An unexpected error occured. Please try again later.
Bad SQL Query: DELETE FROM 4images_sessions
            WHERE session_lastaction < 1601354833
Table 'wgk_galeria.4images_sessions' doesn't exist


An unexpected error occured. Please try again later.
Bad SQL Query: REPLACE INTO 4images_sessions
              (session_id, session_user_id, session_lastaction, session_location, session_ip)
              VALUES
              ('staq29mspg4h7tueqt2f28se04', -1, 1601355733, 'details.php?image_id=12702', '54.237.183.249')
Table 'wgk_galeria.4images_sessions' doesn't exist

Wrocławska Galeria Kolejowa
4images logo
c_tl c_t c_tr
c_l
50 51 19-78 232-2 A9ou
50 51 19-78 232-2 A9ou

            
 
 

50 51 19-78 232-2 A9ou
Komentarz: Wagon osobowy 1 klasy typu 112Ag włączony w skład poc. TLK 'Podlasiak' ze Szczecina do Białegostoku.

Przydział st.mac: Szczecin

18.05.2014, Warszawa Gdańska.
Słowa kluczowe: 112Ag, igrek, TLK_Podlasiak, Podlasiak, A9ou, Adu, Warszawa_Gdańska
Data: 18.05.2014 22:54
Wyświetleń: 1420
Pobrań: 0
Ocena: 0.00 (0 głosów)
Wielkość pliku: 216.9 KB
Dodał: kilanziom

Foto mapa  

 


IPTC Info
Podpis:

EXIF Info
Marka: SONY
Model: DSC-H9
Czas naświetlania: 1/200
Wartość przysłony: F/4
Czułość ISO: 100
Data wykonania: 18.05.2014 15:05:57
Ogniskowa: 18.5mm


Autor: Komentarz:
SU46-024
Administratror

Data: 07.12.2010
Komentarzy: 469
...

112Ag, brak nawiewu.
23.05.2014 20:16 Offline SU46-024
Bohdan Jędrzejewski
Użytkownik

Data: 16.04.2015
Komentarzy: 365
...

A na pudle wyraźnie widać 112Ah.
Pytanie kto popełnił błąd? PKP-IC (albo raczej ZNTK) czy kilanziom?
21.08.2015 14:01 Offline Bohdan Jędrzejewski bjedrzejewski at poczta.onet.pl
fixall
Użytkownik

Data: 31.03.2013
Komentarzy: 699
....

Odpowiedź masz w pierwszym komentażu.
21.08.2015 14:36 Offline fixall
kilanziom
Administratror

Data: 07.12.2010
Komentarzy: 1694
typ

Wagony 112Ah mają ogrzewanie nawiewne. Błędy w opisach wagonów na czole są na porządku dzienny, a na foto powyżej mamy jeden z przykładów.
21.08.2015 17:05 Offline kilanziom kilan1 at op.pl
Bohdan Jędrzejewski
Użytkownik

Data: 16.04.2015
Komentarzy: 365
...

Z moich obserwacji (bo żadnych dokumentów źródłowych nie posiadam) wynika, że wagony typu 112Ah fabrycznie nie posiadały ogrzewania nawiewnego, a otrzymały je dopiero podczas napraw głównych, podobnie jak pewna partia wagonów typu 112Ag, czy 111Ah.

Moim zdaniem pierwszymi wagonami pasażerskimi standardu Y rodem z HCP, fabrycznie posiadającymi ogrzewanie nawiewne były wagony typu 112Am 1 klasy oraz typu 111Aw 2 klasy.
Uważam że wszystkie starsze odmiany Ceglarzy posiadające dziś ogrzewanie nawiewne, nabyły je w trakcie NG, które przechodziły w okolicy przełomu wieków.
Stąd do dziś można spotkać pojedyncze wagony typów 112Ag, 112Ah, czy nawet pafawagowskie 111Ah z ogrzewaniem nawiewnym.

Dlatego moje pytanie z poprzedniego komentarza - zadane być może niezbyt dyplomatycznie, bo z góry zarzucające komuś błąd (za co przepraszam), uważam za jak najbardziej otwarte.
Oczywiście zdaję sobie sprawę, że w opisach wagonów nanoszonych przez ZNTK-i jest dużo błędów (ostatnio Newag w ogóle poszedł na łatwiznę i wszystko jak leci opisuje tylko typem "rodziny" 111A lub 112A) i też w związku z tym na ile to możliwe staram się taki opis skonfrontować z tabliczką firmową (o ile takowa jest i jest czytelna). Może więc komuś udało się zobaczyć tabliczkę firmową tego wagonu. Ja tego wagonu już dawno nie widziałem w ruchu (być może został już nawet zutylizowany przez PKP-IC), więc nie wiem czy kiedykolwiek będę miał ku temu okazję.

A czy ktoś z Kolegów posiada jakieś informacje o zakresach numerów fabrycznych wagonów typu 112Ah? Na tutejszej galerii spotkałem się z kilkoma wypowiedziami - m.in. jakoby wagonów typu 112Ah powstało jedynie 15 sztuk oraz że budowano je w dwóch okresach oddalonych od siebie o 5 lat (1980 i 1985). Myślę że temat jest ciekawy i warto byloby go podrążyć aż do wyjaśnienia wszelkich wątpliwości.
24.08.2015 10:46 Offline Bohdan Jędrzejewski bjedrzejewski at poczta.onet.pl
Bohdan Jędrzejewski
Użytkownik

Data: 16.04.2015
Komentarzy: 365
...

Uzupełniając powyższe rozważania - czy są jakieś wizualne różnice pomiędzy typem 112Ag i 112Ah przy założeniu, że ten drugi nie miał ogrzewania nawiewnego?
24.08.2015 10:51 Offline Bohdan Jędrzejewski bjedrzejewski at poczta.onet.pl
Bohdan Jędrzejewski
Użytkownik

Data: 16.04.2015
Komentarzy: 365
...

Głupio pisać samemu do siebie, ale niestety muszę częściowo zrewidować swój dotychczasowy (wyżej przedstawiony) pogląd na temat wagonów typu 112Ah.

Wczoraj wieczorem w składzie pociągu TLK Zefir relacji Świnoujście - Przemyśl znalazł się jeden krakowski wagon typu 112Ah o numerze bocznym 51 51 19-70 620-5 (HCP nr 18169-1985). Obejrzałem sobie go dość dokładnie z niemal wszystkich stron - na szczecińskim dworcu jest kładka nad peronami, więc można sobie np. pooglądać dachy wagonów, co w tym przypadku okazało się bardzo pomocne.

I faktycznie wszystko wskazuje na to, że wagon był fabrycznie wyposażony w ogrzewanie nawiewne. Świadczyć może o tym np. brak jakichkolwiek śladów zaspawania wywietrzników na dachu, więc wagon raczej ich nie posiadał.
Ponadto zauważyłem, że kratka wlotu powietrza do układu ogrzewania ma dość charakterystyczny i nietypowy wygląd, gdyż pozbawiona jest ramki, typowej dla innych wagonów z tym rodzajem ogrzewania, jak np. 112Am. Kratka po prostu jest wbudowana w poszycie ściany bocznej wagonu, co też może świadczyć o tym, iż jest to jakaś prototypowa wersja wlotu powietrza do ogrzewania.

Można więc chyba przyjąć hipotezę, że wagony typu 112Ah (przynajmniej te z 1985 roku) były pewnego rodzaju poligonem doświadczalnym, na którym testowano nowy system ogrzewania, który z pewnymi modyfikacjami wprowadzono do produkcji seryjnej w 1986 począwszy od wagonów typów 111Aw i 112Am.
Do wyjaśnienia pozostaje kwestia dlaczego ogrzewania nawiewnego nie wdrożono już w 1985 roku w wagonach typów 112Aj i 112Ak, które zbudowano bezpośrednio po wagonach 112Ah?

Dalej nierozwikłany jest dal mnie temat wagonów typu 112Ah wyprodukowanych w 1980 roku. Niestety w wielu kwestiach jestem niedowiarkiem, więc sam muszę sobie udowodnić, że coś miało miejsce lub nie - w tym przypadku mam na myśli fabrycznie zabudowane ogrzewanie nawiewne.
No i znowu pytanie dla zmylenia przeciwnika - jeśli faktycznie zabudowano je już wtedy, to dlaczego nie zdecydowano się na jego wdrożenie do seryjnej produkcji już wcześniej, czyli np. w 1981 roku?

Jak widać ciągle do rozwikłania pozostaje sporo niejasności. Mam nadzieję, że uda mi się (najlepiej z Waszą pomocą) je wyjaśnić.
26.08.2015 11:00 Offline Bohdan Jędrzejewski bjedrzejewski at poczta.onet.pl
kilanziom
Administratror

Data: 07.12.2010
Komentarzy: 1694
112Ah

Ja akurat byłem tydzień na urlopie gdzie unikałem internetu i miałem inne zajęcia (w tym także fotografowanie wagonów, ale daleko stąd).

W katalogu produkcyjnym HCP wagony 112Ah wyróżniono jako "Wagon osobowy przedziałowy z ogrzewaniem nawiewnym" z 54 miejscami i v.max = 160km/h. Co ciekawe, HCP przyznaje się do zbudowania jedynie 15 egzemplarzy, a daty budowy podaje 1981 i 1985 (co najpewniej odzwierciedla prototyp i krótką serię).

Różnice wizualne? Komplet 112Ah ma ryflowane dachy, co w 112Ag dotyczy tylko schyłkowej partii produkcyjnej. Przyglądałem się też hakom na podwoziu, ale niestety nie mam jednoznacznych wniosków - w przypadku 112Ah część ma układ zbliżony do 112Ag (bardzo charakterystyczny nawiasem mówiąc), część natomiast ma inny (jedynie 4 haki na burtę).
30.08.2015 10:51 Offline kilanziom kilan1 at op.pl
Bohdan Jędrzejewski
Użytkownik

Data: 16.04.2015
Komentarzy: 365
...

No widzę, że "zabawiłeś" na południu Europy. Mam nadzieję, że urlop i się udał. Zastanawia mnie tylko brak zdjęć wagonów typu 130A i 131A z Twojej podróży. Czyżby Węgrzy już wszystkie je odstawili?

A jeśli chodzi o wagony 112Ah to w dalszym ciągu mam wątpliwości co do tych powstałych w 1980 lub 1981 roku. Wiadomo przecież, że Ceglarz do 1983 roku budował jeszcze wagony z gładkimi dachami, więc wątpliwe wydaje mi się, by ten (te) wagon(y) miał(y) ryflowany dach.
Mylący jest tu m.in. wygląd wagonu 51 51 19-70 414-3 A9ou http://www.wgk.cal.pl/details.php?image_id=9271&mode=search którego tabliczka firmowa (zastępcza) informuje, że to właśnie wagon typu 112Ah (HCP nr 017008/1980).
Być może podczas którejś naprawy okresowej błędnie wpisano ten typ, ale może to jednak ten typ faktycznie jest.
01.09.2015 11:15 Offline Bohdan Jędrzejewski bjedrzejewski at poczta.onet.pl
kilanziom
Administratror

Data: 07.12.2010
Komentarzy: 1694
130A / 131A

Ilostan czynnych 130A i 131A od kilku lat sukcesywnie spada (choć część też bardzo poważnie zmodernizowano). W ciągu ostatnich 4 lat zdecydowanie ich ubyło, ale żeby całkowicie zanikły to nie. Spotkałem sporą grupę tych wagonów, które spotkać można m.in. w poc. pospiesznych rel. Budapest-Nyugati - Szeged. Co ciekawe część floty wagonowej została zdeklasowana, dotyczy to zarówno Halberstadtów 1/2 kl, Bautzenów 1 i 1/2 kl, jak również 130A.
01.09.2015 18:10 Offline kilanziom kilan1 at op.pl
Bohdan Jędrzejewski
Użytkownik

Data: 16.04.2015
Komentarzy: 365
Wagon wystawiony na sprzedaż...

... we wrześniowym przetargu PKP-IC.

W zestawieniu sprzedawanych wagonów ponownie opisany jest jako typ 112Ah.
Wagon stoi gdzieś w Szczecinie - pewnie w porcie wśród wagonów, do których ostatnim razem nie dotarłem. Chyba muszę się tam wybrać ponownie i złapać jeszcze ten wagon. Zwłaszcza że to pierwowzór pierwszego modelu H0 wagonu typu Y polskiej konstrukcji.
11.09.2015 10:18 Offline Bohdan Jędrzejewski bjedrzejewski at poczta.onet.pl



Poprzednie zdjęcie:
50 51 19-78 226-4 A9ou  
 Następne zdjęcie:
50 51 19-78 234-8 A9ou

 

c_r
c_bl c_b c_br

RSS Feed: 50 51 19-78 232-2 A9ou (Komentarzy)

Designed by  best gallery designs NTChosting