An unexpected error occured. Please try again later.

An unexpected error occured. Please try again later.
50 51 88-70 202-9 WRnouz - Wroc³awska Galeria Kolejowa
Wyszukiwanie zaawansowane
Menu użytkownika
Nazwa użytkownika:

Hasło:

Logować automatycznie podczas następnej wizyty?

» Zapomniałem(am) hasła
» Rejestracja
 
Losowe zdjęcie

3ТЭ10У-0005
3ТЭ10У-0005
Komentarze: 0
m0ke


50 51 88-70 202-9 WRnouz
50 51 88-70 202-9 WRnouz

            

50 51 88-70 202-9 WRnouz
Opis: 25.09.2013 || Gdañsk Stadion-Expo || Wagon 50 51 88-70 202-9 WRnouz, st. mac. Wroc³aw typ 113Aa po modernizacji w PESA Bydgoszcz (16.09.2013) ze starego Y-greka produkcji HCP nr. fabryczny 019080, stoi przy peronie jako ekspozycja na Targach TRAKO 2013
Słowa kluczowe: 113Aa PESA TRAKO WRnouz
Data: 28.09.2013 16:01
Obejrzeń: 3843
¦ci±gnięć: 0
Ocena: 0.00 (0 Głos(ów))
Rozmiar pliku: 393.1 KB
Nadesłane przez: FilipBB

EXIF Info
Make: NIKON CORPORATION
Model: NIKON D3100
Exposure time: 1/160 sec(s)
Aperture value: F/6.3
ISO speed: 100
Date created: 25.09.2013 15:01:35
Focal length: 18mm

Autor: Komentarz:
fixall
Użytkownik

Data zarejestrowania: 31.03.2013
Komentarze: 701
...

Typ to nie 113WRb tylko 113Aa co i tak jest bzdur± bo wagon nigdy nie by³ wagonem 113A. Co ciekawe na tabliczce znamionowej napisano ¿e poprzednio by³ to wagon 113A wyprodukowany w HPC w...1989 roku.
Czyli szykuje siê kolejny ba³agan.
Ale wg mnie wagon genialny, do takiego standardu powinny byæ doprowadzone wszystkie wagony barowe.
01.10.2013 20:11 Offline fixall
kilanziom
Admin

Data zarejestrowania: 07.12.2010
Komentarze: 1701
113A

Tylko, ¿e to im nie grozi, bo ¿aden nie jest tematem modernizacji. Paradoksalnie na bufety przerabia siê wagony 1 klasy...
01.10.2013 21:11 Offline kilanziom kilan1 at op.pl
fixall
Użytkownik

Data zarejestrowania: 31.03.2013
Komentarze: 701
...

Moim zdaniem najlepszym miejscem dla wagonów 113A jest Soko³ów Podlaski. Ale takie bary powstaj±ce z jedynek, dwójek czy wêglarek mi siê jak najbardziej podobaj±.
Teraz do kompletu brakuje tylko zmodernizowanych kuszetek bo tylko one nie odczeka³y siê powa¿niejszych zmian (nie liczê baga¿ówek bo ich ju¿ prawie nie ma). Czy w przetargu na modernizacjê 150 wagonów s± one przewidziane?

I pytanie z innej beczki. Czy na krajówkach kursuj± gdzie¶ wagony 134A?
01.10.2013 21:44 Offline fixall
Tomasz Zajkowski (no log)
Go¶ć
...

Na krajówkach chyba nie.. Jedyny znany mi poci±g który je¼dzi z wagonami 134A (równie z 134Aa zmodernizowan± przez Newag), to Chopin. W³a¶nie, kiedy¶ je¼dzi³y te¿ w sk³adzie Silesii - to ju¿ historia, czy nadal mo¿na je tam spotkaæ?
01.10.2013 22:53  
kilanziom
Admin

Data zarejestrowania: 07.12.2010
Komentarze: 1701
134Ab

Wagony 134Ab s± do trafienia na po³±czeniach krajowych. Nie wiem na ile to sta³e, ale widywa³em je na nocnym z Wawy do ¦winouj¶cia. By³y te¿ na nocnym do Berlina.
01.10.2013 23:04 Offline kilanziom kilan1 at op.pl
FilipBB
Użytkownik

Data zarejestrowania: 02.06.2012
Komentarze: 65
113WRb

@fixall Na tabliczce znamionowej jest napisane 113WRb i nie ma ¿adnej wzmianki, ¿e by³ on wagonem 113A, tylko nr. fabryczny. Wagon w drugim dniu ekspozycji mia³ ju¿ du¿o niedoróbek i popsutych elementów.
01.10.2013 23:54 Offline FilipBB
FilipBB
Użytkownik

Data zarejestrowania: 02.06.2012
Komentarze: 65
Kuszetki

@fixall W przetargu na 150 wagonów s± kuszetki bodaj¿e 10, przystosowane do potrzeb osób niepe³nosprawnych oraz dwa pozosta³e 134Ab niezmodernizowane do tej pory.
01.10.2013 23:58 Offline FilipBB
Tomasz B.
Użytkownik

Data zarejestrowania: 16.12.2012
Komentarze: 400
Tablicza i kolejne modernizacje (150 wagonów)

Je¶li chodzi o tabliczkê to wygl±da to tak:

http://zapodaj.net/95a863255a060.jpg.html

Je¶li chodzi o kolejny przetarg dotycz±cy modernizacji (150 wagonów - modernizacja PESA Bydgoszcz) to do przebudowy przeznaczono:

50 wagonów z rodziny 112A, 35 wagonów typu XB, 8 wagonów 136A, 2 wagony typu 134Ab, 45 wagonów z rodziny 111A oraz 10 wagonów sypialnych.
02.10.2013 00:18 Offline Tomasz B.
Tomasz B.
Użytkownik

Data zarejestrowania: 16.12.2012
Komentarze: 400
Numery

Swoj± drog± to jaki one dosta³y zakres numeryczny, kto¶ wie? Ostatni z "REST-ów" koñczy siê numerem ... 88-70 196 ... a chyba nie by³o pó¼niej nic w tym ci±gu wiêc podejrzewam, ¿e bêd± siedzia³y w numerach ...88-70 197 ... do 206.

Tak sobie jeszcze pomy¶la³em, ¿e przyda³oby siê zrobiæ takie zestawienie tej ca³ej modernizacji z pierwszego etapu (68 sztuk): numer, seria, typ,typ przed przebudow± (je¶li da radê okre¶liæ) i data modernizacji (NG). Póki jeszcze nie ma wagonów z drugiego etapu (150 sztuk)bêdzie to u³atwione zadanie i mo¿e siê przydaæ do pó¼niejszego opisywania zdjêæ lub w w celach, ¿e tak okre¶lê statysyczno-hobystycznych. Co wy na to? Kto¶ chêtny do "³apania" wagonów i tabliczek?
02.10.2013 00:35 Offline Tomasz B.
FilipBB
Użytkownik

Data zarejestrowania: 02.06.2012
Komentarze: 65
Numery

Jak widaæ na tabliczce jest b³±d bo jak ju¿ wcze¶niej powiedziano wagon by³ wcze¶niej 112A.
Numery WRnouz-ów (Wichura-SSC):
50 51 88-70 197-1, WRnouz
50 51 88-70 198-9, WRnouz
50 51 88-70 199-7, WRnouz
50 51 88-70 200-3, WRnouz
50 51 88-70 201-1, WRnouz
50 51 88-70 202-9, WRnouz, nr. fabryczny 019080, NG 16.09.2013
50 51 88-70 203-7, WRnouz
50 51 88-70 204-5, WRnouz
50 51 88-70 205-2, WRnouz
50 51 88-70 206-0, WRnouz
02.10.2013 14:08 Offline FilipBB
FilipBB
Użytkownik

Data zarejestrowania: 02.06.2012
Komentarze: 65
Tabliczki

Zdjêcia tabliczek na stopniach:
http://imageshack.us/a/img694/6471/fjuy.jpg
http://imageshack.us/a/img600/6505/7ofz.jpg
02.10.2013 15:47 Offline FilipBB
SU46-024
Admin

Data zarejestrowania: 07.12.2010
Komentarze: 470
...

Typ tego wagonu to 113Aa, a na tej tabliczce pesowskiej s± bzdury, du¿a litera 'W" w oznaczeniu typu oznacza wagon wêglarkê budowy normalnej. Wagon z powy¿szego zdjêcia pierwotnie by³ wagonem typu 112Ap, zdegradowanym pó¼niej do 112Az. Kolejne numery od nowo¶ci: 57 51 19-80 795-7 > 57 51 19-30 052-4 > 50 51 19-00 060-0 > 50 51 88-70 202-9 (o ile ten ostatni faktycznie taki pozostanie).
02.10.2013 17:15 Offline SU46-024
Tomasz B.
Użytkownik

Data zarejestrowania: 16.12.2012
Komentarze: 400
Tabliczki

Tak wygl±da tabliczka na jednym z najnowszych Arow-ów:

http://zapodaj.net/75b0c17eaecc2.jpg.html

Mo¿na z niej wyczytaæ, ¿e wagon typu 111Arow wybudowa³ HCP w 1986 r. :-D
05.10.2013 14:46 Offline Tomasz B.
Tomasz B.
Użytkownik

Data zarejestrowania: 16.12.2012
Komentarze: 400
Wagony CafeREGIO

Jeszcze ciekawostka na dzi¶. PR-y wprowadzi³y do ruchu dwa przebudowane wagony 112A, które sta³y siê teraz wagonami barwo-pasa¿erskimi. My¶la³em, ¿e bêdzie to jaki¶ nowy typ, a przynajmniej co¶ z rodziny 400-co¶ tam, a tu okazuje siê, ¿e mamy kolejne 113Aa. Wagony CafeREGIO otrzyma³y nastêpuj±ce numery: 75 51 85-71 003-2 oraz 004-2, seriê BR3nopuz i przydzia³ do Szczecina. S± do upolowania na trasie Kraków-Warszawa-Szczecin.
24.12.2013 22:28 Offline Tomasz B.
Bohdan Jêdrzejewski
Admin

Data zarejestrowania: 16.04.2015
Komentarze: 384
#

Z moich notatek wynika, ¿e pierwotnie - tak jak pisze SU46-024 by³ to wagon typu 112Ap, ale nosi³ on numer 57 51 19-70 796-5. Na stan PKP - WGW Gdynia zosta³ przyjêty dnia 31 marca 1989 r.
Wagon fabrycznie by³ pomalowany jako oliwkowy z szerokim kremowym pasem pod oknami.
@SU46 - Nie wiem z jakich spisów korzystasz, ale wydaje mi siê, ¿e gdzie¶ Ci siê numerki po¶lizgnê³y o jeden.
22.05.2015 12:28 Offline Bohdan Jêdrzejewski bjedrzejewski at poczta.onet.pl
Lutek
Użytkownik

Data zarejestrowania: 06.12.2010
Komentarze: 63
....

Powy¿szy 113Aa to ex. 50 51 19-00 060-0 z 1989 roku, numer fab. 19080.
22.05.2015 20:10 Offline Lutek olek-forum at o2.pl http://www.bazawagonow.pl
kilanziom
Admin

Data zarejestrowania: 07.12.2010
Komentarze: 1701
...

Warto przejrzeæ wcze¶niejsze wpisy :]

50 51 19-00 060-0 to jego trzeci numer, ale w 1989 r. z fabryki wyje¿d¿a³ z innym, mianowicie 57 51 19-80 795-7. To by³a partia, która na ilostan wesz³a w marcu 1989 r.
22.05.2015 20:23 Offline kilanziom kilan1 at op.pl
Lutek
Użytkownik

Data zarejestrowania: 06.12.2010
Komentarze: 63
...

Poda³em numer przed modern± ;)
22.05.2015 20:23 Offline Lutek olek-forum at o2.pl http://www.bazawagonow.pl
Bohdan Jêdrzejewski
Admin

Data zarejestrowania: 16.04.2015
Komentarze: 384
...

Na prze³omie lat 80 i 90 przez kilka lat prowadzi³em do¶æ szczegó³owy spis wagonów bêd±cych na ilostanie WGW Gdynia. Spisywa³em szczególnie nowo dostarczane wagony (ich numery fabryczne i inwentarzowe) oraz daty napraw okresowych tych i czê¶ci innych wagonów (np. 113A, 304C, itp.). Wówczas, tj. w okresie od 24-03-1989 do 31-03-1989 odnotowa³em dostawê partii 10 nowych wagonów typu 112Ap. Oznaczone by³y seri± Adnu i numerami w zakresie od 57 51 19-70 787-4 do 57 51 19-70 796-5 o numerach fabrycznych od 19071 do 19080. By³y to pierwsze gdyñskie "jedynki" pomalowane wg wówczas jeszcze niestandardowego schematu z szerokim kremowym pasem podokiennym.

W zwi±zku z powy¿szym podtrzymujê swoje zdanie, i¿ wagon na zdjêciu (o numerze fabrycznym 19080) nosi³ pierwotny numer 57 51 19-70 796-5.
Wówczas (
23.05.2015 00:16 Offline Bohdan Jêdrzejewski bjedrzejewski at poczta.onet.pl
SU46-024
Admin

Data zarejestrowania: 07.12.2010
Komentarze: 470
...

Po przeanalizowaniu moich danych, wykluczam b³±d w tym przypadku:
- numer fabryczny 019071/1989 odpowiada wagonowi 57 51 19-78 129-3 Adnu typu 112Ar;
- w zakresie numerów fabrycznych 019072 - 019086 (1989) znajduje siê ostatnia wyprodukowana partia wagonów 112Ap - numery od 57 51 19-70 787-4 do 801-3 (14 wagonów);
- od numeru 019087/1989 rozpoczyna siê partia wagonów 111Ax (pod tym numerem mamy wagon 57 51 20-40 000-8);
- w tym zakresie danych nie odnotowa³em anomalii wskazuj±cych na b³êdy w danych ¼ród³owych.
23.05.2015 04:36 Offline SU46-024
Bohdan Jêdrzejewski
Admin

Data zarejestrowania: 16.04.2015
Komentarze: 384
...

No to gdzie¶ kto¶ z nas musi mieæ b³±d.
Dzi¶ niestety nie jestem w stanie zweryfikowaæ poprawno¶ci swoich notatek sprzed 25 lat, bo wagonom w tym czasie ponadawano nowe numery - czêsto kilkakrotnie. Poza tym notowa³em tylko gdyñskie wagony, wiêc by³ to zaledwie wycinek znacznie wiêkszej ca³o¶ci. Wydaje mi siê jednak, ¿e swój spis prowadzi³em skrupulatnie.

Czy gdzie¶ w sieci znajdê jakie¶ oficjalne listy produkcyjne Cegielskiego albo Pafawagu? Albo listê przenumerowañ wagonów?
Przyda³aby siê jaka¶ ksi±¿ka o tematyce wagonowej zawieraj±ca takie informacje. Kiedy¶ pan K. Koj planowa³ napisanie i wydanie takowej (rozmawia³em z nim o tym ponad 10 lat temu), ale najwyra¼niej mu przesz³o :)
Swoj± drog± zastanawiaj±ce jest, dlaczego Cegielski tak miesza³ ze sob± produkcjê wagonów odmiennych typów, jak np. 112Ap i 112Ar
24.05.2015 01:22 Offline Bohdan Jêdrzejewski bjedrzejewski at poczta.onet.pl
kilanziom
Admin

Data zarejestrowania: 07.12.2010
Komentarze: 1701
...

By³ taki pomys³, choæ ja akurat rozmawia³em o nim nie z Panem Kojem, ale z Andrzejem. Tyle, ¿e merytoryczne ogarniêcie tematu samej powojennej produkcji wagonów osobowych wykracza po za logistyczne mo¿liwo¶ci 1 osoby, w zwi±zku z czym wszyscy odk³adaj± temat.

Formalnej listy w necie nie ma, w necie w ogóle bardzo ma³o jest. Ale dzia³amy powoli i co nieco zaczyna ju¿ byæ :] Na tej galerii np.
24.05.2015 11:35 Offline kilanziom kilan1 at op.pl
Bohdan Jêdrzejewski
Admin

Data zarejestrowania: 16.04.2015
Komentarze: 384
...

To prawda. Na WGK znalaz³em sporo warto¶ciowych informacji. Problem jednak w tym, ¿e s± one mocno rozdrobnione i trzeba wertowaæ stosy zdjêæ, ¿eby znale¼æ interesuj±c± informacjê.

A je¶li chodzi o temat ksi±¿ki, to z pewno¶ci± jest to bardzo obszerny zakres wiedzy i informacji, bo w samych tylko igrekach mamy "miliardy" wersji, wariantów i wyj±tków, o których warto by w takiej pozycji wspomnieæ.
Jak do tego chcieæ dorzuciæ zwê¿aki to w ogóle wyjdzie potê¿na ceg³a, a raczej pustak :)
Ale jest takie powiedzenie - wespó³ w zespó³. Gdyby panowie zechcieli podj±æ ze sob± wspó³pracê to z pewno¶ci± otrzymaliby¶my ¶wietn± ksi±¿kê.
Sk±din±d wiem, ¿e nad obszern± pozycj± na temat zwê¿aków pracuje ju¿ Pawe³ Terczyñski. Mo¿e wiêc choæ Jemu uda siê sfinalizowaæ temat i byæ mo¿e zainspiruje inne autorytety w tym zakresie do pracy :)
24.05.2015 12:44 Offline Bohdan Jêdrzejewski bjedrzejewski at poczta.onet.pl
kilanziom
Admin

Data zarejestrowania: 07.12.2010
Komentarze: 1701
...

No niestety mamy tu formê galeryjn± a nie forum i faktycznie przy takiej ilo¶ci zdjêæ wagonów zaczyna siê trudno poruszaæ.

No zwê¿aki to ¶wietny temat, wzglêdnie sporo informacji w nim jest, trochê literatury katalogowej i jednak trochê orygina³ów tu i tam. To by³y fajne wagony, do tego poddawane licznym ciekawym usprawnieniom, modernizacjom i przeróbkom.

Stety lub niestety pokutuje jednak pogl±d, ¿e lepiej siê zabraæ za co¶ ma³ego i w pe³ni rozpoznanego, co da siê zamkn±æ w ma³ej zwartej publikacji - jak wagonowe artyku³y Andrzeja Etmanowicza. Przygotowali¶my swego czasu z Piotrkiem wiedzê i podwaliny pod tego typu artyku³ o wagonach piêtrowych typu Görlitz88 i Görlitz89 na PKP, ale zabrak³o mocy wykonawczych, ¿eby doprowadziæ go do koñca. Sprawa mo¿e za jaki¶ czas powróci.
24.05.2015 12:51 Offline kilanziom kilan1 at op.pl
Bohdan Jêdrzejewski
Admin

Data zarejestrowania: 16.04.2015
Komentarze: 384
...

No to ¿yczê pomys³owo¶ci i wytrwa³o¶ci, ¿eby artyku³ szybko siê zmaterializowa³ i ukaza³ drukiem.
Nie dziwi takie podej¶cie autorów, bo jednak zdecydowanie ³atwiej szczegó³owo ogarn±æ mniejszy, czy bardziej konkretny temat, ni¿ jak±¶ niekoñcz±c± siê koby³ê. I co wa¿ne, zabiera to pisz±cemu znacznie mniej czasu, a to w dzisiejszych czasach ma niebagatelne znaczenie. Osobi¶cie lubiê takie cz±stkowe, ale skondensowane artyku³y. Dobrze i szybko siê je czyta i najczê¶ciej dany temat opisuj± od A do Z. Dlatego te¿ lekturê ¦wiata Kolei najczê¶ciej zaczynam w³a¶nie od artyku³ów pana Etmanowicza.
Nie da siê jednak ukryæ, ¿e brakuje na naszym rynku pozycji w miarê ca³o¶ciowo traktuj±cej temat np. "igreków", albo "zetów" polskiej produkcji, zawieraj±cej jednocze¶nie najistotniejsze dane statystyczne, jak numery fabryczne, numery UIC i ich zmiany, no i oczywi¶cie wersje malowañ (a wiêc i dobra grafika).
Je¶li chodzi o mój poprzedni wpis, dotycz±cy tematu nad którym pracuje Pawe³ Terczyñski, to muszê go nieco skorygowaæ. Nie tyle wiem, ¿e On pracuje nad ksi±¿k± (bo osobi¶cie z nim o tym nie rozmawia³em), a jedynie o tym s³ysza³em od osoby, która z nim rozmawia³a :)
Natomiast je¶li chodzi o temat jego pracy to pokrêci³em - jak w g³uchym telefonie, bo On zaj±³ siê przedwojennymi wagonami polskiej produkcji, a nie zwê¿akami, które powstawa³y po wojnie.
25.05.2015 00:11 Offline Bohdan Jêdrzejewski bjedrzejewski at poczta.onet.pl



Poprzednie zdjęcie:
   50 51 88-70 201-1 WRnouz  
 Następne zdjęcie:
50 51 88-70 203-7 WRnouz   

 

RSS Feed: 50 51 88-70 202-9 WRnouz (Komentarze)