An unexpected error occured. Please try again later.
Bad SQL Query: DELETE FROM 4images_sessions
            WHERE session_lastaction < 1604178855
Table 'wgk_galeria.4images_sessions' doesn't exist


An unexpected error occured. Please try again later.
Bad SQL Query: REPLACE INTO 4images_sessions
              (session_id, session_user_id, session_lastaction, session_location, session_ip)
              VALUES
              ('38gknumkiskmfegehv3vjc5i91', -1, 1604179755, 'details.php?image_id=12626', '18.215.62.41')
Table 'wgk_galeria.4images_sessions' doesn't exist

Wrocławska Galeria Kolejowa
4images logo
c_tl c_t c_tr
c_l
56 80 88-85 900-0 WR4üh
56 80 88-85 900-0 WR4üh

            
 
 

56 80 88-85 900-0 WR4üh
Komentarz: Wagon restauracyjny należący do rodziny '39' odstawiony opodal lokomotywowni na zacisznej stacji Ilmenau.

Wagon ten został zbudowany w 1939 r. w zakładach WUMAG jako WR4ü-39 z # bocznym 1154. Po 1945 r. znalazł się we francuskiej strefie okupacyjnej. Włączony do zachodnio-niemieckiej DSG, w 1950 r. otrzymał nowy numer boczny 1146 (który ma obecnie naniesiony na pudle) i ozn. WR4üh. Od 1968 r. wagon nosił nr. 51 80 88-40 146-9, a w 1969 r.poddano go przebudowie, podczas której wymieniono m.in. oryginalne wózki typu Görlitz III Schwer na nowe budowy Minden-Deutz. Wagon zachował je nawiasem mówiac do dziś dnia. Po przebudowie wagon nosił nr. 51 80 88-80 146-0. Z planowej eksploatacji wycofano go w 1982 r. po czym trafił na stan muzeum kolejnictwa w Norynberdze. Formalnie utrzymywany jest przez Rennsteigbahn.

*Warto nadmienić, że w kwietniu 1945 r. co najmniej dziesięć wagonów tej rodziny znalazło się w eksploatacji na PKP. Były to następujące wagony z następującymi przydziałami:

-1148 (Poznań).
-1149 (Poznań).
-1158 (w służbie Wermachtu).
-1162 (w służbie Wermachtu).
-1164 (w służbie Wermachtu).
-1186 (Królewiec).
-1188 (przeznaczenie specjalne).
-1197 (Berlin-Charlottenburg).
-1210 (Wien-Westbanhof).
-1212 (Wien).

Wagony te, włączone w park taborowy PKP otrzymały opis serii 'Jhx' i spotkać je można było w składach ważniejszych pociągów dalekobieżnych. Wyłączono je z eksploatacji zapewne na przełomie lat 60-ych i 70-ych.

11.05.2014, Ilmenau.
Słowa kluczowe: Ilmenau, WR4ü-39, WR4ü, Schürzenwagen, Bauart38, Bauart39, Rennsteigbahn, WR4üh, WR4üh-38, Mitropa, restauracyjny, knajpa, Wrz, Wrz058, Jhx
Data: 13.05.2014 18:52
Wyświetleń: 1126
Pobrań: 0
Ocena: 0.00 (0 głosów)
Wielkość pliku: 151.9 KB
Dodał: kilanziom

Foto mapa  

 


IPTC Info
Podpis:

EXIF Info
Marka: SONY
Model: DSC-H9
Czas naświetlania: 1/250
Wartość przysłony: F/4
Czułość ISO: 100
Data wykonania: 11.05.2014 11:09:45
Ogniskowa: 6.9mm


Autor: Komentarz:
Nie ma komentarzy dla tego zdjęcia



Poprzednie zdjęcie:
56 80 88-85 103-1 WRs  
 Następne zdjęcie:
56 80 88-85 900-0 WR4üh

 

c_r
c_bl c_b c_br

RSS Feed: 56 80 88-85 900-0 WR4üh (Komentarzy)

Designed by  best gallery designs NTChosting