An unexpected error occured. Please try again later.

An unexpected error occured. Please try again later.
57 51 19-78 167-3 A9nouz - Wroc³awska Galeria Kolejowa
Wyszukiwanie zaawansowane
Menu użytkownika
Nazwa użytkownika:

Hasło:

Logować automatycznie podczas następnej wizyty?

» Zapomniałem(am) hasła
» Rejestracja
 
Losowe zdjęcie

EN62-001
EN62-001
Komentarze: 0
fixall


57 51 19-78 167-3 A9nouz
57 51 19-78 167-3 A9nouz

            

57 51 19-78 167-3 A9nouz
Opis: Wagon osobowy 1 klasy typu 140A w³±czony w sk³ad poc. TLK rel. W-Wa Wschodnia - £ód¼ Kaliska opuszcza stacjê W-Wa Zachodnia.

Przydzia³ st.mac: W-Wa Grochów.

12.06.2013, Warszawa Zachodnia.
Słowa kluczowe: Warszawa_Zachodnia igrek A9nouz Adnu 140A TLK_£odzianin £odzianin
Data: 12.06.2013 20:13
Obejrzeń: 1796
¦ci±gnięć: 0
Ocena: 0.00 (0 Głos(ów))
Rozmiar pliku: 152.8 KB
Nadesłane przez: kilanziom

IPTC Info
Opis:

EXIF Info
Make: SONY
Model: DSC-H9
Exposure time: 1/500 sec(s)
Aperture value: F/5.6
ISO speed: 100
Date created: 12.06.2013 05:45:05
Focal length: 11.3mm


Autor: Komentarz:
FilipBB
Użytkownik

Data zarejestrowania: 02.06.2012
Komentarze: 65
Okna

To jest dopiero masakra. Okna wklejane z ma³ym lufcikiem bez klimy w przedziale. Wspó³czuje w pe³nym s³oñcu.
12.06.2013 21:29 Offline FilipBB
SU46-024
Admin

Data zarejestrowania: 07.12.2010
Komentarze: 470
...

To aby na pewno nie ma klimy? 141A po "na oko" podobnej modernizacji w HCP klimê maj±.
13.06.2013 17:26 Offline SU46-024
kilanziom
Admin

Data zarejestrowania: 07.12.2010
Komentarze: 1701
140A

Zajrza³em do zdjêæ na tex. wagonów tej rodziny i np. mam wagon 57 51 19-78 135-0 A9nouz. Na podwoziu ma opis 'ogrzewanie nawiewne' ale nie widzê ¿adnej adnotacji o klimatyzacji...
13.06.2013 17:48 Offline kilanziom kilan1 at op.pl
SU46-024
Admin

Data zarejestrowania: 07.12.2010
Komentarze: 470
...

Heh, to w takim razie jaki¶ kolejny genialny projekt z gatunku "lufciki + brak klimy"...
13.06.2013 20:04 Offline SU46-024
FilipBB
Użytkownik

Data zarejestrowania: 02.06.2012
Komentarze: 65
111Arow

Tak jak pierwsza seria 111Arow z kwadratowymi oknami.
14.06.2013 00:34 Offline FilipBB
FilipBB
Użytkownik

Data zarejestrowania: 02.06.2012
Komentarze: 65
140A vs 112A

Jakie s± g³ówne ró¿nice miêdzy wagonami 140A a 112A?
14.06.2013 00:45 Offline FilipBB
Sebastian
Użytkownik

Data zarejestrowania: 28.05.2012
Komentarze: 129
111Arow

Mówisz o tych 111Arow? http://www.wgk.cal.pl/details.php?image_id=10002 One akurat klimatyzacjê maj±.
14.06.2013 17:32 Offline Sebastian
kilanziom
Admin

Data zarejestrowania: 07.12.2010
Komentarze: 1701
140A

Najwieksza ró¿nica jest taka, ¿e 140A s± m³odsze. To takie ostatnie s³owo w dziedzinie budowy igreków 1 klasy w Polsce.
14.06.2013 19:26 Offline kilanziom kilan1 at op.pl
SU46-024
Admin

Data zarejestrowania: 07.12.2010
Komentarze: 470
...

Ciê¿ko mówiæ o ró¿nicach miedzy "140A a 112A" bez doprecyzowania o jak± dok³adnie odmianê 112A chodzi, bo w ca³ej rodzinie 112A jest bardzo du¿o powa¿nych ró¿nic konstrukcyjnych wzglêdem poszczególnych odmian.
14.06.2013 22:54 Offline SU46-024
fixall
Użytkownik

Data zarejestrowania: 31.03.2013
Komentarze: 701
...

Dzi¶ jecha³em wagonem 111Arow przerobionym z wagony 609A i choæ te¿ napisane by³o ¿e klimatyzacji nie ma w ¶rodku pomimo kompletu pasa¿erów i do¶æ wysokiej temperatury by³o przyjemnie ch³odno.
16.06.2013 00:14 Offline fixall
fixall
Użytkownik

Data zarejestrowania: 31.03.2013
Komentarze: 701
...

Co do ró¿nic 112A/140A.
Nie ma co panowie kombinowaæ.
Sprawa jest prosta. Rozpatrywanie ró¿nic po naprawach nie ma sensu wiêc popatrzmy na wersje fabryczne. I by³ jeden jedyny szczegó³ jednoznacznie odró¿niaj±cy 140A od 112A. Nowy typ okien z zaokr±glonymi naro¿nikami i oknem korytarzowym bez podzia³u a tak¿e bez okien ewakuacyjnych na korytarzu.
Ryfle, nawiew i zaokr±glone okna bez okien ewakuacyjnych = 140A i nic innego.
16.06.2013 01:02 Offline fixall
Tomasz B.
Użytkownik

Data zarejestrowania: 16.12.2012
Komentarze: 400
...

Wagonów typu 140A jest bardzo ma³o. Wyprodukowano ich 60 sztuk. W roku 2000 czyli po ok. 10 latach pracy na sieci PKP zosta³o ich 58 sztuk. Czê¶æ zosta³a zmodernizowana przez FPS i do niedawna ¶miga³a w poci±gach typu Ex. Po tej przemianie obecnie poci±gów Ex na EIC to nie zwróci³em uwagi czy dalej ¶migaj± czy sta³y siê "niegodne". Aktualnie 18 wagonów typu 140A jest modernizowanych przez PESÊ. W Rzeszowie natomiast stoi wrak wagonu 140A (w³asno¶æ PR-ów) oznaczony numerem 57 51 19-78 132-7 oraz seri± Adnu (Nr fabryczny 19403) z przeznaczeniem na z³om.
16.06.2013 21:49 Offline Tomasz B.
kilanziom
Admin

Data zarejestrowania: 07.12.2010
Komentarze: 1701
140A

haha, jak co¶ jest lepszego standardu i jest wrakiem, to oczywi¶cie w przedziwny sposób momentalnie wrêczano to przy podziale taboru Przewozom Regionalnym.

Zawsze mnie rozczula³a ta szczodro¶æ dzielenia taboru.

*W pocz±tkach s³u¿by wagony typu 140A oznaczono seri± 'Adun-x'.

**Obecnie spotkaæ je mo¿na wszêdzie. Wiêkszo¶æ '³ódzkich' obiegów ma w sk³adzie 1-2 wagony 140A, ale i wy¿szej kategorii poci±gi miewaj±. Dzi¶ np. obok Bautzena Z2A i 139A sk³ad poc. IC do Bielska Bia³ej prowadzi³ jedn± 140A.
16.06.2013 21:57 Offline kilanziom kilan1 at op.pl
Tomasz B.
Użytkownik

Data zarejestrowania: 16.12.2012
Komentarze: 400
...

Typowe dzia³anie z premedytacj±. Oficjalnie PR-y mia³y prowadziæ ruch lokalny wiêc bez udzia³u wagonów, zw³aszcza tych lepszych. Nieoficjalnie zostawiaj±c najstarsze modele i te nowsze w stanie z³omowym liczono na to, ¿e czê¶æ wagonów nie wyjedzie w ogóle, a reszta zaje¼dzi siê do ¶mierci technicznej i bêdzie po sprawie. Pewnie pluto sobie pó¼niej w brodê, ¿e zostawiono im bohuny. PR-y jednak wywinê³y niez³y numer poci±gami interregio i niestety plan tej debilnej reformy trochê siê rypn±³.
----
Przyda³oby siê wy³apaæ numery tych 140A i zrobiæ ich zestawienie i mieliby¶my temat ogarniêty ;-)
16.06.2013 22:13 Offline Tomasz B.
SU46-024
Admin

Data zarejestrowania: 07.12.2010
Komentarze: 470
...

@Tomasz B.: wagon 57 51 19-78 132-7 o którym piszesz z PR raczej nic wspólnego mieæ nie mo¿e - zosta³ skre¶lony 13 lat temu. Po przeniesieniu po¶piechów do IC w PR nie zosta³ ¿aden wagon typu 140A lub 141A.
17.06.2013 16:55 Offline SU46-024
kilanziom
Admin

Data zarejestrowania: 07.12.2010
Komentarze: 1701
...

A to ciekawe Piotru¶. Chyba mi o nim mówi³e¶.

To by znaczy³o, ¿e ta 140A wylecia³a z ilostanu w 2000 r. - czyli ~10 lat po wej¶ciu do eksploatacji. Strasznie krótko... to chyba musia³o siê co¶ staæ, wypadek albo co¶, bo trudno sobie wyobraziæ, ¿e skordowa³ tak szybko...
17.06.2013 18:25 Offline kilanziom kilan1 at op.pl
Tomasz B.
Użytkownik

Data zarejestrowania: 16.12.2012
Komentarze: 400
...

Wspomniany wy¿ej wagon Przewozy Regionalne wystawi³y w tym roku w przetargu z³omowym. Numer: 57 51 19-78 132-7; seria: Adnu; typ:140A; rok budowy:1990; numer fabryczny: 019403; miejsce postoju: Rzeszów. Rozstrzygniêcie przetargu (nr 1/2013) mia³o miejsce 4 kwietnia 2013 – brak chêtnych. Tak wiêc ten wrak na bank jest w³asno¶ci± PR-ów.
18.06.2013 16:19 Offline Tomasz B.
SU46-024
Admin

Data zarejestrowania: 07.12.2010
Komentarze: 470
...

To jakie¶ niez³e zrycie, ze wci¶niêto PR wagon który skre¶lono jeszcze za czasów "jednego pekapu".
18.06.2013 16:49 Offline SU46-024



Poprzednie zdjęcie:
   57 51 19-78 164-9 A9nouz  
 Następne zdjęcie:
57 51 19-78 169-9 A9nouz   

 

RSS Feed: 57 51 19-78 167-3 A9nouz (Komentarze)