01.01.2011 Korzenow
Jako ca?kowity laik w sprawach czeskiego taboru niewiele mog? o tym cudzie napisaæ. Wiem tyle ?e teraz ju? si? takich tam chyba nie widuje.
Tego dnia by?a pi?kna zima.
Tam siê bardzo du¿o zmieni³o w ostatnich paru latach. Obecnie 'przez granicê' kursuje GW Regio, zdaje siê na przemian z polskimi SA134, ale g³owy nie dam.
Natomiast ciê¿ki wagon motorowy serii 854 nie jest tu czym¶ ca³kowicie obcym. Koleje czeskie w sezonie zimowym, kiedy najtrudniejsze górskie szlaki s± bardzo za¶nie¿one, kieruj± tam ciê¿szy sprzêt. Wagony rodziny 854 mo¿na wówczas spotkaæ na szlaku Tanvald-Harrachov czy Zaclerz-Trutnov (obecnie ju¿ nieczynny). W codziennej pracy do Harrachova je¿d¿± raczej nowiutkie 841 ze Stadlera, ale nie wiem na ile ten sprzêt sprawdza siê w zimie. S± to w sumie delikatne zabawki, czego nie da siê powiedzieæ o 854, zbli¿onych technicznie do polskich SN61.
W lutym 2008 r. przeszed³em pieszo szlak ze Szklarskiej Porêby do Harrachova i kontynuowa³em poci±giem. Zajecha³ wówczas inny 854:
*O samym wagonie, 854.212-8 powsta³a w 2004 r. w zak³adach PARS Nova w Szumperku jako przebudowa wy³±czonego w grudniu 2003 r. z eksploatacji wagonu motorowego 852.012-4 (Vagonka Studenka 70305 / 1969 r.), pierwotnie M296.2012.
07.05.2014 22:44
fixall
Go¶ć
...
By³em tam w zesz³± zimê podczas do¶æ silnych mrozów i na odcinku Liberec - Harrachov kursowa³y tylko Stadlery ale tu ma³a poprawka serii 840.
Polskie SA134 ju¿ nie je¿d¿± do Harrachova. Pe³n± obs³ugê poci±gów Szklarska Porêba - Harrachov/Korzenow przej±³ GW Regio.