56 80 88-85 900-0 WR4üh |
Komentarz: |
Wagon restauracyjny należący do rodziny '39' odstawiony opodal lokomotywowni na zacisznej stacji Ilmenau.
Wagon ten został zbudowany w 1939 r. w zakładach WUMAG jako WR4ü-39 z # bocznym 1154. Po 1945 r. znalazł się we francuskiej strefie okupacyjnej. Włączony do zachodnio-niemieckiej DSG, w 1950 r. otrzymał nowy numer boczny 1146 (który ma obecnie naniesiony na pudle) i ozn. WR4üh. Od 1968 r. wagon nosił nr. 51 80 88-40 146-9, a w 1969 r.poddano go przebudowie, podczas której wymieniono m.in. oryginalne wózki typu Görlitz III Schwer na nowe budowy Minden-Deutz. Wagon zachował je nawiasem mówiac do dziś dnia. Po przebudowie wagon nosił nr. 51 80 88-80 146-0. Z planowej eksploatacji wycofano go w 1982 r. po czym trafił na stan muzeum kolejnictwa w Norynberdze. Formalnie utrzymywany jest przez Rennsteigbahn.
*Warto nadmienić, że w kwietniu 1945 r. co najmniej dziesięć wagonów tej rodziny znalazło się w eksploatacji na PKP. Były to następujące wagony z następującymi przydziałami:
-1148 (Poznań).
-1149 (Poznań).
-1158 (w służbie Wermachtu).
-1162 (w służbie Wermachtu).
-1164 (w służbie Wermachtu).
-1186 (Królewiec).
-1188 (przeznaczenie specjalne).
-1197 (Berlin-Charlottenburg).
-1210 (Wien-Westbanhof).
-1212 (Wien).
Wagony te, włączone w park taborowy PKP otrzymały opis serii 'Jhx' i spotkać je można było w składach ważniejszych pociągów dalekobieżnych. Wyłączono je z eksploatacji zapewne na przełomie lat 60-ych i 70-ych.
11.05.2014, Ilmenau. |
Słowa kluczowe: |
Ilmenau, WR4ü-39, WR4ü, Schürzenwagen, Bauart38, Bauart39, Rennsteigbahn, WR4üh, WR4üh-38, Mitropa, restauracyjny, knajpa, Wrz, Wrz058, Jhx |
Data: |
13.05.2014 18:52 |
Wyświetleń: |
1588 |
Pobrań: |
0 |
Ocena: |
0.00 (0
głosów) |
Wielkość pliku: |
151.9 KB |
Dodał: |
kilanziom |
|