An unexpected error occured. Please try again later.

An unexpected error occured. Please try again later.
50 51 19-78 232-2 A9ou - Wroc³awska Galeria Kolejowa
Wyszukiwanie zaawansowane
Menu użytkownika
Nazwa użytkownika:

Hasło:

Logować automatycznie podczas następnej wizyty?

» Zapomniałem(am) hasła
» Rejestracja
 
Losowe zdjęcie

50 54 82-78 046-5 BDbmsee
50 54 82-78 046-5 BDbmsee
Komentarze: 0
kilanziom


50 51 19-78 232-2 A9ou
50 51 19-78 232-2 A9ou

            

50 51 19-78 232-2 A9ou
Opis: Wagon osobowy 1 klasy typu 112Ag w³±czony w sk³ad poc. TLK 'Podlasiak' ze Szczecina do Bia³egostoku.

Przydzia³ st.mac: Szczecin

18.05.2014, Warszawa Gdañska.
Słowa kluczowe: 112Ag igrek TLK_Podlasiak Podlasiak A9ou Adu Warszawa_Gdañska
Data: 18.05.2014 23:54
Obejrzeń: 2340
¦ci±gnięć: 0
Ocena: 0.00 (0 Głos(ów))
Rozmiar pliku: 216.9 KB
Nadesłane przez: kilanziom

IPTC Info
Opis:

EXIF Info
Make: SONY
Model: DSC-H9
Exposure time: 1/200 sec(s)
Aperture value: F/4
ISO speed: 100
Date created: 18.05.2014 15:05:57
Focal length: 18.5mm


Autor: Komentarz:
SU46-024
Admin

Data zarejestrowania: 07.12.2010
Komentarze: 470
...

112Ag, brak nawiewu.
23.05.2014 21:16 Offline SU46-024
Bohdan Jêdrzejewski
Admin

Data zarejestrowania: 16.04.2015
Komentarze: 384
...

A na pudle wyra¼nie widaæ 112Ah.
Pytanie kto pope³ni³ b³±d? PKP-IC (albo raczej ZNTK) czy kilanziom?
21.08.2015 15:01 Offline Bohdan Jêdrzejewski bjedrzejewski at poczta.onet.pl
fixall
Użytkownik

Data zarejestrowania: 31.03.2013
Komentarze: 701
....

Odpowied¼ masz w pierwszym komenta¿u.
21.08.2015 15:36 Offline fixall
kilanziom
Admin

Data zarejestrowania: 07.12.2010
Komentarze: 1701
typ

Wagony 112Ah maj± ogrzewanie nawiewne. B³êdy w opisach wagonów na czole s± na porz±dku dzienny, a na foto powy¿ej mamy jeden z przyk³adów.
21.08.2015 18:05 Offline kilanziom kilan1 at op.pl
Bohdan Jêdrzejewski
Admin

Data zarejestrowania: 16.04.2015
Komentarze: 384
...

Z moich obserwacji (bo ¿adnych dokumentów ¼ród³owych nie posiadam) wynika, ¿e wagony typu 112Ah fabrycznie nie posiada³y ogrzewania nawiewnego, a otrzyma³y je dopiero podczas napraw g³ównych, podobnie jak pewna partia wagonów typu 112Ag, czy 111Ah.

Moim zdaniem pierwszymi wagonami pasa¿erskimi standardu Y rodem z HCP, fabrycznie posiadaj±cymi ogrzewanie nawiewne by³y wagony typu 112Am 1 klasy oraz typu 111Aw 2 klasy.
Uwa¿am ¿e wszystkie starsze odmiany Ceglarzy posiadaj±ce dzi¶ ogrzewanie nawiewne, naby³y je w trakcie NG, które przechodzi³y w okolicy prze³omu wieków.
St±d do dzi¶ mo¿na spotkaæ pojedyncze wagony typów 112Ag, 112Ah, czy nawet pafawagowskie 111Ah z ogrzewaniem nawiewnym.

Dlatego moje pytanie z poprzedniego komentarza - zadane byæ mo¿e niezbyt dyplomatycznie, bo z góry zarzucaj±ce komu¶ b³±d (za co przepraszam), uwa¿am za jak najbardziej otwarte.
Oczywi¶cie zdajê sobie sprawê, ¿e w opisach wagonów nanoszonych przez ZNTK-i jest du¿o b³êdów (ostatnio Newag w ogóle poszed³ na ³atwiznê i wszystko jak leci opisuje tylko typem "rodziny" 111A lub 112A) i te¿ w zwi±zku z tym na ile to mo¿liwe staram siê taki opis skonfrontowaæ z tabliczk± firmow± (o ile takowa jest i jest czytelna). Mo¿e wiêc komu¶ uda³o siê zobaczyæ tabliczkê firmow± tego wagonu. Ja tego wagonu ju¿ dawno nie widzia³em w ruchu (byæ mo¿e zosta³ ju¿ nawet zutylizowany przez PKP-IC), wiêc nie wiem czy kiedykolwiek bêdê mia³ ku temu okazjê.

A czy kto¶ z Kolegów posiada jakie¶ informacje o zakresach numerów fabrycznych wagonów typu 112Ah? Na tutejszej galerii spotka³em siê z kilkoma wypowiedziami - m.in. jakoby wagonów typu 112Ah powsta³o jedynie 15 sztuk oraz ¿e budowano je w dwóch okresach oddalonych od siebie o 5 lat (1980 i 1985). My¶lê ¿e temat jest ciekawy i warto byloby go podr±¿yæ a¿ do wyja¶nienia wszelkich w±tpliwo¶ci.
24.08.2015 11:46 Offline Bohdan Jêdrzejewski bjedrzejewski at poczta.onet.pl
Bohdan Jêdrzejewski
Admin

Data zarejestrowania: 16.04.2015
Komentarze: 384
...

Uzupe³niaj±c powy¿sze rozwa¿ania - czy s± jakie¶ wizualne ró¿nice pomiêdzy typem 112Ag i 112Ah przy za³o¿eniu, ¿e ten drugi nie mia³ ogrzewania nawiewnego?
24.08.2015 11:51 Offline Bohdan Jêdrzejewski bjedrzejewski at poczta.onet.pl
Bohdan Jêdrzejewski
Admin

Data zarejestrowania: 16.04.2015
Komentarze: 384
...

G³upio pisaæ samemu do siebie, ale niestety muszê czê¶ciowo zrewidowaæ swój dotychczasowy (wy¿ej przedstawiony) pogl±d na temat wagonów typu 112Ah.

Wczoraj wieczorem w sk³adzie poci±gu TLK Zefir relacji ¦winouj¶cie - Przemy¶l znalaz³ siê jeden krakowski wagon typu 112Ah o numerze bocznym 51 51 19-70 620-5 (HCP nr 18169-1985). Obejrza³em sobie go do¶æ dok³adnie z niemal wszystkich stron - na szczeciñskim dworcu jest k³adka nad peronami, wiêc mo¿na sobie np. poogl±daæ dachy wagonów, co w tym przypadku okaza³o siê bardzo pomocne.

I faktycznie wszystko wskazuje na to, ¿e wagon by³ fabrycznie wyposa¿ony w ogrzewanie nawiewne. ¦wiadczyæ mo¿e o tym np. brak jakichkolwiek ¶ladów zaspawania wywietrzników na dachu, wiêc wagon raczej ich nie posiada³.
Ponadto zauwa¿y³em, ¿e kratka wlotu powietrza do uk³adu ogrzewania ma do¶æ charakterystyczny i nietypowy wygl±d, gdy¿ pozbawiona jest ramki, typowej dla innych wagonów z tym rodzajem ogrzewania, jak np. 112Am. Kratka po prostu jest wbudowana w poszycie ¶ciany bocznej wagonu, co te¿ mo¿e ¶wiadczyæ o tym, i¿ jest to jaka¶ prototypowa wersja wlotu powietrza do ogrzewania.

Mo¿na wiêc chyba przyj±æ hipotezê, ¿e wagony typu 112Ah (przynajmniej te z 1985 roku) by³y pewnego rodzaju poligonem do¶wiadczalnym, na którym testowano nowy system ogrzewania, który z pewnymi modyfikacjami wprowadzono do produkcji seryjnej w 1986 pocz±wszy od wagonów typów 111Aw i 112Am.
Do wyja¶nienia pozostaje kwestia dlaczego ogrzewania nawiewnego nie wdro¿ono ju¿ w 1985 roku w wagonach typów 112Aj i 112Ak, które zbudowano bezpo¶rednio po wagonach 112Ah?

Dalej nierozwik³any jest dal mnie temat wagonów typu 112Ah wyprodukowanych w 1980 roku. Niestety w wielu kwestiach jestem niedowiarkiem, wiêc sam muszê sobie udowodniæ, ¿e co¶ mia³o miejsce lub nie - w tym przypadku mam na my¶li fabrycznie zabudowane ogrzewanie nawiewne.
No i znowu pytanie dla zmylenia przeciwnika - je¶li faktycznie zabudowano je ju¿ wtedy, to dlaczego nie zdecydowano siê na jego wdro¿enie do seryjnej produkcji ju¿ wcze¶niej, czyli np. w 1981 roku?

Jak widaæ ci±gle do rozwik³ania pozostaje sporo niejasno¶ci. Mam nadziejê, ¿e uda mi siê (najlepiej z Wasz± pomoc±) je wyja¶niæ.
26.08.2015 12:00 Offline Bohdan Jêdrzejewski bjedrzejewski at poczta.onet.pl
kilanziom
Admin

Data zarejestrowania: 07.12.2010
Komentarze: 1701
112Ah

Ja akurat by³em tydzieñ na urlopie gdzie unika³em internetu i mia³em inne zajêcia (w tym tak¿e fotografowanie wagonów, ale daleko st±d).

W katalogu produkcyjnym HCP wagony 112Ah wyró¿niono jako "Wagon osobowy przedzia³owy z ogrzewaniem nawiewnym" z 54 miejscami i v.max = 160km/h. Co ciekawe, HCP przyznaje siê do zbudowania jedynie 15 egzemplarzy, a daty budowy podaje 1981 i 1985 (co najpewniej odzwierciedla prototyp i krótk± seriê).

Ró¿nice wizualne? Komplet 112Ah ma ryflowane dachy, co w 112Ag dotyczy tylko schy³kowej partii produkcyjnej. Przygl±da³em siê te¿ hakom na podwoziu, ale niestety nie mam jednoznacznych wniosków - w przypadku 112Ah czê¶æ ma uk³ad zbli¿ony do 112Ag (bardzo charakterystyczny nawiasem mówi±c), czê¶æ natomiast ma inny (jedynie 4 haki na burtê).
30.08.2015 11:51 Offline kilanziom kilan1 at op.pl
Bohdan Jêdrzejewski
Admin

Data zarejestrowania: 16.04.2015
Komentarze: 384
...

No widzê, ¿e "zabawi³e¶" na po³udniu Europy. Mam nadziejê, ¿e urlop i siê uda³. Zastanawia mnie tylko brak zdjêæ wagonów typu 130A i 131A z Twojej podró¿y. Czy¿by Wêgrzy ju¿ wszystkie je odstawili?

A je¶li chodzi o wagony 112Ah to w dalszym ci±gu mam w±tpliwo¶ci co do tych powsta³ych w 1980 lub 1981 roku. Wiadomo przecie¿, ¿e Ceglarz do 1983 roku budowa³ jeszcze wagony z g³adkimi dachami, wiêc w±tpliwe wydaje mi siê, by ten (te) wagon(y) mia³(y) ryflowany dach.
Myl±cy jest tu m.in. wygl±d wagonu 51 51 19-70 414-3 A9ou http://www.wgk.cal.pl/details.php?image_id=9271&mode=search którego tabliczka firmowa (zastêpcza) informuje, ¿e to w³a¶nie wagon typu 112Ah (HCP nr 017008/1980).
Byæ mo¿e podczas której¶ naprawy okresowej b³êdnie wpisano ten typ, ale mo¿e to jednak ten typ faktycznie jest.
01.09.2015 12:15 Offline Bohdan Jêdrzejewski bjedrzejewski at poczta.onet.pl
kilanziom
Admin

Data zarejestrowania: 07.12.2010
Komentarze: 1701
130A / 131A

Ilostan czynnych 130A i 131A od kilku lat sukcesywnie spada (choæ czê¶æ te¿ bardzo powa¿nie zmodernizowano). W ci±gu ostatnich 4 lat zdecydowanie ich uby³o, ale ¿eby ca³kowicie zanik³y to nie. Spotka³em spor± grupê tych wagonów, które spotkaæ mo¿na m.in. w poc. pospiesznych rel. Budapest-Nyugati - Szeged. Co ciekawe czê¶æ floty wagonowej zosta³a zdeklasowana, dotyczy to zarówno Halberstadtów 1/2 kl, Bautzenów 1 i 1/2 kl, jak równie¿ 130A.
01.09.2015 19:10 Offline kilanziom kilan1 at op.pl
Bohdan Jêdrzejewski
Admin

Data zarejestrowania: 16.04.2015
Komentarze: 384
Wagon wystawiony na sprzeda¿...

... we wrze¶niowym przetargu PKP-IC.

W zestawieniu sprzedawanych wagonów ponownie opisany jest jako typ 112Ah.
Wagon stoi gdzie¶ w Szczecinie - pewnie w porcie w¶ród wagonów, do których ostatnim razem nie dotar³em. Chyba muszê siê tam wybraæ ponownie i z³apaæ jeszcze ten wagon. Zw³aszcza ¿e to pierwowzór pierwszego modelu H0 wagonu typu Y polskiej konstrukcji.
11.09.2015 11:18 Offline Bohdan Jêdrzejewski bjedrzejewski at poczta.onet.pl



Poprzednie zdjęcie:
   50 51 19-78 226-4 A9ou  
 Następne zdjęcie:
50 51 19-78 234-8 A9ou   

 

RSS Feed: 50 51 19-78 232-2 A9ou (Komentarze)