An unexpected error occured. Please try again later.

An unexpected error occured. Please try again later.
51 51 19-70 427-5 A9nouz - Wroc³awska Galeria Kolejowa
Wyszukiwanie zaawansowane
Menu użytkownika
Nazwa użytkownika:

Hasło:

Logować automatycznie podczas następnej wizyty?

» Zapomniałem(am) hasła
» Rejestracja
 
Losowe zdjęcie

752 022-4
752 022-4
Komentarze: 0
kilanziom


51 51 19-70 427-5 A9nouz
51 51 19-70 427-5 A9nouz

            

51 51 19-70 427-5 A9nouz
Opis: 25.05.2014 Warszawa Wschodnia
Wnêtrze wagonu 112A Lux.
Pomimo prawie 18 lat eksploatacji wnêtrze prezentuje siê nie¼le i w czasie kiedy wprowadzano te wagony by³y naprawdê LUX.
Pierwotnie fotele mia³y inn± tapicerkê i skórzane zag³ówki.
Nr fabryczny: 017269
Rok produkcji: 1981
St. mac: Warszawa Grochów
Słowa kluczowe: 112A_Lux wnêtrze A9nouz
Data: 25.05.2014 21:36
Obejrzeń: 4146
¦ci±gnięć: 0
Ocena: 0.00 (0 Głos(ów))
Rozmiar pliku: 151.1 KB
Nadesłane przez: fixall


Autor: Komentarz:
fixall
Użytkownik

Data zarejestrowania: 31.03.2013
Komentarze: 701
Historia serii 112A Lux

W celu poprawy komfortu pasa¿erów oraz w zwi±zku z konieczno¶ci± zbli¿enia konstrukcji wagonów do obowi±zuj±cych norm miêdzynarodowych PKP podjê³a decyzjê o modernizacji wagonów osobowych.
W po³owie lat 90 ZNTK Ostrów Wielkopolski wspólnie z ASP Warszawa przyst±pi³y do realizacji wagonu makiety. Do tego celu wykorzystano przeznaczony do kasacji wagon 112A w którym wykonano 7 przedzia³ów zgodnie z opracowaniami ASP Warszawa.
W przedzia³ach zosta³y zastosowane fotele zarówno firmy GROWAG z Grodziska Wlkp. oraz TAPS z £odzi. Wykonano te¿ jeden przedzia³ wykorzystuj±c standardowe stela¿e obite materia³ami firmy GROWAG.
Przedzia³y wyposa¿ono w nowy typ o¶wietlenia w postaci lamp wpuszczanych w sufit oraz wykonano prototyp lampy halogenowej.
Po raz pierwszy zaprezentowano te¿ drzwi czo³owe , klejone ognioodporne wyposa¿one we wspomaganie otwierania i zamykania na bazie urz±dzeñ firmy FESTO.
W wagonie zastosowano równie¿:
-nowe pó³ki baga¿owe wype³nione tworzywami sztucznymi;
- nowy typ popielniczki korytarzowej;
- now± konstrukcjê drzwi wahad³owych;
- pod³ogi przedzia³ów wy³o¿ono wyk³adzino o podwy¿szonej wytrzyma³o¶ci firmy BONITA,
Tak przygotowany wagon dnia 08.08.1995 zosta³ przedstawiony do oceny przedstawicielom PKP.
Po pozytywnej ocenie podjêto decyzjê o realizacji modernizacji wagonów klasy 1 w dwóch wersjach: LUX oraz STANDARD.
W 1996 roku ZNTK Ostrów Wielkopolski wraz z ASP Warszawa,TAPS £ód¼, CNTK Warszawa oraz CBK PKP Poznañ przyst±pi³ do modernizacji pierwszego wagonu.
Modernizacji poddano wagon 112Ag z Pomorskiej Dyrekcji Okrêgowej Kolei Pañstwowych w Szczecinie.
W wagonie wprowadzono rozwi±zania:
- monta¿ pr±dnicy pr±du przemiennego typu GTUBj6;
- okna nowego typu o zwiêkszonej szczelno¶ci;
- ogrzewanie konwekcyjne zast±piono ogrzewaniem nawiewnym;
- zastosowano nowe ergonomiczne fotele firmy TAPS;
- wprowadzono nowy wystrój wnêtrza poprzez zastosowanie laminatów firmy PERSTORP ze Szwecji;
- zastosowano wyk³adziny kauczukowe niemieckiej firmy NORA;
- zastosowano zmodernizowan± szafê elektryczn± wyposa¿on± w sygnalizacjê zwarcia biegunów, miernik napiêcia i natê¿enia pr±du oraz licznik kilometrów;
- zastosowano now± maskownicê elementów elektrycznych nad drzwiami nad drzwiami w przedziale;
- zastosowano system mocowañ roz³±cznych "Dual-lock" - rzepy elastyczne eliminuj±c wkrêty;
- zastosowano stoliki podokienne nowej konstrukcji;
- drzwi czo³owe ognioodporne ze wspomaganiem otwierania;
- ga¶nice w obudowie przeciww³amaniowej;
- termostaty elektroniczne zamiast rtêciowych;
- zastosowano kabiny WC produkcji ZNTK Bydgoszcz;
- wagon pomalowano farami chemoutwardzalnymi o podwy¿szonej trwa³o¶ci firmy AMERON;
- zastosowano okna bezpieczeñstwa;
- zastosowano mechanizm centralnego zamykania i blokady drzwi;
- zastosowano 13 ¿y³owy przewód;
- zastosowano zderzaki elastomerowe typu KX-ZP;
- zastosowano przycisk RAPID z manometrem na zewn±trz wagonu oraz elektroniczny wska¼nik poziomu wody z odczytem na zewn±trz wagonu;
Wagon przedstawiono do oceny dnia 07.08.1996.
w wyniku pozytywnej oceny PKP zamówi³o 12 sztuk wagonów w wersji LUX z tym ¿e 6 sztuk zmodernizowaæ mia³ ZNTK Ostrów Wlkp. i 6 sztuk ZNTK Nowy S±cz.
Zwiêkszono te¿ zakres modernizacji:
- zastosowano przetwornicê statyczn± 6,5 kVA;
- zastosowano zamkniêty uk³ad WC;
- zastosowano wózki nowej generacji 25AN3 wyposa¿one w monoblokowe zestawy ko³owe o ¶rednicy kó³ tocznych 920 mm z hamulcami tarczowymi,
- zastosowano elektroniczny uk³ad przeciwpo¶lizgowy firmy REXROTH;
- zastosowano okna z szybami ze szk³a przeciws³onecznego, fotochromatycznego;
Powa¿nie zastanawiano siê tak¿e nad wprowadzeniem drzwi wej¶ciowych odskowkwo-przesuwnych.

*Wykorzystano informacje zawarte w artykule z TTS 3/1997
25.05.2014 22:16 Offline fixall



Poprzednie zdjęcie:
   51 51 19-70 084-4 A9nou  
 Następne zdjęcie:
51 51 19-70 678-3 A9nou   

 

RSS Feed: 51 51 19-70 427-5 A9nouz (Komentarze)