  

 


EXIF Info
Marka: NIKON CORPORATION
Model: NIKON D80
Czas naświetlania: 1/250
Wartość przysłony: F/8
Czułość ISO: 125
Data wykonania: 25.05.2014 11:14:54
Ogniskowa: 45mm


Autor: Komentarz:
kilanziom
Administratror

Data: 07.12.2010
Komentarzy: 1686
...

Jednostki trakcyjne już nie raz jeździły 'długodystansowo', choć nie projektowano ich do tego (a nie jest to jedyny tego typu przypadek w historii PKP). Sporo tego rodzaju połączeń było po 1990 r. - pamiętam np. poc 'Torunianin' (Gdańsk-Toruń via Bydgoszcz) na dwóch jednostkach - ~250km. Śmigały też EN71+EN57 jako IR 'Rybak' (Gdynia-Olsztyn) - ~240km, był też jakiś IR z Gdyni do Białogardu na ED72 (206km).

Nie wiem czy jest to takie naganne. Komfort żaden, ale cena przystępna, co nie jest bez znaczenia w społeczeństwie, które przychody ma poniżej krytyki i wstydzi się już w ogóle czegokolwiek oczekiwać. Byłbym mniej krytyczny.
26.05.2014 19:11 Offline kilanziom kilan1 at op.pl
fixall
Użytkownik

Data: 31.03.2013
Komentarzy: 699
EN57

Co tam 250km. Na Torunianinie jeździły ED72 które były już projektowane do takich celów.
Ale hardcorem i totalnym przegięciem było to:
http://www.endrju94.vot.pl/node/36

Myślę że trzeba tu być krytycznym i to bardzo. To nie jest tak że tymi pociągami się jeździ za darmo. Bilet na IR Bolko kosztował 67 zł więc wcale nie tak tanio. A jakość żadna.
Pamiętny był też nocny pociąg Dęblin - Gliwice na 3 kiblach w połowie lat 80.
26.05.2014 19:27 Offline fixall
fixall
Użytkownik

Data: 31.03.2013
Komentarzy: 699
...

Pełna zgoda. Tylko dlaczego PR w ogóle obsługuje takie połączenia jak Warszawa - Poznań czy wspomniane przeze mnie IR Bolko? Czy nie powinny się zająć przewozami REGIONALNYMI? Mi to wygląda tak że próbują złapać 2 sroki za ogon.
Czy nie powinno zmierzać to w kierunku
26.05.2014 19:58 Offline fixall
kilanziom
Administratror

Data: 07.12.2010
Komentarzy: 1686
EN57

No własnie żądania może tak, ale nie dobry adres. PR jest biedną firmą, którą wypchnięto po za grupę PKP, 'obrabowano' z wszelkiego młodszego taboru pozostawiając jedynie taki, który w ciągu 3-5 lat skazany był na śmierć techniczną. Pozostawiono też gigantyczne długi, których przesiębiorstwo przewozów osobowych nie jest w stanie pokryć (bo nie generuje dochodu)... w zasadzie powstał twór w trakcie narodzin skazany na śmierć.

Ale dla zwykłego kowalskiego to nie jest dobre. Upadek PR oznaczać będzie bowiem całkowite odcięcie wielu ludzi od możliwości podróżowania koleją, gdyż albo nie będą mieli pociągów w zasięgu, albo nie będą w zasięgu finansowym, żeby sobie pojechać EIC z nowymi wagonami z FPS.

Rządania kierowałbym raczej do tych, którzy PR pozostawili w tej sytuacji, bo to, że na IR pojawia się EN57 to nie jest objaw złej woli, tylko tragicznej sytuacji taborowej. Kończą się sprawne wagony, brakuje taboru, nawet w chwili obecnej trzeba pożyczać. Plus część samorządów wybrała 'własne' przedsiębiorstwa wewnątrz-wojewódzkie, co odcięło PR od części środków finansowych i okaleczyło kolejne pola działalności tego przedsiębiorstwa.

Obawiam się, że niebawem można będzie sobie co najwyżej pooczekiwać, bo jak PR zdechnie, to już nawet ten EN57 nie pojedzie za 67zł, zostanie EIC za 130zł albo Polski Bus.

*Co do Torunianina, był taki okres że ruszał z Gdańska Głównego - jako jedyny, bo wówczas raczej nic stamtąd nie zaczynało - i robiły go dwa EN57 w dość specyficznej malaturze, będącej kombinacją pomarańczy i wiśni z białymi pasami.

**Heh, już myślałem, że w internecie nie ma ani jednej klatki tej cholery. Odpowiednie podłubanie przyniosło jednak efekty:

http://rail.phototrans.eu/images/photos/big/31/33519.jpg
http://rail.phototrans.eu/images/photos/big/33/33521.jpg
http://rail.phototrans.eu/images/photos/big/14/26326.jpg
http://rail.phototrans.eu/images/photos/big/21/26287.jpg

EN57-1820, EN57-1821, EN57-1790, EN57-1048 i EN57-947

... i nie zastąpiony Jarek Stawarz:

http://archeo.kolej.pl/jareks/pekape/pix04/pkpj0665.jpg
http://archeo.kolej.pl/jareks/pekape/pix13/pkpj2432.jpg
26.05.2014 20:13 Offline kilanziom kilan1 at op.pl
SU46-024
Administratror

Data: 07.12.2010
Komentarzy: 465
...

Swego czasu dość regularnie kursowałem między Opolem / Kędzierzynem, a Radomiem, właśnie przywołanym IR Bolko na EN57 i wcale nie narzekałem, pasował czasowo dużo bardziej od jedynego alternatywnego TLK. Śmiem również twierdzić, że gdyby się nie sprawdził wtedy na EZT nie było by teraz Bolko na wagonach.
27.05.2014 18:13 Offline SU46-024



Poprzednie zdjęcie:
EN57-1401  
 Następne zdjęcie:
EN57-1402

 

c_r
c_bl c_b c_br

RSS Feed: EN57-1402 (Komentarzy)

Designed by  best gallery designs NTChosting