4images logo
c_tl c_t c_tr
c_l
232 495-2
232 495-2

            
 
 

232 495-2
Komentarz: Wyłączone z eksploatacji lokomotywy serii 232 schowane na terenie zakładów RAW Chemnitz. Tytułowa 232.495-2 przybyła na teren zakładu z Salfeld w dn. 31.03.2014 r., wraz z innymi reprezentantami tej samej serii (#334, 519, 055 i 448). W chwili wykonania fotografii na terenie zakładów znajdowało się około 30/40 nieczynnych lokomotyw serii 232 i 233, w większości skreślonych już z inwentarza.

Za tytułową maszyną stały kolejno: 232.055-4 i 232.448-1, natomiast z lewej strony w kadrze znalzł się fragment 232.694-0.

10.05.2014, RAW Chemnitz.
Słowa kluczowe: RAW_Chemnitz, Chemnitz, 232, BR232, 232_495-2, ludmiła, breżniew, DBSRD, DB_Schenker, Railion, TE109, 232_055-4, 232_448-1
Data: 12.05.2014 19:32
Wyświetleń: 631
Pobrań: 0
Ocena: 0.00 (0 głosów)
Wielkość pliku: 233.4 KB
Dodał: kilanziom

Foto mapa  

 


IPTC Info
Podpis:

EXIF Info
Marka: SONY
Model: DSC-H9
Czas naświetlania: 1/250
Wartość przysłony: F/5
Czułość ISO: 100
Data wykonania: 10.05.2014 13:09:40
Ogniskowa: 8.7mm


Autor: Komentarz:
fixall
Użytkownik

Data: 31.03.2013
Komentarzy: 699
...

Za niedługo do zobaczenia w Polsce :-)
12.05.2014 19:37 Offline fixall
kilanziom
Administratror

Data: 07.12.2010
Komentarzy: 1686
232

To możliwe, ale nie koniecznie. W Niemczech trwa generalny schyłek eksploatacji serii 232/232 i w ostatnich latach obserwuje się masowe odstawianie serii. Na terenie RAW Chemnitz zgromadzono maszyny do 'wypatroszenia' z części i posłania na złom do Magdeburga albo Espenheim. Spóźniliśmy się 4 dni i 7 maszyn z Salfeld poszło już na kasację do Magdeburga:

http://www.br232.com/images/basic/lts_421_67.jpg

m.in. najstarsza istniejąca, 003.

Jest pewna szansa, że część z tego będą mogli odkupić polscy prywaciarze, ale trudno określić na ile jest to możliwe w tej chwili.
12.05.2014 19:42 Offline kilanziom kilan1 at op.pl
fixall
Użytkownik

Data: 31.03.2013
Komentarzy: 699
...

Ale po zdjęciach widzę że to taborowo ciekawe miejsce. Pojechałeś tam koleją? Jeśli tak to jakieś wskazówki poproszę.
12.05.2014 19:49 Offline fixall
kilanziom
Administratror

Data: 07.12.2010
Komentarzy: 1686
...

Nie. To był zorganizowany wyjazd foto-kolejowy autem w mini-ekipie z precyzyjnie określonymi i logistycznie rozpracowanymi celami. Głównym celem tym razem była wymierająca w gwałtownym tempie seria 232 i kilka miejsc jej licznego postoju. Ostatnim na południ dawnego NRD bastionem tych maszyn była lokomotywownia Salfeld, regularnie jednak z nich opróżniana od paru miesięcy (zostało 9 maszyn na dzień 11.05.2014 r.). Większość z nieczynnych już 232 z jednostek w Saalfeld i Halle przewieziono właśnie tu, toteż spotkanie ich na zakładzie RAW Chemnitz było wysoce prawdopodobne.

Oczywiście zakład jest ogrodzony, pilnowany przez ochronę, kolejarzy na nastawni, zasieki z jeżyn, rurociąg ciepłowniczy i bagno. Zasadniczo nie wolno tam włazić, bardzo się ryzykuje. Ja np. ganiałem się z ochroną, ale co to za cena, drugi raz tych lokomotyw na 95% nie spotkam, a juz na pewno nie będzie szans ich uwiecznić.

*Wypad do Chemnitz można bardzo łatwo zorganizować jadąc z kolegami autem. Trzeba się dostać do Wrocławia i zorganizować spanie gdzieś w okolicy. Np. w Chomutovie jest tani nocleg za 200 koron. Można to połączyć z wycieczką do Pilzna, Chebu, Drezna... a wszędzie coś jest.

**Pociągiem po Niemczech polakowi średnio opłaca się jeździć samemu. Mając grupę powiedzmy 6 osób zaczyna to mieć niezły sens ekonomiczny, ale uzbierać grupkę 6 kolesi, którzy zechcą na raz jechać do Niemiec po to samo = prawie nie wykonalne + 6 kolesi latających z aparatami po zamkniętym terenie dużo trudniej ukryć niż 1 kolesia. W wiekszości przypadków na terenach kolejowych w Niemczech grasuje ostra ochrona i panuje szybkie donosicielstwo. Prędkość z jaką policja zjawia się w okolicy jest uderzająca, także trzeba to robić po dobrym rozpoznaniu logistycznym i przemyśleniu wszelkich 'nagłych' wariantów wydarzeń.
12.05.2014 19:57 Offline kilanziom kilan1 at op.pl
fixall
Użytkownik

Data: 31.03.2013
Komentarzy: 699
...

Samochodem? Rozumiem. Mondeo z rejestracją PO? :-)
Miałem też pytać czy można było tam łazić czy nie. Ale już wiadomo. Ja to się boję tak łazić a jak ostatnio przejeżdżałem obok Grochowa i zobaczyłem te tabuny wagonów to aż oczy mi się zaświeciły. Ale strach jest :-)
Ja mimo wszystko preferuje wyjazdy kolejowe.
12.05.2014 20:07 Offline fixall
kilanziom
Administratror

Data: 07.12.2010
Komentarzy: 1686
...

Kolejowe to mają sens do Czech albo na Słowację, są finansowo akceptowalne. Często tak robimy, ale przy cenach niemieckich należy liczyć możliwości i czas na zamiary i jeśli już się leci te 1000km, to należy wyżyłować 'wszystko', co się znajduje w zasięgu strzału.

Tematem tej wycieczki były maszyny serii 232, starsze maszyny serii 118/228, wagony wszelakie i zespół piętrowy 'DBx' stojący w Ilmenau (jeden z raptem 3 rozpoznanych przeze mnie oryginalnych zespołów kolei DR zachowanych do dziś dnia).

Wszystkie cele w pełni zrealizowane + nawiązka w postaci całej gamy różnych 'niespodzianek', które niebawem tu pokażę.
12.05.2014 20:16 Offline kilanziom kilan1 at op.pl



Poprzednie zdjęcie:
232 488-7  
 Następne zdjęcie:
232 505-8

 

c_r
c_bl c_b c_br

RSS Feed: 232 495-2 (Komentarzy)

Designed by  best gallery designs NTChosting