4images logo
c_tl c_t c_tr
c_l
232 165-1
232 165-1

            
 
 

232 165-1
Komentarz: Lokomotywy spalinowe 232.165-1, 232.464-8 i 232.190-9 przy dawnych zasiekach węglowych stacji Saalfeld. Maszyny prawdopodobnie oczekują na transport do Chemnitz.

11.05.2014, Saalfeld.
Słowa kluczowe: 232, 232_165-1, 232_464-8, 232_190-9, Saalfeld, ludmiła, breżniew, Railion, DB_Schenker, DBSRD, 132, BR132, BR232
Data: 14.05.2014 18:39
Wyświetleń: 634
Pobrań: 0
Ocena: 0.00 (0 głosów)
Wielkość pliku: 183.0 KB
Dodał: kilanziom

Foto mapa  

 


IPTC Info
Podpis:

EXIF Info
Marka: SONY
Model: DSC-H9
Czas naświetlania: 1/640
Wartość przysłony: F/5.6
Czułość ISO: 100
Data wykonania: 11.05.2014 15:07:32
Ogniskowa: 9.7mm


Autor: Komentarz:
fixall
Użytkownik

Data: 31.03.2013
Komentarzy: 699
...

Ile tam tego stoi? Bo widzę że samych ludmił niezłe stado a jeszcze są inne serie.
Dlaczego tam są zsyłane? Co takiego jest w tym Chemitz?
14.05.2014 18:42 Offline fixall
kilanziom
Administratror

Data: 07.12.2010
Komentarzy: 1686
232

Akurat na tym foto mamy stację Saalfeld (am der Saale) i trzy z maszyn, które jeszcze nie pojechały do Chemnitz.

Saalfeld od lat było dużą lokomotywownią, która utrzymywała znaczną liczbę lokomotyw serii 232. Ogromna większość z nich została wyłączona z eksploatacji w latach 2008-2011 w efekcie osiągnięcia terminów większych napraw. Ledwie miesiąc przed wykonaniem powyższego foto w Saalfeld stało ~40/50 niesprawnych maszyn serii 232. Drgnęło to około kwietnia b.r. i część przesłano do kasacji, część do RAW Chemnitz.

RAW Chemnitz to ZNTK, duża firma specjalizująca się w naprawach tych pojazdów i odpowiedzialna za przeprowadzenie części modernizacji (np. seria 241 była robiona w Chemnitz). Jest to odcięty, trudno dostępny teren, na którym zgromadzić można sporą liczbę taboru oczekującego na dalsze losy. Akurat maszyny 232 trafiły tam celem przeglądu co da się z nich jeszcze zrobić, wydobycia ewentualnych części, a także wytypowania lokomotyw nadających się na ewentualny handel, naprawy itp.

Na chwilę obecną (05.2014) w RAW Chemnitz stoi 'lekko' 50-60 maszyn serii 232 i bardzo duża liczba innych lokomotyw, głównie 215, 218 i 291.
14.05.2014 18:47 Offline kilanziom kilan1 at op.pl
fixall
Użytkownik

Data: 31.03.2013
Komentarzy: 699
...

A co zastąpiło te maszyny w ruchu? Zostały wycofane w wyniku zmniejszenia pracy przewozowej czy pojawiło się coś nowego?
14.05.2014 18:57 Offline fixall
kilanziom
Administratror

Data: 07.12.2010
Komentarzy: 1686
232

Wiele jest czynników z tym związanych.

Zmienił się rynek. Znacznie większą pozycję mają prywatni przewoźnicy, co poniekąd ograniczyło niezastąpioną rolę maszyn 232 w DB. Po za tym nie są to już młode maszyny, są droższe w utrzymaniu, mniej wydajne, wymagają więcej troski, opieki i serwisowania. Poważną konkurencję na rynku przewozowym stanowią m.in. Class66, Maximy, Blue Tigery, czy maszyny elektryczne z silnikiem spalinowym do pracy na niezelektryfikowanych odcinkach. Znacznym ciosem w pozycję serii 232/233/234 była także elektryfikacja wielu szlaków. W ruchu osobowym 'ludmiły' odeszły na emeryturę już około 10 lat temu, wraz z nadejściem licznej grupy zespołów motorowych np. serii 642 czy 612. Pozostała wąska grupa maszyn serii 234 stanowiących rezerwę do prowadzenia pociągów kat. IC i EC.

W połowie 2013 r. sprawne było jedynie ~60 maszyn serii 232, oraz 25 maszyn serii 233 + wspomniane 18 maszyn 234 (z ogólnej lizby 709 zbudowanych). Pozostałe trafiły do rezerwy, skreślono je, pocięto na złom, albo 'wyprowadzono' do innych oddziałów DB Schenker, takich jak Polska, Rumunia, czy Bułgaria. Cztery maszyny znalazły nowy dom na Węgrzech, pracując pod szyldem GySEV na odc. Szombathely-Csorna (poc. kat IC głównie):

http://www.wgk.cal.pl/details.php?image_id=8692

Niewątpliwie seria 232 zbliża się do końca regularnej eksploatacji. Stąd padła decyzja o tym wyjeździe i złowieniu wszelkich jeszcze istniejących egzemplarzy.
14.05.2014 19:43 Offline kilanziom kilan1 at op.pl



Poprzednie zdjęcie:
232 154-5  
 Następne zdjęcie:
232 184-2

 

c_r
c_bl c_b c_br

RSS Feed: 232 165-1 (Komentarzy)

Designed by  best gallery designs NTChosting