An unexpected error occured. Please try again later.

An unexpected error occured. Please try again later.
232 495-2 - Wroc³awska Galeria Kolejowa
Wyszukiwanie zaawansowane
Menu użytkownika
Nazwa użytkownika:

Hasło:

Logować automatycznie podczas następnej wizyty?

» Zapomniałem(am) hasła
» Rejestracja
 
Losowe zdjęcie

61 51 88-70 191-1 WRmnouz
61 51 88-70 191-1 WRmnouz
Komentarze: 0
m0ke


232 495-2
232 495-2

            

232 495-2
Opis: Wy³±czone z eksploatacji lokomotywy serii 232 schowane na terenie zak³adów RAW Chemnitz. Tytu³owa 232.495-2 przyby³a na teren zak³adu z Salfeld w dn. 31.03.2014 r., wraz z innymi reprezentantami tej samej serii (#334, 519, 055 i 448). W chwili wykonania fotografii na terenie zak³adów znajdowa³o siê oko³o 30/40 nieczynnych lokomotyw serii 232 i 233, w wiêkszo¶ci skre¶lonych ju¿ z inwentarza.

Za tytu³ow± maszyn± sta³y kolejno: 232.055-4 i 232.448-1, natomiast z lewej strony w kadrze znalz³ siê fragment 232.694-0.

10.05.2014, RAW Chemnitz.
Słowa kluczowe: RAW_Chemnitz Chemnitz 232 BR232 232_495-2 ludmi³a bre¿niew DBSRD DB_Schenker Railion TE109 232_055-4 232_448-1
Data: 12.05.2014 20:32
Obejrzeń: 1196
¦ci±gnięć: 0
Ocena: 0.00 (0 Głos(ów))
Rozmiar pliku: 233.4 KB
Nadesłane przez: kilanziom

IPTC Info
Opis:

EXIF Info
Make: SONY
Model: DSC-H9
Exposure time: 1/250 sec(s)
Aperture value: F/5
ISO speed: 100
Date created: 10.05.2014 13:09:40
Focal length: 8.7mm


Autor: Komentarz:
fixall
Użytkownik

Data zarejestrowania: 31.03.2013
Komentarze: 701
...

Za nied³ugo do zobaczenia w Polsce :-)
12.05.2014 20:37 Offline fixall
kilanziom
Admin

Data zarejestrowania: 07.12.2010
Komentarze: 1701
232

To mo¿liwe, ale nie koniecznie. W Niemczech trwa generalny schy³ek eksploatacji serii 232/232 i w ostatnich latach obserwuje siê masowe odstawianie serii. Na terenie RAW Chemnitz zgromadzono maszyny do 'wypatroszenia' z czê¶ci i pos³ania na z³om do Magdeburga albo Espenheim. Spó¼nili¶my siê 4 dni i 7 maszyn z Salfeld posz³o ju¿ na kasacjê do Magdeburga:

http://www.br232.com/images/basic/lts_421_67.jpg

m.in. najstarsza istniej±ca, 003.

Jest pewna szansa, ¿e czê¶æ z tego bêd± mogli odkupiæ polscy prywaciarze, ale trudno okre¶liæ na ile jest to mo¿liwe w tej chwili.
12.05.2014 20:42 Offline kilanziom kilan1 at op.pl
fixall
Użytkownik

Data zarejestrowania: 31.03.2013
Komentarze: 701
...

Ale po zdjêciach widzê ¿e to taborowo ciekawe miejsce. Pojecha³e¶ tam kolej±? Je¶li tak to jakie¶ wskazówki poproszê.
12.05.2014 20:49 Offline fixall
kilanziom
Admin

Data zarejestrowania: 07.12.2010
Komentarze: 1701
...

Nie. To by³ zorganizowany wyjazd foto-kolejowy autem w mini-ekipie z precyzyjnie okre¶lonymi i logistycznie rozpracowanymi celami. G³ównym celem tym razem by³a wymieraj±ca w gwa³townym tempie seria 232 i kilka miejsc jej licznego postoju. Ostatnim na po³udni dawnego NRD bastionem tych maszyn by³a lokomotywownia Salfeld, regularnie jednak z nich opró¿niana od paru miesiêcy (zosta³o 9 maszyn na dzieñ 11.05.2014 r.). Wiêkszo¶æ z nieczynnych ju¿ 232 z jednostek w Saalfeld i Halle przewieziono w³a¶nie tu, tote¿ spotkanie ich na zak³adzie RAW Chemnitz by³o wysoce prawdopodobne.

Oczywi¶cie zak³ad jest ogrodzony, pilnowany przez ochronê, kolejarzy na nastawni, zasieki z je¿yn, ruroci±g ciep³owniczy i bagno. Zasadniczo nie wolno tam w³aziæ, bardzo siê ryzykuje. Ja np. gania³em siê z ochron±, ale co to za cena, drugi raz tych lokomotyw na 95% nie spotkam, a juz na pewno nie bêdzie szans ich uwieczniæ.

*Wypad do Chemnitz mo¿na bardzo ³atwo zorganizowaæ jad±c z kolegami autem. Trzeba siê dostaæ do Wroc³awia i zorganizowaæ spanie gdzie¶ w okolicy. Np. w Chomutovie jest tani nocleg za 200 koron. Mo¿na to po³±czyæ z wycieczk± do Pilzna, Chebu, Drezna... a wszêdzie co¶ jest.

**Poci±giem po Niemczech polakowi ¶rednio op³aca siê je¼dziæ samemu. Maj±c grupê powiedzmy 6 osób zaczyna to mieæ niez³y sens ekonomiczny, ale uzbieraæ grupkê 6 kolesi, którzy zechc± na raz jechaæ do Niemiec po to samo = prawie nie wykonalne + 6 kolesi lataj±cych z aparatami po zamkniêtym terenie du¿o trudniej ukryæ ni¿ 1 kolesia. W wiekszo¶ci przypadków na terenach kolejowych w Niemczech grasuje ostra ochrona i panuje szybkie donosicielstwo. Prêdko¶æ z jak± policja zjawia siê w okolicy jest uderzaj±ca, tak¿e trzeba to robiæ po dobrym rozpoznaniu logistycznym i przemy¶leniu wszelkich 'nag³ych' wariantów wydarzeñ.
12.05.2014 20:57 Offline kilanziom kilan1 at op.pl
fixall
Użytkownik

Data zarejestrowania: 31.03.2013
Komentarze: 701
...

Samochodem? Rozumiem. Mondeo z rejestracj± PO? :-)
Mia³em te¿ pytaæ czy mo¿na by³o tam ³aziæ czy nie. Ale ju¿ wiadomo. Ja to siê bojê tak ³aziæ a jak ostatnio przeje¿d¿a³em obok Grochowa i zobaczy³em te tabuny wagonów to a¿ oczy mi siê za¶wieci³y. Ale strach jest :-)
Ja mimo wszystko preferuje wyjazdy kolejowe.
12.05.2014 21:07 Offline fixall
kilanziom
Admin

Data zarejestrowania: 07.12.2010
Komentarze: 1701
...

Kolejowe to maj± sens do Czech albo na S³owacjê, s± finansowo akceptowalne. Czêsto tak robimy, ale przy cenach niemieckich nale¿y liczyæ mo¿liwo¶ci i czas na zamiary i je¶li ju¿ siê leci te 1000km, to nale¿y wy¿y³owaæ 'wszystko', co siê znajduje w zasiêgu strza³u.

Tematem tej wycieczki by³y maszyny serii 232, starsze maszyny serii 118/228, wagony wszelakie i zespó³ piêtrowy 'DBx' stoj±cy w Ilmenau (jeden z raptem 3 rozpoznanych przeze mnie oryginalnych zespo³ów kolei DR zachowanych do dzi¶ dnia).

Wszystkie cele w pe³ni zrealizowane + nawi±zka w postaci ca³ej gamy ró¿nych 'niespodzianek', które niebawem tu poka¿ê.
12.05.2014 21:16 Offline kilanziom kilan1 at op.pl



Poprzednie zdjęcie:
   232 488-7  
 Następne zdjęcie:
232 505-8   

 

RSS Feed: 232 495-2 (Komentarze)