 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Znaleziono zdjęć: 6802 na 681 stronie(ach). Wyświetlone zdjęcia: 1 do 10. |
|
ďťż |
|
m0ke |
Pięknie wygląda, ale ... [ 1 ] ... jak niemal zawsze, przy pojazdach PKP ustawionych w charakterze pomników, tak i tu doszło do niepotrzebnego upiększenia lokomotywy dodatkowym elementem malatury. W tym przypadku mam na myśli żółty pasek biegnący przez całą długość pudła.
Nie polemizuję, czy akurat ta jedna ET21 taki pasek w ostatnich latach pracy miała, ale zasadniczo nie ma on nic wspólnego z klasycznym i oficjalnym wyglądem elektrowozów tej serii, dlatego nie do końca jej widok mnie cieszy.
Pomijając powyższe, bez dwóch zdań, osobom które zaangażowały się w remont pojazdu oraz obu spółkom, które go wsparły finansowo, należą się pokłony i podziękowania. Oby więcej takich inicjatyw.
|
: Bohdan Jędrzejewski [Użytkownik] |
|
|
|
|
|
m0ke |
Hm,... [ 1 ] ... że niby to coś jest na chodzie?!
Nie wstyd im czymś takim jeździć? Wygląda jak po pożarze.
|
: Bohdan Jędrzejewski [Użytkownik] |
|
|
|
|
|
prof_klos |
... [ 1 ] Faktycznie rzadki okaz Ci się trafił.
Mam jednak uwagę do podanego przez Ciebie numeru wagonu - brakuje w nim dwóch cyfr.
|
: Bohdan Jędrzejewski [Użytkownik] |
|
|
|
|
|
kilanziom |
Ringhoffer [ 1 ] Dzięki obszernemu rozpoznaniu dokonanemu w zeszłym roku przez Krzysztofa Koja, możemy nieco przybliżyć dane na temat tego dość wyjątkowego wagonu.
Jest to wagon wywodzący się z kolei czechosłowackich ČSD, zbudowany dla nich w 1933 roku w zakładach Ringhoffer Smichov. Pierwotnie był to przedziałowy wagon osobowy klasy 3 z przedziałem (a w istocie dwoma przedziałami) bagażowym serii CDa o numerze inwentarzowym 4-9382. Wspomnieć należy, iż zbudowano jedynie 4 takie wagony z których do czasów współczesnych przetrwały 2 w tym ten widoczny na fotografii powyżej (drugi znajduje się w zbiorach NTM w Pradze). W latach 1939-1945 wagon CDa 4-9382 został włączony w jeden z niemieckich pociągów szpitalnych operujących na terenie Generalnej Guberni, gdzie w 1945 roku został przechwycony przez wojska radzieckie a następnie przekazany PKP. Z uwagi na mocno nietypową budową, nie został włączony do parku wagonów handlowych i doczekał się wkrótce przebudowy na wagon pomiarowy DBT Warszawa. Po 1981 roku został wycofany z eksploatacji i służył jako techniczno gospodarczy, z początku jako 801 004 XXo, od 1985 roku 801 004 Bck, a po 1992 roku 809 998 XXO.
|
: kilanziom [Administratror] |
|
|
|
|
|
kilanziom |
... [ 3 ] Dzięki za fatygę i wyjaśnienie tej zagadki. Swoją drogą to zacna ciekawostka.
Pozdrawiam
|
|
|
|
|
kilanziom |
numery [ 3 ] Dobre spostrzeżenie i ciekawe pytanie.
Pogrzebałem i wychodzi mi, że to wagony z obiegów Berlin-Amsterdam, które to zestawione są na tyle sztywno, że dedykowane wagony mają na stałe namalowane numery wagonu w składzie!
|
|
|
|
|
kilanziom |
Znakowanie [ 3 ] Pod dwójką oznaczającą klasę znajduje się symbol wagonu a obok niego cyfra 8. Na innych wagonach tego pociągu widnieją w tych samych miejscach 6 i 7. Czy ktoś wie co te numery oznaczają?
|
|
|
|
|
|
Tomasz Zajkowski |
błąd [ 3 ] W słowach kluczowych jest błąd. To na pewno nie jest 112A ani jego odmiana
|
|
|
|
|
kilanziom |
... [ 2 ] 5 sztuk: 211, 213, 225, 227 i 239.
|
|
|
|
|
|
|
 |
|
 |
 |
 |
 |
|
Powered by 4images 1.7.6
Copyright © 2002-2022 4homepages.de
Designed by best gallery designs NTChosting
|