Opis: |
Lokomotywa elektryczna 180.012-7 (©koda 8793 / 1991 r.) odstawiona na terenie macierzystej lokomotywowni Dresden-Friedrichstadt.
Te dwusystemowe maszyny powsta?y w sile 35 szt. - z czego 20 (typ 80E) w latach 1988-1991 wesz?o na ilostan kolei DR.
Jedn? z podstawowych cech lokomotyw tej serii by?o zastosowanie przy ich budowie stosunkowo przestarza?ego ju? w owym czasie rozruchu oporowego. Formalnie by?o to podyktowane ewentualn? konieczno?ci? zwi?kszenia masy lokomotyw przy u?yciu rozruchu tyrystorowego (zastosowanego wcze?niej z powodzeniem w maszynach serii ES499.1 / 363 kolei ÈSD). Masa lokomotyw wzros?a by o 3 tony (84 naprzeciw 87 u serii 363), na co nie chcia?y si? zgodziæ z uwagi na no?no?æ niektórych mostów w?adze kolei DR.
Personel czeski pracuj?cy na lokomotywach serii 180 / 372 z niech?ci? odebra? (pracuj?c ju? wówczas na nowocze?niejszych pojazdach) 'przestarza?y' rozruch oporowy, st?d maszyny otrzyma?y w ?argonie kolejarskim do?æ szydercz? ksywk? 'bastard' (dra?).
Od kilku lat (stan na 06.2013 r.) trwa sukcesywne eliminowanie tej serii lokomotyw z ruchu.
22.06.2013, Dresden-Friedrichstadt. |